Hallo allemaal, Mijn zoontje is nu ruim 18 maanden en heeft een lichte ontwikkelingsachterstand door zijn vroeggeboorte. Hij loopt nu al enige tijd enthousiast achter een loopkarretje en aan de hand. Sinds een week merk ik dat hij los wil gaan lopen, hij laat steeds mijn vinger los. Na drie stappen duikelt hij echter voorover en zelf gaan staan lukt dan niet meer. Ik vind het ook vervelend voor hem als hij op de houten vloer of tegels steeds valt. Het evenwicht mist dus nog. Hoe lang duurde dit bij jullie en hebben jullie tips hoe ik hem kan helpen?
Hier duurde die fase bij beide kinderen niet lang. Het is een kwestie van oefenen en durven. Wat je kunt proberen is hem een stukje van je af los neerzetten en hem dan naar jou laten lopen...zo kun je hem opvangen
Hier begon ze juist al met haar evenwicht een tijdje terug al. Daar is mijn dochtertje van 11 maanden heel sterk in. Zo zie je maar weer dat alle kindjes weer anders zijn. Veel succes! Ik zette haar gisteren gewoon zo neer en bleef ze opeens staan: Bekijk bijlage 409123 kon nog net deze foto maken Met de Babywalker gaat ze ook het huis al door. Zo grappig gezicht. Nu even afwachten tot ze zelf wilt lopen. Ik denk dat het binnenkort ook gaat gebeuren hier...
Soms helpt het als ze gewoon iets in hun hand houden, dus gewoon een blokje bijvoorbeeld. Mijn nichtje rende achter een loopwagentje aan de hele kamer door, liep soepel aan de hand, maar los? Nee hoor, ineens wat wankele stapjes en boem, ze viel. Blokje in haar hand en ze rende zo los de kamer door
In hand moet je flesje geven of iets dergelijke dan zoekt hij beter het op En goede is overstappen van tafeltje tot bank en terug bijv blokjes steeds terugzetten etc. Zet steeds tafeltje verder. En zorg dat hij drasit beide kante. Zo leert kindje draai maken en dat is belaagrijk Trap kruipen ook goede Als hij dat allemaal zal kunnen en durven dan zal die lopen. Dochter stond op en liep langs met 6.5 daarna echt lang gewoon daar prof geworden maar los niet. Wel rennen met wagentje etc. We gingen naar fysio en ze had sterke voorkeur aan rechte been (trok altijd op met rechte) paar oefeningen en ze stond los. Kort erna liep ze met 11 mnd gelijk erg goed gelijk 10 stappen als eerst. Ging nooit meer kruipen. Nu rent ze hele straten door. Vallen deed ze ook ik liet haar het zelf uitzoeken bij lopen en durven hoort vallen ook bij. Zonder vallen geen angst en doorzetting lijkt mij..
Mijn dochter was precies even ver als jouw zoontje. (volgens het zkh trouwens niet als achterstand benoemt hoor dus maak je geen zorgen). Toen ik merkte dat ze zelf los wilde lopen ging man en ik op een meter van elkaar staan en dan heel enthousiast vragen of ze wilde komen.. dan kun je meteen opvangen als ie valt. Eerst 1 stapje los en dan steeds opbouwen. Succes, dit is leuk om te zien deze fase!
Mijn dochter loopt pas net sinds twee weken los hoor, en die is al ruim 20 maand. Heb me dr nooit zorgen over gemaakt, komt vanzelf wel. En zij is ook wel 100 keer gevallen, dan lach ik erom en gaat ze zelf ook lachen, nu zegt ze zelfs "boem" en laat ze zich expres vallen. Komt vanzelf wel hoor, het is toch super dat hij al pogingen doet?
Geen zorgen maken, ieder kind doet het op zijn eigen tempo, heb een neefje wat met 9 maanden liep en een een nichtje wat met 2 jaar haar eerste stevige stappen los zetten. Finn is nu 11 maanden en loopt sinds 9 maanden langs meubels en sinds een weekje aan de hand. Super leuk haha alleen jammer dat ik nu helemaal geen rust meer heb want nu wil hij steeds samen stappen