Jeuk-krabben

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Oedy, 27 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje krabt zich verloren zodra haarkleertjes uit zijn! Vooral op d'r buikje... Mondje open, ogen starend naar niks en maar krabben.. Afleiden werkt niet...
    We smeren elke dag met Lanettecreme, ze gaat maar om de drie/vier dagen in bad (afwisselend zout en zemelen badje).
    We wassen al het wasgoed met Neutral. Ze krijgt naast de borstvoeding Hypoallergeen voeding.

We zijn al meerdere malen bij de huisarts geweest, maar die schrijft elke keer alleen maar een zwaardere hormoonzalf voor. Maar het zijn niet echt plekjes die ze heeft, het is meer een droge huid! En om nou d'r buikje helemaal in te smeren met hormoonzalf zie ik zelf niet zo zitten....

Heeft iemand tips/ ervaring hiermee...

2. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Ik heb zelf eczeem en een extreem droge huid. En ik ben allergisch voor... juist, Neutral. Dus mijn eerste reactie zou zijn, probeer eens NIET met Neutral te wassen maar met een ander simpel wasmiddel. Of alleen met azijn. Kijk eens wat dat doet. (geef het wel even de tijd, het werkt niet binnen 2 dagen.)
    Daarnaast ik inderdaad niet haar hele buik met hormoonzalf insmeren. ze is nog zo klein.... Misschien kun je het met heel beperkt smeren wel iets verminderen, en daarna met vette creme onderhouden? Als vaseline lanette niet werkt, kun je nog vaseline cetomacrogol (of zoiets..) proberen. Is net iets vetter. Gewoon ouderwetse vaseline uit zo'n potje kan ook nog, maar dat is wel hele vette "troep" en geeft wel vlekken in de rompers. Werkt bij mij wel als een tierelier tegen een droge huid. Wat ik zelf vaak doe is mezelf insmeren met pure vaseline onder de douche. Je zou het kunnen proberen om haar met vaseline in te smeren na het badje, als ze nog nat is. Daarna voorzichtig droogdeppen (niet meteen al het vet er weer af) en snel kleertjes aan zodat ze het niet aan haar handjes en dus in haar oogjes en mondje krijgt.

Als je nog Zwitsal gebruikt: weggooien.Heel veel kindjes kunnen daar niet tegen, ook de mijne niet.

3. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Thanks voor je reactie! Ga het zeker allemaal eens proberen.. Hopen dat het helpt...
    Neutral denk je dan juist dan dat neutraal is...;) Maar dat blijkt dan toch niet in alle gevallen waar te zijn.

Zwitsal heb ik de tweede week al de deur uitgedaan idd!
    Als er nog meer mama's zijn wie dit bekend voor komt en iets heeft gevonden wat helpt.. Dan hoor ik het graag! Hoe meer tips hoe beter!

4. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons mannetje heeft eczeem en wij doen het volgende.
    -Wassen wel met neutral ( hij kan niet tegen ander wasmiddel dus is even uitproberen voor je)
    -Smeren elke dag een paar keer met een mix van cetomacrogol/vaseline/glycerine. Deze wordt voorgeschreven door de kinderarts.
    -Hebben wel een schema gesmeerd met hormoonzalf en nu is het beter onder controle te houden.
    -In bad wassen we hem met shampoo/douchegel van zarqa. Die hebben een speciale babylijn voor baby's met een droge huid/eczeem.
    -We geven probiotica, zou ook kunnen helpen tegen droge huid/eczeem.
    -En helaas hebben we de kat ook de deur uit moeten doen want daar reageerde hij op.

Mocht ik nog iets bedenken dan laat ik het je weten ;)

5. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

25 okt 2011
    359
    0
    0
    Zeker hier een dochter met eczeem, als haar romper omhoog gaat krabt ze meteen op haar buik laatst zelf tot dat het open was.
    Ik gebruik een hormoonzalfje wat ik via huisarts heb gekregen (zit heel weinig in) en als de eczeem weg is smeer ik haar elke dag helemaal in met parafine/vaseline (is alleen maar een hele vette zalf).
    en zo kan ik het vaak binnen de perken houden

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Toevallig gister bij de dermatoloog geweest. Hier ook eczeem en droge huid.

Ze zei hormoonzalf kan je wel veilig gebruiken. Dat de huid dunner wordt gebeurt pas na jaren gebruik!

Ook zei ze dat 3x pw bad echt max is en het liefst lauw warm en veel badolie.
    Als onderhouds creme hebben wij simplex, heerlijk !!

Ook kan je pure cocosolie (natuur winkel) gebruiken. Die uit een glazenpot en dan de variant cocosolie die je ook kan eten.
    Bij mijn dochter werd het dan erger maar wellicht te proberen ?

Deel Deze Pagina