Mij vreetzakje heeft niet genoeg aan 200 gram groente en ze brult als een hongerige leeuw als haar potje leeg is. Ze heeft koemelkallergie dus ik kan haar geen danoontjes/yoghert etcn. geven. Fruit eet ze in de ochtend! Moet ik dr nu 250 gram groente aanbieden? Oh ja ze krijgt verse potjes die ik zelf maak en daar zit geen vlees/rijst/pasta/vis in. Vlees wil ik wachten tot haar 1e verjaardag. Ze is trouwens 10,5 maand oud (gecorrigeerd 7,5)!
Misschien fruit als toetje? Gezond en lekker. En misschien ben ik een beetje dom, maar hoe bedoel je "gecorrigeerd 7,5 maand" ? Is ze te vroeg geboren?
Ja ze is 14 weken tevroeg geboren! Ik zelf vind fruit 'zuur' zo vlak voor bedtijd. Daarom heb ik ervoor gekozen om fruit 's ochtends te geven. En zuivel lijkt mij juist 'verfrissend' en die mag ze helaas (nog) niet!
En waarom alleen groente? Volgens mij is iets van rijst/pasta/aardappel erbij veel verzadigender. Of heeft dat ook met een allergie te maken? Dan zou ik gewoon meer groente gaan geven.
weet niet hoeveel emlk ze krijgt overdag maar anders mischein een verdunt flesje melk als toetje en dan 100 water met 2 of 3 schepjes. ken iemand die dit doet en gaat er in als koek . als ze bijvoorbeeld verder nog maar 2 flesjes heeft zou je dat kunen doen
Ey schat, Doe je er ook geen aardappels in? Dat is juist wat ze een vol gevoel geeft. Wij doen het doe.. ik kook groenten en aardappels/pasta/rijst voor iedereen. Dan 2 kleine aardappels en 3 scheppen groenten voor britt ( ik weeg niks ). Is best veel maar ze eet gewoon wat zij aan geeft.
kan ze al iets met soepstengels, en krijgt ze al brood? wij hadden hetzelfde probleem (ook allergie en erg hongerig), het is hier een stuk beter gegaan toen hij meer brood kreeg en soepstengels tussendoor. ik zou idd iets gaan toevoegen als aardappel of rijst oid, dat vult een stuk beter dan alleen groente
Bij mij adviseerde men gewoon dagelijks 1,5 potje te geven (300 gram), als ze daar zin in heeft! En anders inderdaad een broodkorstje of soepstengel erbij.
Geef je haar na de groente wel een flesje melk? Vaak geeft men een toetje of iets van fruit na het eten, maar vele geven ook een klein flesje een half uur na de groente. Als het aan die van mij zou liggen zou ze ook een groter potje opkunnen omdat ze dat gewoon graag lust. Ik zou in jouw geval dan denk ik een klein flesje melk er nog achteraan geven. succes in ieder geval.
waarom doe je er dan geen aardappel en vlees/vis/kip er door heen, dat vult het maagje van je kindje een stuk beter dan alleen maar groenten.
Volgens mij mag je met koemelk allergie gewoon rijst of aardappel geven, ik heb een allergeen dieet gevolgd en dat mocht gewoon. En een flesje melk moet zeker kunnen. Ik zou het eerst met rijst/aardappel proberen en als ze dat niet wil een flesje melk.
Gister had ze 200 gram groente op en een half geprakt banaan. Toetjes van mekproducten mag ik niet geven ivm koemelkallergie Ik maak hapjes klaar voor de hele week (6 tot 8 soorten groentes) en dan doe ik wel 2 zoete aardappels bij. Rijst en pasta heb ik (nog) niet geprobeerd, ga ik ff van de week proberen. Tussen door krijgt ze soepstengel en/of rijstwafel maar ze kauwt erop ipv opeten. Vlees mag nog niet van KA ivm allegie. Vis daar is ze allergisch voor. felsje melk (200cc) drinkt ze wel op om half 8. 6 uur krijgt ze haar groentehap.
Ik zal ons lijstje is geven. 6:30 180+6 en 2 schepjes bambix 9:30 wat drinken 11:00 1 boterham, 1 stuk fruit en 150cc+5 14:00 thee kransje en koekje of rijsterwafeltje 15:00 100cc yoghurt,vla of yoghurtdrink 18:00 groenten en aardappel/rijst/pasta naar eigen behoefte 19:00 250cc