14 jaar en misschien zwanger

Discussion in 'Zwangerschap' started by 156584, Apr 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xSimone

xSimone Niet meer actief

Mee eens!

2. 156584

156584 Lid

Apr 17, 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal het proberen, dankjewel

3. 156584

156584 Lid

Apr 17, 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom denken jullie dat ik dit allemaal verzin?! Wrm zou ik?! :(:$:x

4. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,329
    11
    38
    hier
    Je kunt tegenwoordig alles vinden op internet ook wat een ovulatie inhoud!

Ga met iemand praten bel de HA of je ouders

5. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ja netjes he! :D

6. LCLL

LCLL Bekend lid

Jan 14, 2010
    845
    0
    0
    NULL
    +1...

7. guz3

guz3 Actief lid

Feb 17, 2008
    304
    0
    16
    Ik speelde toen nog met poppen:)

8. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als je 4 april ongesteld bent geworden en je moet 2 mei weer, dan zou je nu rond je eisprong zitten. Het zou heel knap zijn als je nu nog zwanger zou raken van sperma dat al 5 dagen of meer in je lijf zit (niet onmogelijk, maar wel zeer uitzonderlijk) en al helemaal knap (in mijn opinie ook onmogelijk) dat je nu al last zou hebben van een eventuele zwangerschap.
    Ik denk dat je jezelf gek maakt en je daarom misschien dingen voelt.
    Als mijn berekening van je cyclus niet klopt, dan bied ik mijn excuses aan, maar meer kan ik er nu niet van maken.

9. 156584

156584 Lid

Apr 17, 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar ik vind het dan wel heel raar als ik al heel veel voel enzo... dat kan toch niet alleen door stres komen? Een vriendin heeft ook heel veel stres en zit in een nare situatie thuis... en heeft ook niet al die dingen die ik voel... dan ga ik me afvragen... wrm heb ik dan zon buikpijn de hele dag door, een opgezette buik wat ik nogrmaal niet heb, misselijk af en toe, af en toe hoofdpijn, kramp in mijn buik, heel snel moe de hele dag, hoe kan dat dan opeens zijn? Ik vraag me zo veel dingen af de hele dag... ik snap ook gwn niet wrm mensen denken dat dit allemaal onzin is... maarja.... dan niet, dan geloven jullie me maar niet... anderen doen dat wel en daar ben ik blij mee

10. Smnee

Smnee Niet meer actief

Toen ik die leeftijd had was ik ook actief maar wist ik echt niet precies hoe het zat met eisprong e.d.
    Het lijkt mij wat vroeg om nu al te voelen dat je zwanger bent eigenlijk. Als ik de data bekijkt denk ik dat het wel meevalt.

11. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ja hoor dat kan alleen door stress komen
    Iedereen reageert anders op stress ;)

En als je nu pas je eisprong zou hebben, dan kan je uberhaupt nog niet eens Zwanger zijn

12. 156584

156584 Lid

Apr 17, 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar zou je dan niet al eerder bevrucht kunnen raken? Of kan dat alleen tijdens de eisprong?

13. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Gezien je opgegeven data is t praktisch onmogelijk om zwanger te raken.
    Doordat jij die angst hebt ben je ws vanalles gaan voelen.

Denk dat jullie een volwassen persoon in vertrouwen moeten gaan nemen. Jullie zijn nog zo ontzettend jong... Deze angst is voor jullie samen niet te dragen.

Denk wel dat jullie aan de ac moeten en goede voorlichting krijgen! Denk dat je best naar je moeder kan gaan omdat zij ook al op haar 16e zwanger werd van jou! Ze weet hoe je je moet voelen.

14. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Als er geen ei is kan er niks bevrucht worden . Je ei komt pas met de eisprong.

15. Hoek

Hoek Actief lid

Dec 11, 2013
    442
    0
    0
    14... poeh. Ik word in juni pas 27, maar was op mn 14de met totaal andere dingen bezig...
    mijn tip. Naar de huisarts en anti conceptie vragen over 2 wkn. Kan je daar direct een test laten doen en seksuele voorlichting vragen.

16. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,327
    681
    113
    Utrecht
    Is je menstruatie regelmatig? Zo ja, dan weet je inderdaad ongeveer wat je weer ongesteld zou moeten worden. Ik zou deze datum dan afwachten. Mocht je niet ongesteld worden, dan zou ik inderdaad een test doen om te kijken of je zwanger bent.
    Sowieso raad ik je aan om wanneer je ervoor kiest om geslachtsgemeenschap te hebben, ook al doe je "voorzichtig", voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Jij: de pil en hij: een condoom.
    Het lijkt mij verstandig om met je moeder te praten hierover en/of met je huisarts.
    Ik vind het heel vervelend voor jullie dat je zo bang bent om zwanger te zijn. Ik hoop van harte dat het niet zo is en dat je de volgende keren bij sex goed voorbereid en beschermd bent zodat je niet weer in spanning en angst hoeft te zitten.
    Meid, heel veel succes!!

17. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Nee dat kab niet, het kan alleen als je eisprong geweest is(binnen 48 uur ongeveer)

18. Brennepen

Brennepen Lid

Apr 6, 2014
    54
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Meid,

ik zou even afwachten tot je je menstruatie zou krijgen. Dat is nu nog niet heb ik begrepen en als je je nu druk gaat maken, dat ga je ook symptomen inbeelden. (Kan zo erg worden als schijnzwanger!) Ik was niet zo jong als jou, maar ik ben ook bang geweest toen ik jonger was. Dat is altijd gewoon goed gekomen. Er was niets aan de hand. De symptomen komen meestal ook niet zó snel. Ik zou echt even wachten met dingen in je hoofd halen totdat de dag + 2 dat je ongesteld zou worden. Kan je echt niet wachten, koop dan een Early test. Die kan je vanaf 4 dagen voordat je ongesteld zou worden gebruiken, maar eerder werkt die ook niet.

Als je vragen hebt oid. Kan je pben

19. Miesee

Miesee Actief lid

Apr 5, 2010
    157
    0
    0
    Ik hoop dat als mijn dochter zo oud is dat ze wel bij mij durft te komen als ze aan de pil wil.

Zijn je ouders zo ouderwets dan? Tegenwoordig is dat toch aardig normaal dat er over seks gesproken kan worden? Vooral omdat je moeder ook jong moeder werd denk ik dat ze liever heeft dat je bij haar komt als je met zulke vragen zit. En als je een vaste vriend hebt dan zal ze het echt wel verwachten.

En even over je symptomen: als jij heel lang tegen jezelf zegt dat je een zere knie hebt dan heb je dat op een gegeven moment ook. Jij maakt je nu druk of je zwanger bent en je leest welke symptomen daarbij horen en je lichaam reageert daarop en jij gaat op zoek met je hoofd of jij ook last hebt van de symptomen en vind die dan ook.
    Dat is het "mooie" van het menselijk lichaam, lichamelijk reageert op geestelijk en andersom.

Nogmaals praat met je moeder, kan me niet voorstellen dat er in deze tijd daar niet over te praten valt en ga naar de dokter voor de pil en gebruik voor de zekerheid ook condooms. Dubble safe.

20. Indlovu

Indlovu Lid

Dec 22, 2013
    82
    0
    0
    Hee meid,
    Wat vervelend, maar zoals iedereen hier zegt denk ik ook daf het verstandig is om aan anti conceptie te beginnen! En op jullie leeftijd inderdaad de pil én condoom, de pil is ook niet 100% betrouwbaar.
    Ik snap ook je onzekerheid over al die symptomen, maar een vrouwelijk lichaam kan je zwanger aan laten voelen, hoe vervelend dat ook is! Hier kan je op het forum ook zat over lezen ;) vooral vrouwen die graag zwanger willen worden of denken dat ze zwanger zijn hebben al heel vroeg de gekste symptomen, of ze nou zwanger zijn of niet. Hoe meer je erover na gaat denken en over gaat lezen hoe erger dat het wordt.
    Ik hoop voor je dat jullie nu 'geluk' hebben dat er niks aan de hand is, ook aangezien het allemaal nog heel erg vroeg in je cyclus is. En dat je echt je moeder in vertrouwen gaat nemen, aangezien zij ook al vroeg kinderen had begrijpt ze zeker weten al je onzekerheden!

Share This Page