14 maanden en nog met FLES melk naar bed....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Glimlachje, 3 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Porsche

Porsche Niet meer actief

onze zoon is 20 maanden en krijgt ook nog steeds een pap fles, als hij daardoor lekker slaapt gewoon doen!!

onze oudste zoon heeft tot de 22 maanden de fles gehad, hij zei zelf in een keer dat hij die nier meer wilde dus komt goed

2. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Ik zou ook doorzetten en desnoods het ritueel een beetje aanpassen, zodat er iets anders voor de fles in de plaats komt.

Toen wij de fles afschaften, pikte ze het ook niet om iets anders te drinken in plaats van de fles. Toen hebben we het ritueel gewoon wat omgegooid (dus zonder drinken vlak voor het slapen) en ze heeft nooit meer naar de fles getaald. Wij doen het nu zo:

avondeten + toetje (toetje heeft de fles vervangen qua voeding)
    wassen en pyama aan
    Naar beneden en nog even spelen (normaal kreeg ze hier de fles)
    tanden poetsen
    naar bed

Ik merk elke keer dat ik huiverig ben voor een omschakeling, maar dat het ons meisje weinig uitmaakt.

3. Purk

Purk Niet meer actief

Tja of gewoon genetisch goed gelukt

TS je moet doen wat je goeddunkt, wij houden het flesje er gewoon nog lekker in

4. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn zoontje is bijna 2 en krijgt ook nog een fles groeimelk. Mijn dochter was er toen allang vanaf maar mijn zoon eet zooo slecht dat hij het echt nodig heeft. En ook om zijn vocht aan te vullen. Hier blijft hij dus voorlopig er nog in. En na zijn fles nog tanden poetsen.

Zo`n kindje dat je ziet bij de tandarts kan toch niet alleen van melk zijn ? Hier ook een moeder bij het schoolplein bijna alle kiezen van het jongetje zijn getrokken en 2 tanden. Ja hij kreeg altijd pyjamapapjes voor het slapen gaan. En dan poetste ze niet zijn tanden.... want ja dan sliep hij al. (dat is jammer zij ik dan worden ze hier gewoon wakker gemaakt)

5. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

geef sochtends en savonds nog een papfles.. hij vind het heerlijk.. en ik vind het ook nog wel even fijn een momentje samen hihihi

6. Purk

Purk Niet meer actief

ja dat telt hier idd ook mee, met 14 maanden 78 cm en 8,5 kilo is ons zoontje geen dikkerd en kan hij die calorien meer dan hard gebruiken

7. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ach wij geven ook nog 's avonds een fles melk (gewone warme melk) en dan tandjes poetsen en naar bedje met een sppentje anders slaapt meneer niet...hier is het slapen ook een rommeltje dus heb liever een enigszins rustig mannetje dan gedoe! ik poets wel altijd tandjes en geef geen fles mee naar bed. overdag drinkt hij uit een rietjesbeker. beker gaat soms maar dan drinkt hij niet genoeg...

8. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ook dat!:D

9. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wat ik me nu afvraag, geldt dat ook voor borstvoeding?
    Dat je na een fles melk de tandjes moet poetsen weet iedereen wel, maar over borstvoeding hoor ik nooit wat. Terwijl er volgens mij veel moeders hun kind in slaap voeden..

10. Glimlachje

Glimlachje Niet meer actief

@hier vannacht eerste flesloze nacht...
    Ze heeft beneden nog de drinkbeker met melk gehad in pyama, bij papa en mama op de bank...maar daar had ze toch bij nader inzien niet zo veel zin in...., paar slokjes genomen...een knuffel en kus en hup naar boven.tanden poetsen en in bed..Duurde even voor ze in slaap viel...ze mopperde wat af maar is uiteindelijk nadat ik een beker met water bij haar in bed heb gelegd in slaap gevallen (ze heeft niet van de beker gedronken)...
    vanmorgen wel om half 5 eruit...wilde geen drinken...wel aangeboden...uiteindelijk tot half 7 gerekt en pap gegeven uit een bordje....

ben benieuwd hoe het vanavond gaat....als bovenstaande voortzet is het wat mij betreft goed....

@eten...ze eet hier meer dan genoeg..heb een echte eter en die melk heeft ze m.i. niet nodig om vol te geraken...

11. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    hm moet eerlijk toegeven dat ik dat dus wel deed ja...ik poetste tandjes maar ons kindje wilde in de nacht echt nog drinken en ging echt niet middenin de nacht weer poetsen!;)

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Aan de borst komen de tanden veel minder in aanraking met de melk.
    Ik probeer overdag de zoetigheid wel te beperken. Ze krijgt pas sinds kort dagelijks een keer diksap maar het eerste jaar met nachtvoedingen kreeg ze alleen fruit als zoetigheid.
    Nu komt ze s avonds laat vaak nog voor een voeding, maar poets hier alleen voor het slapen gaan. s Morgens of s middags voor slapen gaan wil ik ook gaan introduceren maar daar heeft ze nog niet altijd zin in.

13. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    J. is nu 20 maanden en krijgt 's avonds voor het naar bed gaan nog een papfles. Vindt ie lekker en ik vind het nog een heerlijk moment! Komt niet meer terug hè..

14. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is een van de voordelen van borstvoeding, dan kan het wel, zoals je hieronder kunt lezen.

Van borstvoeding.com:

In koemelk en moedermelk zitten ook suikers (lactose), maar deze melk heeft geen negatief effect op de tanden. Koemelk bevat veel mineralen waardoor de zuren van de bacteriën hun 'werk' niet kunnen doen. Moedermelk bevat niet zoveel van die mineralen maar bevat wel levende cellen die een actief afweermechanisme vormen op de bacteriën.

Maar let op! Kunstmatige zuigelingenvoeding is weliswaar van koemelk gemaakt, maar de koemelk wordt in de fabriek bewerkt, waardoor veel van de oorspronkelijk aanwezige mineralen verloren gaan. Kunstvoeding mist ook de levende factoren van moedermelk. Deze kunnen niet worden toegevoegd.

Kunstmatige zuigelingenvoeding kan hierdoor dus wel degelijk de oorzaak zijn van gaatjes (cariës). Je kind een fles kunstvoeding meegeven naar bed kan rampzalige gevolgen hebben voor het gebit.
    Na een fles kunstvoeding die je kind voor het slapengaan drinkt, zal je dus nog moeten poetsen! De commerciële slaappapjes bevatten erg veel toegevoegde suikers en zijn dus om vele voor de hand liggende redenen af te raden.

En 's nachts voeden? Het gevaar van de nacht

Overdag wordt er in de mond veel speeksel aangemaakt. Speeksel heeft verschillende functies
    Het spoelt de suikers weg uit de mond.
    Het bevat stoffen die de tanden beschermen tegen het zuur wat de bacteriën produceren.
    's Nachts is de aanmaak van dat speeksel minder en is de mond droger. Hierdoor kan het zuur veel agressiever inwerken op de tanden. Het is belangrijk om voor het slapengaan de tanden te poetsen en de etensresten en de plaque zoveel mogelijk te verwijderen
    's Nachts kan je zonder meer water of moedermelk geven. Maar het zal je duidelijk zijn dat iedere andere vorm van voeding of vocht een zuuraanval teweegbrengt. In de nacht is het klimaat in de mond niet optimaal om hierop een goed herstelproces te starten.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Kruimel.. tandartsen zijn het niet allemaal eens met wat er op borstvoeding.com staat hoor. Het geven van bv is in ieder geval veel minder slecht dan het geven van reguliere (opvolg)melk maar nog altijd wordt aangeraden om daarna tanden te poetsen.

's nachts voeden heeft meer voordelen dan nadelen dus gewoon lekker doen maar het is - volgens tandartsen - niet zo dat het GEEN effect heeft op de tanden.

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat is toch ook geluk?

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mijn dochter van bijna 22 maanden krijgt ook nog elke avond haar flesje met melk dat is ze zo gewent en zo lang ze dat nog lekker vind krijgt ze dat. Overdag drinkt ze slecht ben al lang blij dat ze die avond flesje nog drinkt. Hier is het afwisselend peutergroei melk of gewone melk.

De een heeft zijn pup de andere een knuffel.

Mijn dochter knuffel met pup. Heb me er eerlijk gezegd nooit druk om gemaakt.

Mijn zoon dronk met 8 maanden al geen fles meer en moest met vijf jaar ook vier kiezen laten trekken. En ook gewoon elke dag tanden poetsen. Het is maar net hoe sterk het gebit is.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee sorry, dat gaat er bij mij niet in. Als met 5 jaar er al kiezen getrokken moeten worden dan heb je of te maken met
    - een uitzonderlijk slecht genetisch gebit (maar dan wel zeeeeer uitzonderlijk)
    - overmatig snoepen / eetmomenten
    - veel gezoete dranken over de dag of gezuurde dranken
    - onvoldoende poetsen
    - gebruik van antibiotica of andere medicatie
    of meer waarschijnlijk een combinatie van factoren... maar het is heel uitzonderlijk dat een gebit 'gewoon' zo zwak is dat er met 5 jaar al kiezen getrokken moeten worden.

19. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Wat weet je er nu van was je er bij?

Hij had vier achter kiesjes die kleine bruine plekjes hadden. En vullen vond de tandarts niet nodig. Toen stelde ik voor om ze alle vier te gelijk te laten trekken onder narcose. Om zijn kindergebit ook ruimte te geven ze groeide al wat scheef zijn volwassen tanden dus dat was ook een reden.

Hier poetsen ze gewoon elke dag hun tanden.

Trouwens ik poets niet elke dag me tanden maar ik heb met me 37 jaar nog al me tanden en kiezen een sterk gebit dus. Ik vergeet het wel eens een dagje.:D

20. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    liam kreeg tot 2 dagen terug ook nog een papfles. vond het nu te oud worden en ook niet goed voor gebit dus ik heb die fles weggelaten. hij krijgt bij het eten na zijn toetje nog wel wat drinken en alles daarna is water.

Deel Deze Pagina