14 maanden en kdv, hoe snel gewend?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Sisa, Apr 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Charlotte is nu 14 maanden en gaat sinds vandaag weer naar het kdv, 2 dagen per week (ma-do). Ze is er al 3 maanden geweest, vanaf haar 7e maand tot de 10e maar was elk weekend ziek, at en dronk nauwelijks en viel af in gewicht ipv dat ze groeide. In overleg met huisarts, kdv en cb is ze toen een paar maandjes thuis gebleven om aan te sterken. En dat is goed gegaan, sinds vandaag gaat ze weer naar het kdv en we hebben er alle vertrouwen in. Ze keek wel raar toen ik vanochtend daar wegging, heb net gebeld en ze speelde wel maar in bed leggen was een drama en ze huilde heel hard, wilde absoluut niet naar bed. Ze hebben ze haar toen in de buggy gelegd bij de kindjes die aan het spelen zijn, begrijpelijk ook wel.
    Lang verhaal dus, maar wie weet hoe snel een kindje went van deze leeftijd op het kdv? Ben heel benieuwd. Ze gaat nu 2 dagen ipv 1 zoals eerst, dus ik hoop maar dat ze dan sneller went?

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ons zoontje ging met 10 maand naar het kdv en heeft ca 2 maand moeten wennen.

Veel succes!

3. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ow dat vind ik lang, hoeveel dagen gaat hij?
    Ik had zelf een week of 3-4 in gedachten maar dat is dan misschien niet helemaal reeël.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Aan mijn antwoord ga je denk ik niks hebben. Hier zijn de oudste twee met ong 15.5 maanden voor het eerst naar het kdv gegaan en het is eigenlijk vanaf het begin goed gegaan. Ik vond het erger dan hun eigenlijk ;)! Het slapen was daar wel iets minder, ook sliepen ze wat korter dan thuis, maar kan dat wel begrijpen. Het gaan slapen hebben ze ook nooit echt problemen mee gehad.

Wel hebben ze echt toen ze al een hele tijd gingen een tijdje gehad dat ze niet meer wilde, en tja toen hebben we ze dus een tijdje niet laten gaan, en daarna ging het weer prima (tot nog toe tenminste).

Hoop dat die kleine meid toch snel weer gaat wennen en er niet meer zo ziek van word steeds.

5. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

@ chantal, ja echt net dat we op het punt waren van nou we halen hem eraf en verzinnen wel een andere oplossing ging het ineens heel goed. Het was ook niet elke dag dramatisch ,maar hij heeft toch de 1e 2 maand daar ook niet geslapen. ( of hooguit een 1/2 uur) Na die 2 maand veranderde het als een blad aan de boom. Hij slaapt er nu gemiddeld 2 uur per keer en hij is reuze blij als hij er heen mag en naar huis gaan is al bijna helemaal geen optie haha.
    Mason gaat 2 dgn per week ( ma + di)

@hanneke, dat is wel fijn dat het zo goed ging :D Zou het ook misschien beter zijn gegaan ,omdat ze samen waren?

6. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    @hanneke, ik hoop maar dat het snel goed gaat! Hier ook een tenger kindje trouwens, met 14 maanden 8470gr en 75cm dus niet echt veel vetreserves...
    @tessa, we zullen het wel zien, de allereerste keer sliep ze wel gelijk goed daar, maar toen was ze natuurlijk nog maar 7mnd oud.
    Bedankt alvast dames! (ik tel nog even af tot 16u...)

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier ook geen positieve berichten: Mijn jochie ging met 15 maand voor het eerst naar het KDV (ma+wo). Maar dat heeft een poos geduurd. Tot 18 maanden op de babygroep was het sowieso drama. De eerste 6 weken echt erg, met veel huilen. Daarna wel wat beter, maar nog steeds veel huilen, en gewoon echt niet zichzelf zijn.
    Na de 18 maanden op de dreumesgroep was het weer even een beetje opnieuw wennen. Maar dat ging een stuk beter. Ik denk dat hij met 19 maand al redelijk zijn eigen gang ging. Al heeft hij (wel op-en-af) gehuild bij het afscheid tot zo'n 24 maanden. Sindsdien gaat het ook echt beter. Hij heeft nu een echt vriendje, heeft meer weerstand tegen de andere drukke kinderen. Hij kan gewoon zichzelf zijn daar. Maar dat heeft dus echt wel even geduurd..

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoop het echt voor jullie en voor de kleine zelf natuurlijk ook! En precies, zeker met zo weinig reserves is al dat ziek zijn/ziek worden niet fijn. Hopelijk nu in de tijd met wat minder virusjes in de lucht dat het beter gaat wat dat betreft.

Dat heeft misschien nog best kunnen helpen idd, ze werden niet helemaal alleen gelaten, want ze hadden elkaar nog ;)! Maar idd erg fijn dat het zo goed ging, anders hadden we het hele 'feest' gewoon weer afgeblazen hoor ;)! Gelukkig is de opvang hier geen noodzaak namelijk.

Share This Page