Hallo meiden, Onze kleine man heeft de laatste tijd erg veel moeite met in slaap komen s`avonds. S`middags leg ik hem op bed en zingt, brabbelt hij en valt daarna in slaap (vraag mij niet in wat voor positie hihi) en slaapt gemiddeld 2 uur. S`avonds daar in tegen is het gewoon paniek,brullen, schreeuwen als ik hem er dan uit haal en op mijn borst leg valt hij na 10 min wel in slaap en tot 2 weken geleden sliep hij gewoon door tot de volgende morgen, maar nu wordt hij 1 tot 2 x wakker s`avonds. Ik weet gewoon niet wat er aan de hand kan zijn. Hebben jullie tips? Mag ik ook vragen of jullie je avondritueel willen opschrijven ben wel benieuwd hoe dat bij anderen gaat. Alvast bedankt. Liefs Roos
ONs avondritueel: wassen en tandjes poetsen pyama aan boekje lezen op ons bed gordijnen dichtdoen op haar kamer in bed en slaapzak aan knuffelen en muziekje aan en slapen maar. 's avonds hebben we eigenlijk nooit problemen met het gaan slapen, overdag wel overigens..
Bedankt voor je reactie. Fijn dat het s`avonds zo goed gaat. Jammer dat het overdag minder gaat. Wij hebben overdag nooit problemen gehad. s`avonds ook niet alleen sinds een maand problemen.
hier hetzelfde ( gehad ) tis ene fase, hij heeft met 9 mnd een verlatingangst fase gehad, en die leek weer terug te komen, althans ik vond alles heel herkenbaar,....ik geef er dan gewoon aan toe..maar porbeer gelijk vanaf dat het ietsje beter lijkt te gaan, het alelmaal weer af te bouwen...dus duidelijk naar hem toe te maken, dat het gewoon weer gaat zoals het altijd gaat... avondritueel hier, eten, spelen, bad of wassen, tanden poetsen, papa kusje +water drinken en slaapzak aan en naar bed....vaak als hij speelt zeg ik al...we gaan zo lekker wassen/in bad en dan lekker slapen heh... en tijdens het wassen zeg ikd an weer, lekekr in badje, en dan papa kusje en lekker naar bed Dan zwaaien we uitgebreid naar papa, mag hij het ganglicht uit doen en staan we in zijn pikkedonkere kamertje...vaak legt ie direct zn hoofdje op mn schouder, dan knuffelen we en geeft ie kusjes, dna zing ik een liedje...en laat hem lekker rustig worden/btj wiegen en fluister dan dat ie zo lekek rin zn bedje gaat liggen bij "hondje" (zijn slaapknuffel)... Dan leg ik hem in bed, stop hem lekker in, hondje in zn armen, kusjes, nog even aan zn bedrand zn hoofdje kietelen of nog even een kleine slaapliedje...en loop dna weg In die fase, gign hij paar sec na mijn verdwijnen huilen, ik liep dan wel gewoon weg ( om duidelijk te maken dat het bedtijd s)...ga naar de woonkamer...en als ie dan ehct heeel verdrietig of echt krijste, weer erheen...even een knuffel..en alles herhalen en nogmaals...enz ...uiteindelijk hoefde ik alleen nog naast zn bedje te troosten...eerst moest ik er 4x heen, en op den duur 1 en toen alles over was geen 1 x meer. Hier is smiddags in slaap vallen een heel issue geweest, maar alles is weer over!
Hier gaat ons avondritueeltje als volgt. Beneden zeggen dat het tijd is om lekker te slapen. Hij geeft nu meestal zelf al aan dat hij wilt slapen. Hij geeft papa een kusje en een knuffel en zegt dan tegen zijn vader dat hij gaat slapen. (Hij doet zijn hoofdje dan schuinhouden en zegt dan gggg=snurken ) Dan gaan we samen naar boven. In zijn kamertje doen we een nieuwe luier om en een pyamaatje aan. Hij krijgt dan nog even de borst om tot rust te komen. Daarna wassen en tandjes poetsen. In zijn kamertje de rolgordijntjes samen naar beneden doen. Het licht samen uit doen en zijn schemerlampje aan. Dan knuffel ik hem en zing een liedje en dan lekker slapen.
Hier ook net zo'n fase achter de rug en het gaat nu weer beter - helaas IN de nacht nog wel vaak wakker. Kiesjes kunnen ook meespelen? Ritueel: na het eten spelen we nog even (best wild soms). Dan kondigen we het "flesje" aan (beetje verdunde kv), drinkt ze dat liggend op papa, tandenpoetsen, alles in de woonkamer gedag zeggen, met papa naar boven, omkleden en luier, slaapzak, dan kom ik, geef nog de borst, zing wat liedjes, een dikke knuffel, wegleggen, instoppen, muziekbeest erbij en ik vertrek.
ons avond ritueel na het eten in bad pyjama aan, nog even spelen op het grote bed tandjes poetsen slaapzak aan, en gordijnen dicht doen verhaaltje voorlezen in bed leggen, muziek tingelding aan, en weglopen ze gaat eigenlijk altijd direct slapen, leggen haar op haar buikje, en dan horen we haar niet meer