Ik bedacht me ineens.....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juffie26, 22 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Sorry ik heb even een hele stomme vraag, bedacht ik me net misschien kunnen jullie daar iets over zeggen...
    Onze dochter heeft altijd een tut in bed, wat zeg ik wel 4 dat zijn de spuugdoekjes van de prenatal, daar leg ik een knoop in en dat vindt ze heerlijk om op te sabbelen en dan in slaap te vallen gek ding :D
    Iedere dag krijgt ze schone want die dingen zijn echt zeiknat van de kwijl. Dus die lapjes was ik gewoon mee met de bonte was, maar nou vroeg ik me af kan dat kwaad dat ze daarop sabbelt en dan bedoel ik dat ze wasmiddel binnen krijgt? Ik neem aan dat de wasmachine dat er wel goed uitspoelt? Omdat ze die dus in mondje heeft bedacht me ineens misschien heeft ze al liters robijn binnen of zo ;) :(

2. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Komen er al belletjes uit haar achterste? :D

Geen domme vraag hoor, kan me voorstellen dat je je dat afvraagt. Denk dat het wel meevalt. Eva sabbelt ook op alles, spuugdoekjes, washandjes, mijn sjaal. Als ze daar wasmiddel van binnen zou krijgen, wat ik niet denk trouwens, zou ze ook wel smerig kijken denk ik dan maar.

3. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Mijn zoon is dus ook onafscheidelijk van meneer konijn. Een hydrofiele knuffel.
    Zuigt en sabbelt er het liefst (mag hij niet) hele dag op.
    En moet ze dus ook dagelijks uitwassen.

Ik heb me ook weleens afgevraagd of het kwaad kan maar was met weinig wasmiddel.
    Inmiddels maak ik me meer druk of het geen kwaad kan voor de tandjes?

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Als je het echt eng vindt zou je kunnen kijken of je op je machine een knop hebt om extra water te kunnen gebruiken. Dan wordt het extra gespoeld. Daarnaast liever iets te weinig wasmiddel ipv teveel.
    De meeste kindjes sabbelen wel ergens op, kleding, tutjes, knuffels enz. Geheel normaal, ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Goed idee extra spoelen dank je :)

6. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Je kunt evt ook een scheutje azijn in het wasverzachterbakje doen.dat spoelt de laatste restjes weg.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.259
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk niet dat het echt kwaad kan wat wasmiddel betreft. Er zijn zoveel kinderen die dat doen en de wasmachine spoelt het wasmiddel echt wel goed uit. Alleen met wasverzachter zou ik oppassen, dan zou ik inderdaad liever natuurazijn gebruiken.

Houd er wel rekening mee dat zo'n natte kwijl-lap tegen het gezichtje een grote kans geeft op een geïrriteerde huid. Dat was de reden waarom ik het als dreumes uiteindelijk niet meer mocht. Dat zag er niet uit joh!

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Hahaha, ik zie het al voor me! :D

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Dat had ik nog toen ik zwanger was uitbedacht:))
    Neutral wassen
    Organiek materiaal kiezen: sigikid/imps elfs etc
    Ze heeft hier organik knuffeltje sigikid 2 stuks hetzelfde kost wat maar is ook kostbaar voor haar ze sabbelt potjes tot donker kleur. En tja robijn/ariel etc is niet echt geschiekt voor wassen voor babys. Zit veel kleurstof in.
    Doog gaat ze niet uiteraad. Ziek wordt ze ook niet.
    Wat het op lange termijn doet is niet te zeggen.
    Je kan schade beperken waar het kan.
    Zo denk ik erover.
    Maar hoeft niet dat iedereen zo denkt. Ik brn van natuur en eco etc maar eet ook niet biologisch elke dag en gebruik gewoon pampers.
    Maar ze draagt nooit poliester in kleding of slaapzak en waarop ze sabbelt is hout, organiek en eco

10. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ze heeft gelukkig nooit last van haar huid, helemaal baby-gaaf nog :) ze heeft dat tutje meestal ook alleen maar wanneer ze in slaap valt en tegen de morgen wanneer ze beetje wakker wordt. 'S nachts niet wel als ze tandjes krijgt dan vindt ze dat fijn denk ik

11. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ach, hier lebbert ze alle tafel poten af, poetst met haar tong de spiegel af en ga zo maar door.
    De arts van het cb zei, ontdekken doe je met al je zintuigen en weerstand moeten ze leren opbouwen dus wees niet te schoon en te voorzichtig. Dus tja, ik laat haar maar haar gang gaan.
    Momenteel zijn haar eigen sokken erg in trek, die trekt ze uit en sabbelt ze zeiknat. Ik doe weer droge aan en een half uur laten herhalen we het ritueel weer :D
    Er liggen hier per dag dan ook 3 paar sokjes op de verwarming elkaar af te wisselen momenteel haha

12. Mloeskie

Mloeskie Lid

24 sep 2012
    40
    0
    0
    Hengelo
    Wat Lieke1989 zegt! Azijn "trekt" het wasmiddel eruit. Goed voor je was en ook een prima vervanging voor wasverzachter!

Deel Deze Pagina