Berg

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Skatje, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Vast al 100 topics over geweest, kan effe zo snel niet vinden.

Maar ok.

Muh kint hep berrug :D

En dat vind ik geen gezicht.
    Wat doe je eraan?
    En blijft het dan ook weg??

Het zijn echt van die harde schubjes in zijn haar. Ik heb ook het idee dat het 'gewoon' nog huidsmeer is wat helemaal hard is geworden en ingedroogd is.. Toen hij net was geboren heb ik het smeer op een gegeven moment, na anderhalve week of zo, met babyshampoo van zijn koppie proberen te 'schrobben'.

Lukte niet.

Maar ja als ik op internet kijk, lijkt het toch berg te zijn..

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Wat je er zelf aan kunt doen, is de plekken insmeren en masseren met olie. Laat dit even intrekken, maximaal 2 uur. Daarna kun je met behulp van een kammetje of een stukje karton de schilfertjes eraf schrapen. Doe dit wel voorzichtig, zodat je de huid eronder niet kapot maakt. Als de berg hardnekkig is, kan het zijn dat je dit een paar keer moet doen. Gebruik liever geen lotion, dit kan de berg weer activeren.

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ok tnx.

Ik heb iedere dag olie van Weleda, kan die?

4. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik weet niet of dat goed is maar Zwitsal heeft speciale Anti Berg Pads dan weet je zeker dat je het goede gebruikt ;)

5. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    doodgewone babyolie op smeren, kan je rustig een nachte laten inwerken en dan 's ochtend lekker in bad haren wassen en daarna met een fijne kam het eraf kammen. eventueel na een dag weer es doen. heb dit bij beide kids twee maal gedaan, daarna nooit terug gekomen. speciale pads zijn best prijzig terwijl gewone babyolie dus ook goed werkt!

6. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik hairlotion van Zarqa
    Werkt heel goed elke ochtend en avond erop smeren en niet teveel aan zitten.

7. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik heb deze ook maar heb niet de indruk dat het veel doet. Maar mss toch vaker gebruiken. Jij deed dus gewoon 's morgens en 's avonds in het haar?

8. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Hier vanalles geprobeerd maar het komt toch terug. Gelukkig heeft hij veel haartjes en zie je er niks van.

9. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    etos heeft ook speciale anti-berg pads, eigen merk. 4,50 ofzo? vind ik zelf wel goed werken, beter dan gewone babyolie!

10. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    denny heeft heel hardnekkig berg gehad. wij smeerden hem in met babyolie en de volgende dag krabde we het van zijn bolletje en dat hebben we regelmatig moeten herhalen. maar ineens kwam het niet meer terug

11. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    je mag niet krabben he!! alleen wrijven!

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier gingen er flink wat haartjes mee toen ik (heel voorzichtig) met een pasje de berg weghaalde! Ik ben blij dat ze er inmiddels weer zitten en de berg is weggebleven.
    Je scijnt er niks aan te hoeven doen trouwens maar ik kon er niet van af blijven :D

13. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Bij mijn zoontje werkte deze ook goed, al had hij geen extreme berg. Ik merk, dat als ik nu veel zwitsal gebruik op zijn hoofdje, hij weer langzaam wat kleine plekjes krijgt, anti-berg pads van zwitsal zouden dus niet mijn voorkeur hebben.

Wat je ook kan doen is bij de apotheek (zonder recept) (vaseline)cetomacrogolcreme halen, dit dik insmeren op het hoofdje, bv voor het naar bed gaan, dan de volgende dag in bad het er weer goed afspoelen. Hiermee kwam het bij mijn zoontje ook los.

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn zoon heeft het ook sinds een paar weken. Dacht altijd dat het iets voor pasgeboren babietjes was, maar dat hoeft dus niet.

Ik doe er niets aan. Hij heeft er namelijk geen last van. En heb al begrepen dat het vanzelf overgaat. Dus ik laat het maar zo.

15. Froggie

Froggie Actief lid

22 jul 2009
    284
    0
    16
    Stad van de Zon
    Mijn jongste had er ook hardnekkig last van. Zarqua gekocht, helaas miskoop, stinkt en werkt niet.
    Ik heb toen Bumblies olie gekocht en een flinke scheut op haar haartjes en hoofhuid gesmeerd, een nachtje laten intrekken, s'morgens met een washand met water eruit halen en opnieuw insmeren.

Na een paar dagen was het als sneeuw voor de zon weg.

16. redchevy

redchevy Actief lid

23 aug 2010
    199
    0
    0
    zuidholland
    hier heeft m`n meisje het ook gehad.....alle tips geprobeerd die ik kon vinden op internet en niets hielp echt afdoende. Op een gegeven moment maar niks meer aan gedaan en ineens was het weg. Ze was toen een maand of 8

Deel Deze Pagina