overstrekt tijdens drinken!!

Discussie in 'Voeding' gestart door natjeb85, 8 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Hallo dames,

Mijn zoontje heeft de laatste tijd dat ie zich naar achter duwt en zich helemaal overstrekt tijdens het fles geven! en ze hoofd steeds naar de andere kant op gaat ik probeer het wel om hem iedere keer ze melk te geven hij neemt dan paar slokjes en dan begint het weer opnieuw :( dan stop ik er ook mee en ga niet meer verder na meerdere keer proberen. verder huilt ie niet ofzo. hij krijgt 5 x 180/6 voeding per etmaal en ook nog wel eens ze groente en fruit zou hij genoeg hebben waardoor ie zo reageert??? ik raak er een beetje radeloos van en heb ook al gekeken of ie tandjes heeft en misschien daar aan ligt maar ik zie nog niks!! wat kan het zijn?? hoop dat jullie me kunnen helpen:)

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Lijkt mij een teken van genoeg hebben/niet willen...
    Is dit bij iedere fles zo en hoeveel drinkt hij dan nog in totaal?
    Je zou op een gegeven moment wel naar 4 flessen toe kunnen werken, aangezien je van opvolgmelk nr2 nog maar 800cc/24 scheppen per dag mag geven...
    En dan langzaam aan het de bijvoeding verder uitbreiden?

Tandjes zou inderdaad ook nog kunnen.
    En ook al voel/zie je nog niks, dat wil niet zeggen dat er nog niks onderweg is!

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    klinkt inderdaad als vol zitten.hoeveel groente/ fruit krijgt hij. Hoeveel weegt hij nu? Zodra ze boven de 6 kilo zitten zouden ze (volgens verpakking) voldoende moeten hebben aan 4 flessen. Onze uk zit daar ruim boven maar drinkt ook nog steeds 5 flessen (bijna 5 maanden en groeit nu heel hard)we zien die fles als extra dus wanneer hij wat laat staan maken we ons minder druk.

4. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Ons zoontje heeft het sinds een week... Wegdraaien, overstrekken,...
    Hij krijgt wel al groenten en fruit, lijkt gewoon minder melk te willen...
    Zijn tandvlees is volgens de onthaalmoeder ook wel wat verdikt. Hoop dat hij snel terug vlotjes zijn melk drinkt!

5. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Hij was de laatste keer bij het cb bijna 8 kilo dat was al weer vorige maand dus ik denk ook wel dat ie nu wel op de 8 kilo zit zijn groente en fruit verschilt ik maak altijd ongeveer 100 gram groente en dan geef ik niet alles de helft vries ik op.. misschien krijgt ie ook wel genoeg en moet ik me ook niet zo druk maken als de fles idd niet opgaat want groente en fruit gaat er wel in ;) nou anders binnenkort proberen een fles mindere te geven ben alleen zo bang dat ie honger krijgt hahahaha

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Als hij honger krijgt dan hoor je dat vanzelf wel! Kun je altijd een keer wat 'extra' geven...

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Nu hopen dat hij gedurende de dag alles op drinkt en die van de nacht niet meer nodig heeft.(als hij tenminste net als onze uk nummer 5 snachts wil hebben)

8. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    yup de mijne komt ook nog steeds rond 5 uur ;) hahaha hij zal het wel nodig hebben maar dan kom ik idd uit op 5 flessen;)

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Onze kleine uk komt sinds een week tussen half 1 en 2.hij heeft dan ook echt honger.misschien toch meer hapjes gaan geven.hij kreeg al een klein beetje maar schijnbaar niet voldoende.

Deel Deze Pagina