Hallo, Mijn dochtertje is nu 14 maanden en slaapt sinds afgelopen zaterdag enorm veel. Vrijdagavond hadden we Sinterklaas en ging ze later naar bed, dus de zaterdag kon ik me nog wel voorstellen. Zaterdagavond ging ze rond half 7 naar bed (ze gaf zelf aan dat ze wel klaar was met de dag). Dus haar naar bed gebracht. Ze heeft tot zondagmorgen 9u geslapen! Toen hebben we haar er maar uit gehaald. Ze zat al wel wakker in bed, maar vond dat wel best. Eenmaal benden zat ze vrij snel weer in haar ogen te wrijven.. Gistermiddag geeft ze geslapen van 12.30 en hebben we haar om half 4 wakker gemaakt.. Gisteravond rond 7u naar bed en weer tot 9u vanmorgen. En nu slaapt ze ook nog sinds half 1.. Nu zijn er een aantal dingen: - vorige week maandag heeft ze de BMR vaccinatie gekregen - ze krijgt beneden twee tandjes - haar grote zus heeft een buikgriepje sinds zaterdag - ze is druk doende met los staan en los lopen Kan het een combinatie zijn van bovenstaande dat ze ineens zo enorm veel behoefte heeft aan slaap? Verder eet en drinkt ze goed, speelt lekker als ze wakker is, en heeft ze geen koorts of doet ze ziek overkomen.. Alleen het vele slapen opeens, valt me enorm op. Herkenbaar voor sommigen? Moet ik er iets mee of gewoon aan toegeven en zo ja, voor hoe lang? Moet ik eens bij de huisarts informeren of lijkt dat niet nodig? Zal vast wel weer over bezorgd zijn
Hier ook een kindje wat opeens ontzettend veel slaapt. Zoveel heeft hij nog noooooit geslapen. Ik wijt het aan de enorme ontwikkeling die ze doormaken.
Huisarts lijkt me nog niet nodig. Je geeft zelf al allerlei redenen waardoor ze zo lang zou kunnen slapen toch. Voor.mij klinken de tijden niet raar want ik heb een slaapkoppie. Nu met 18 maanden gaat hij pas over.op 1 slaapje, en dan vaak 1 van ca. 3 uur. Ik zou er lekker van genieten, en als het nou heel lang aanhoudt misschien de ha bellen.
Hier van 7 tot 5 en dan fles dan tot half 10 12 tot 3 ook nog.. hy is 17 mnd Wel regelmatig wakker snachts soms ook niet.
Hier van 18.30 tot 8.00 en van 12.30 tot 15.00 soms zelfs nog dutje in wagen als ik boodschappen haal
Ik wijt het ook aan de ontwikkeling die ze doormaken. Hier slaapt hij tussen 20.00 en 9.30/10.00 en tussen 14.00 en 16.00. Maak hem altijd wakker als het 16.15 wordt omdat ik bang ben dat hij anders om 20.00 uur niet gaat slapen.