Hier is ook dag 2 zonder fles overleefd....ze werd rond 12 uur wakker en wilde madam krinke (drinke) ze heeft beetje water uit beker gehad en sliep gelijk weer
Hier krijgt mijn zoontje 16 maanden ook nog een papfles. Als hij goed heeft gegeten dan vaak alleen warme melk, maar anders gewoon lekker een fles..Waarom niet! Ik hoor zo vaak waarom doe je dat? Tot wanneer ben je het van plan? Ik heb nog nooit gehoord dat een kind van 5 nog een papflesje krijgt. zolang mijn kind het prettig vind doe ik het.
heb zojuist alle berichten gelezen en dacht steeds oeps :S hier drinkt zoon nog steeds niet uit een beker (14mnd) heb echt van alles geprobeerd (en blijf het proberen) maar nee alleen zachte tuitbeker accepteert hij en wij zijn net een paar dgn geleden van onze speen af waar hij zo dol op was hoe kan ik dit dan oplossen? wij zijn ook maar 75 cm en pas 9,2kg (geboorte 52 cm 3750gr) hij krijgt 2 keer fles melk om in te slapen, sochtend en savonds en doen na beide niet poetsen merk nu pas hoe erg dit eigenlijk is (schaammmm):S en smiddags drinken we verse fruitsap uit bekertje met zachte tuit ik weet me even geen raad hoe ik dit kan aanpakken had er eerder nooit over nagedacht want was al zo blij dat hij nog wilde drinken
@snow: dus na thee zonder suiker hoef je niet (perse) te poetsen ? want alleen water drinkt ie niet zou makkelijker zijn
Hier ook nog een papfles, zou ik het niet doen zo ze te weinig binnen krijgen, en dus naar ondergewicht schieten. wij poetsen voor de fles, en dan bed in fles mee. dit omdat ze alleen fles wil in bed en niet beneden. en als je tandenpoetst met juiste tandpasta met goede fluoride gehalte dit de tanden beschermt, want dit is altijd nog beter dan geen tandenpoetsen of kort na de fles!! Oh en na thee hoef je geen tanden te poetsen, wel na fruitthee. en tandenpoetsen verkomt natuurlijk aanslag van de thee. maar dit kan de tandarts ook verwijderen.
Goed hoor! Dan heb je dat ritueel toch snel doorbroken. Nu kwestie van volhouden en dan is je dochter niet anders meer gewend.
Super zeg! Toch altijd verbazingwekkend hoe veel meer die kleintjes kunnen dan wij vaak denken. Zijn erg flexibel.
Ik vind een flesje geven voor het slapen ook een heerlijk knus moment, maar als mijn dochter over een paar weken 1 wordt ga ik toch proberen ermee te stoppen. Het genieten van dat flesje weegt voor mij niet op tegen de gesteldheid van haar tanden. Mijn zoontje mocht hem van mij zo lang hij wilde drinken, maar die zit/zat met zijn gewicht op de -2 lijn of eronder. En dat woog voor mij op dat moment zwaarder.
Tot 2 jaar is 1x per dag poetsen voldoende... Dit bij voorkeur 's avonds voor het slapen gaan, dan heb je de langste periode zonder eten en/ of drinken! Je hoeft dus zeker niet na ieder sapje of bekertje thee de tandjes te poetsen. Mij lijkt overigens beter om 's avonds ná de fles melk/ pap de tanden te poetsen dan eerst tanden poetsen en dan met fles melk/ pap naar bed! Dan worden de tanden meteen weer 'aangevallen'... Maar weet niet of ik daar gelijk in heb? Overigens (volgens mij is daar ook al een topic over) is het vlak ná een fles melk tanden poetsen minder schadelijk voor het glazuur dan na bijv een beker sap. Vanwege het calcium in de melk??
Bedankt alle dames voor de tips enz. Dag 3 is hier ook goed gegaan...het lijkt er zelfs op dat ze de melk niet meer nodig heeft savonds....ze heeft paar slokjes hier beneden genomen en ging al wijzen naar boven...boven aangekomen gelijk richting de douche voor het tandenpoetsen en mevrouw ging na een knuffel en kus lekker slapen.... Super bedankt voor de bemoedigende /vermanende woorden... Het is gelukt!
@glimlachje: super hoor dat het zo goed gaat! helaas hier dag 1 een totale mislukking eerst hebben we gegeten hij at zo goed dat ik dacht dat hij de melk miss. niet nodig had ook 1 1/2 danoontje gin op we hebben een half uurtje gewacht dan tandjes gepoetst en dan met lauw/warm water naar bed en dat ging goed nou ik had dus te vroeg gejuicht na een paar uur wilde hij toch de melk en is 4 x snachts wakker geworden weet niet of het daardoor komt hoor maar vond het iets te toevallig
ik vroeg het van de thee omdat K. perse met fles wil slapen en als nou slappe thee nou 'beter' is dan melk voor zn tandjes of ik het zo kon oplossen snap je het is ook beter om NA de melk te poetsen maar zonder valt ie niet in slaap. dan zijn alle restje ook weg. weet nier over welke erger is melk of sap (het lijkt me waar meer suikers in zitten)
direct poetsen na melk is minder erg dan na sap. idd vanwege calcium die in de melk zit en ook vanwege de ph waarde. ph van sap is lager en moeilijker omhoog te krijgen (duurt langer) dan melk. Dus schadelijker om direct te poetsen na sap, dan als je direct na de melk poetst.