Puckababy aanhouden tijdens voeding?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door fanny73, 11 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fanny73

fanny73 Lid

11 jan 2011
    70
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo, ik heb vandaag een Puckababy aangeschaft en mijn zoontje van bijna 6 weken ligt er nu in te slapen. Het was even lastig toen ik hem aandeed, hij werd juist harstikke druk, maar dat is misschien een gewenning?? Heeft iemand er ook ervaring mee, ik hoor alleen maar positieve berichten, maar kan me voorstellen dat ze moeten wennen als ze ineens hun armen niet meer rond kunnen zwaaien!

En dan ga ik zo voeden...hoe dan?? Losmaken, en dan misschien weer rommelig als ik hem dichtrits.. of aanhouden? Kan dat geen kwaad als ze dan zo lang achterelkaar in dat ding zitten, als ie gaat slapen daarna (ben heel benieuwd hoe dat gaat trouwens!).
    En ik verschoon eigenlijk altijd bij elke voeding, maar dat misschien minder gaan doen..? maar toch ook niet lekker voor hem, een natte luier..??

Heel veel vragen..:( als iemand op een van deze antwoord weet, lees ik het graag..!!

Alvast dank, Fanny

2. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Wanneer ik in de avond en nacht moest voeden dan liet ik hem gewoon aan en ik verschoonde dan eigenlijk ook niet. Had na een tijdje voor de nacht wel een maatje groter van luier. Het was rustiger zonder het verschonen. En het is niet schadelijk hoor! Puckababy heeft zelfs wat meer ruimte dan de echte inbakerdoeken.
    Doordat ze uitgeruster zijn, zullen ze juist wanneer ze wakker zijn beter kunnen bewegen. Fijne nacht ;)

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Onze dochter heeft ook een tijdje in de puckababy geslapen. Ik voedde haar ook in de puckababy en verschoonde snachts niet. Ben daar sowieso al vrij snel mee gestopt omdat ze daar alleen maar wakker van werd.

4. fanny73

fanny73 Lid

11 jan 2011
    70
    0
    0
    Noord-Holland
    OK meiden, dank voor snelle reactie, ik heb om 20.50 uur gevoed en hij ligt nu alweer even te slapen..zonder gehuil, wel een kwartiertje wakker gelegen zag ik op mn camera, maar nu toch echt in slaap.
    Ik heb hem net verschoond en hij komt nog 2x deze nacht, dat is echt te lang om niet te verschonen lijkt mij gezien zijn normale luiers.. ik ga t wel even ervaren, sla in ieder geval 1 wissel over dat is geen probleem!

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik zou je kindje eruit halen, mij lijkt het niet goed om hem zo lang achter elkaar zijn bewegingsvrijheid te ontnemen..

6. misa

misa Niet meer actief

Misschien even een vraag stellen via de website van puckababy of het cb over hoelang ze er achter elkaar in mogen liggen.

7. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    ik weet niet hoe strak een puckababy zit?
    Maar hier laat ik de woombie wel aan.. Hij kan hier wel in bewegen zegmaar..

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik verschoonde mijn zoontje voor het voeden en deed hem daarna weer in de puckababy en dan gaf ik hem zijn voeding.
    Ging altijd prima.

9. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Nee hoor is onzin. Niet de hele dag natuurlijk, maar wanneer ze de avond en nacht ingaan mag dat gewoon. Er is namelijk wel iets van bewegingsvrijheid (zeker bij de mini die hierop volgt). Kindjes liggen in de nacht trouwens vaak in 1 houding ze draaien meestal met hun hoofdje en armpjes gewoon omhoog.

En als je Rita blom hebt gelezen over inbakeren (iets wat het cb ook kan aanraden) dan geeft zij ook aan dat dat mag en met inbakeren zijn ze nog veel beperkter.

Fanny, misschien de laatste voeding nog wel verschonen, (dit deed ik denk ik tot 2 maanden) en dan de nacht niet meer. Worden ze ook niet zo wakker en dan ervaar je morgenochtend van zelf of dit kan.
    Mijn ervaring is van wel hoor., Nu 12 uur l.ang

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Je zoon kan gewoon de hele nacht in de puckababy hoor. En ook tijdens de slaapjes overdag. Tussen de slaapjes overdag haal je hem er gewoon uit neem ik aan?

Ik verschoonde wel altijd de luier 's nachts. Daar voelde ik me zelf prettiger bij. Maar na het verschonen ging de puckababy weer dicht en gaf ik hem de fles terwijl hij erin lag.

Trouwens, even offtopic: Ik noemde mijn zoontje altijd: 'kleine eskimootje' als ik hem weer in zn 'zakje' deed. Vond het er zo grappig uitzien.

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik moest van CB mijn dochter bij iedere voeding uitbakeren, dus ook bij de nachtvoeding.. Dus zoals gewoonlijk ieder CB gaat er weer anders mee om..
    Maar de fysio zei het ook ;)

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Een puckababy is wel heel anders dan inbakerdoeken he. Een Puckababy is meer een slaapzak zonder armsgaten. Ze hebben veel mee rbewegingsvrijheid dan wanneer ze echt ingebakerd liggen.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een puckababy is inderdaad heel anders als inbakerdoeken! Ik gebruik ook een puckababy, en ze kunnen hier met hun armpjes nog van hun middeltje ( Dus gestrekt naar beneden ) tot onder hun kinnetje mee bewegen. In een inbakerdoek niet.

Ik verschoon om 22.00 of 24.00 uur wel, om 4 uur niet en om 7-8 uur wel. Alleen om 4 uur als ik een poepbroek ruik. Laat de slaapzak tijdens de voedingen om zitten. 's Avonds en 's ochtends krijgt ze vaak ook voeding in het slaapzakje maar omdat mn dochter in de mini slaapt, maak ik de ritsjes voor de armsopeningen open en dan is het ineens een normaal slaapzakje.

14. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    ik deed de puckababy bij verschonen s nacht helemaal open en daarna tijdens het voeden de armpjes nog even vrij. als ik hem dan in bed legde deed ik het slaapzakje helemaal dicht. Maar volgens mij maakt het niet zoveel uit aangezien ze er toch in kunnen bewegen.

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik bakerde eerst in met losse doeken en ja; dat is even een gedoe om alles uit te trekken tijdens het voeden, maar heb dat ook met de PB gedaan; het uittrekken, want mijn zoontje houdt mijn ene borst vast en ligt met zijn andere handje in mijn zij te kriebelen, dat kon ik hem niet ontnemen.

Deel Deze Pagina