Sinds een weekje zit onze dochter(15 mei is ze 9 maand), volgens mij in een sprong. Daarbij krijgt ze ook nog eens tandjes. Arm kind, ze slaapt slechter en wil als maar bij me zijn. Ze is ontzettend snel overstuur, vooral later op de ochtend, eigenlijk is ze dan doodmoe maar door haar drukke gedrag draait ze helemaal door, dan zet ze het op het krijsen. Enige wat helpt is haar bij me nemen. Ze word eerst nog bozer maar geeft zich na een minuut of 10 dan toch eindelijk over en valt als een blok tegen me aan in slaap. Daarna word ze glimlachend wakker en wil haar boterham en melk. Ze slaapt smiddags redelijk goed, word soms wel huilend wakker, maar vaak valt ze dan toch weer in slaap. Savonds gaat ze tussen half 8 en 8 naar bed, ligt dan vaak wat langer te rommelen voor ze in slaap valt maar slaapt normaliter gewoon door 23:00(laatste fles). Nú is het regelematig huilen. Dan moet ik haar echt mee naar beneden nemen waar ze dan bij me op de bank in slaap valt. Welk kindje heeft er ook zo'n last gehad vd 8 maanden sprong?
Wat vervelend, gelukkig zijn het fases! Mijn dochter heeft tot nu toe de meeste 'last' ervan gehad rond 5 maanden en rond 11 maanden. ( toen was ze met name 's nachts onrustig) Nu komt ze ook net weer uit een sprong,maar die viel erg mee. Hooguit meer gillen overdag. Zolang ze 's nachts maar slaapt is het goed te behappen.
Hier ook! En dat ze niet in haar eigen bedje wilt slapen. Ze gaat dan ook echt heel zielig huilen alsof er iets erg is of zo hihi ik hoef niks te proberen want het helpt niet. Alleen tussen ons in leggen en slapen maar.
Ik heb er niet heel veel van gemerkt eigenlijk.. Maar kan je niet proberen haar iets eerder in bed te stoppen in de ochtend voordat ze zo overstuur is? Wij deden 11, 14 en 17 steeds een dutje van een uur, s middags soms anderhalf uur. Nu hebben we 2 dutjes overdag. Maar merkte dat ze er toen echt nog 3 nodig had. Ze was toen ongeveer 2 uur wakker tussendoor.