wanneer begint nu echt de peuterpubertijd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guppie81, 20 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    uhm, mijn dochter is nog geen 2, al is dit meer een peuteronderwerp. Als het niet goed staat, sorry!

Ik vraag me af, begint die puberteit nou echt pas als ze 2 is, of sluimert het er langzaam in. Ik krijg namelijk steeds meer het gevoel dat ze bepaalde dingen doet om onze (negatieve) aandacht te trekken. Als ze geen aandacht krijgt gaat ze iets doen wat niet mag, en ook vaak steeds hetzelfde, bijvoorbeeld de vriezer opendoen en er brood uit pakken.
    Ik snap wel dat ze sowieso grenzen nodig heeft en ik kan er ook wel mee omgaan, maar ik vraag me gewoon af of het kan dat dit eerder begint. Mijn dochter is een snelle jelle, want ze liep al met 11 maanden en ze spreekt al een behoorlijk aantal woorden. Kan die puberteit dan ook eerder beginnen?

2. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Volgens mij, kun je het ook best dreumes-puberteit noemen, want het uitproberen en driftig worden als iets niet mag, begint al wel in de loop van het tweede jaar. Dus ergens tussen 1 en 2 jaar sluipt het er langzaam in. Tenminste dat was wel mijn ervaring met onze oudste die nu bijna 9 jaar is.

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Gup, hier is het continue de DVD uitdrukken en alles wat we zeggen of vragen is "nee" schudden met zijn hoofdje.
    Volgens mij na de 17 mnd sprong begint de "echte" peuterpuberteit.

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Lijkt ook wel logisch, dat het langzaam opbouwt. Een puber is natuurlijk ook niet van de ene op de andere dag opstandig.
    Maar ik vind het wel belangrijk om te weten of ze iets doet om grenzen te zoeken, of omdat ze gewoonweg nog niet kan onthouden dat het niet mag. Ik denk eerlijk gezegd dat ze het doet om aandacht te vragen, alhoewel het ook kan zijn dat ze het echt nog niet kan onthouden.

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Oh die sprong is net aan het wegtrekken. Maar nee zeggen doet Ymke nog niet, al kent ze het woord wel. Nee doen doet ze wel vaak, als in de andere kant oplopen en wegrennen als ik achter haar aan ga, en speelgoed over de grond gooien als ik wil opruimen enz enz enz. Moet daar nog steeds stiekum ontzettend om lachen hoor!

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Oh ja, schiet me net te binnen dat ik ook niet meer mag helpen! Ze wil zelf de trap oplopen, zelf haar kleren uitdoen (wat ze behalve haar sokken niet kan). Klinkt wel erg peuterpuberteit he?

7. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

poeheej, wat gaat ze hard!

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ik denk het hier ook wel eens idd. Klinkt wel logisch dat insluimeren. Maar volgens mij zit Demi nog echt in die laatste sprong

9. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    weet niet hoe oud je dochtertje is; maar klinkt wel heel erg als peuterpubertijd; vooral het zelf willen doen...dat hoor ik de hele dag niks anders hier hahaha:). zellluf doen..!
    maar hier begon het ook een paar maandjes voor zijn 2e verjaardag hoor...! en soms ook echt bananen in zijn oren hoor; doen alsof ie t niet hoort, maar hij snapt t dondersgoed...!

10. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ze onthoudt het echt wel hoor! Mijn zoontje is wat jonger, maar er zijn dingen waarvan hij weet dat het niet mag en hij doet het keer op keer weer. Ik kan steeds opnieuw de sokkenla opruimen. Hij schud er zelf nee bij.:D Hij weet ook precies waar alles ligt, je kunt het niet benoemen of hij weet het.

Ik ben het eens met dat het in de loop van het eerste jaar begint. Ik heb ook een snel mannetje, misschien dat dat er wat mee te maken heeft.

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hier is ze ook volop aan het puberen, het ene kindje is sneller als het andere en het is ook beduidend anders als een "sprongetje" want buiten de driftbuien etc is ze ontzettend lief en behulpzaam!

Klinkt bij jou wel als "puberen" ;)

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Hier sluimerde het al een tijdje, maar sinds een maand is ze 's middags echt een draakje (wordt 2 in augustus).
    Ze kijkt me zelfs aan als ik nee heb gezegd en doet het vervolgens dan toch...heel langszaam met haar vinger richting iets wat ik heb verboden. De kat jaagt ze steeds op etc.
    Ze roept trouwens steeds 'nee, mag niet' en schudt nee. Of ze kruipt in de hondenmand en dan zie je haar kijken of ik het zie. Als ik er aan kom, is ze binnen een halve seconde er uit.
    Met trap lopen gilt ze ook als je even op wilt schieten en haar op de arm neemt.
    Moet wel zeggen dat ik het 's middags dan ook helemaal gehad heb, aangezien ik steeds achter haar aan kan met mijn dikke buik. Ze zit me zo uit te dagen. Nu gaat ze sinds kort op een krukje op de gang als ze blijft klieren, terwijl ik gezegd heb dat het niet mag. Dat werkt redelijk, al heb ik niet zo het idee dat ze daar van baalt, maar dan is ze even uit de situatie weggehaald en gaat daarna vaak gewoon even lief spelen.

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Oh vandaag was het ook weer zo erg, we waren in de dierentuin en ze wilde alleen maar haar eigen zin doen! Als ze iets niet wilde was het gillen en ze maakte zich zo stijf als een plank. Ze wilde niet in de kinderwagen, maar ze loopt ook straal de andere kant op. Best pittig hoor, om haar dan af te leiden en het een beetje gezellig te houden. En dan ook nog opa uitleggen dat hij haar niet van een cornetto moet laten proeven, omdat ze anders moord en brand gaat schreeuwen om de rest van die cornetto. Hahaha, super grappig eigenlijk. En het hoort er gewoon bij he, niks zo gezond als een beetje dwarsigheid!

14. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Onze dochter zit er net in! Ze is dan nog maar 22 maanden maar omdat ze volgens het cb als een kind van 2,5 /3 praat (ja echt waar) en ze zich dus verbaal al goed kan uiten, kunnen ze eerder in de peuterpuberteit belanden.

Deel Deze Pagina