Hoe nacht beter indelen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door renee85, 9 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renee85

renee85 Actief lid

7 apr 2012
    208
    1
    18
    Onze zoon (12 weken) gaat doorgaans tussen 18 en 19.00 slapen. Dan trekt hij in een keer door tot 2/3 uur 's nachts en daarna gaat hij rommelen en meldt hij zich elke 2/3/3,5 uur. Hoe reguleer ik beter? Dat hij bijv om 22/23 nog voor een voeding komt en daarna die lange slaap pakt? Ik ben bang om hem wakker te slapen voor die laatste voeding, want hij slaapt lastig en straks wil hij daarna niet meer, of gaat hij de hele nacht rommelen? Tips?

2. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ja gewoon niet wakker maken en slapend de fles geven.
    Werkte bij mijn zoontje erg goed. Ik had namelijk hetzelfde probleem als jij. Gewoon rond 23u of 0.00u hem voorzichtig bij je pakken zonder wakker te maken en dan met de lichten uit de fles geven. In hun slaap drinken ze namelijk gewoon.
    Niet verschonen als het niet echt nodig is en geen boertje laten.

Nadat ik dit een tijd gedaan heb, was mijn vriend een keer "vergeten" hem de fles te geven om 23u (eigenlijk was hij gewoon in slaap gevallen:) en toen heeft mijn zoon de hele nacht doorgeslapen. Nu heb ik hem dus van die fles ook af! Heel soms komt hij nog 's nachts voor een fles (ik krijg hem dan niet rustig), dan geef ik die gewoon. Maar ik moet zeggen (afkloppen!!!) dat dit al een week niet gebeurd is!

3. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Idd! Slapend rond 23/00 uur nog een fles geven. Zo trekt je kleintje hopelijk de nacht door.

Succes!

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Bij ons gaat de laatste fles er rond 20.30 in (heel soms een uitschieter naar 22 uur :D) Ik denk dat 23 uur dan nog te vroeg voor nog een voeding. Wij laten hem dus slapen en dan wordt hij inderdaad in de nacht nog een keer "wakker" voor een voeding. Meestal ergens tussen 02 en 04 uur. Ik durf die fles van 23 uur eigenlijk niet zo goed aan, bang dat ik zijn ritme verstoor.
    Hoe laat worden jullie kleintjes dan 's morgens wakker na zo'n fles om 23 uur?

5. renee85

renee85 Actief lid

7 apr 2012
    208
    1
    18
    Ik zou de nacht ook liever later beginnen, maar meneer wil overdag amper slapen en is dan om 17 uur echt op. Dan doe ik massage, badje en paco aan. Soms wordt dat wel heel vroeg. Hij ligt er vandaag al om 17,30 uur in. Als ik hem nu rond 22 uur wakker maak, ben ik bang dat hij zijn grote slaap gehad heeft en ik met een wakker kind zit. En inslapen is niet echt makkelijk voor hem..

6. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    nog een fles geven om 22:30/23:00.
    nu maakt kindje eigenlijk de lange ruk in de avond ipv de nacht.
    hier krijgt ze rond half elf slapend een flesje en slaapt daarna dus ook zo goed als direct weer verder.

7. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Wij zijn op een gegeven moment standaard om 23.00 en om 07.00 uur een fles gaan geven (dus ook wakker maken op die momenten, hoewel ze de fles van 23.00 uur eigenlijk altijd slapend dronk). Deed ze het hier super goed op en daarmee kwam ze erg snel in een fijn ritme.

8. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Wij hebben altijd een vast ritme aangehouden. We merkten dat ze hier heel goed op reageerde. Hebben haar ook altijd wakker gemaakt voor de laatste fles.

We zaten 2 maanden geleden op dit schema:
    7.00u: fles
    11.00u: fles
    15.00u: fles
    19.00u: fles
    22.30u: badje
    23.00u: fles

Nu 2 maanden later begint de dag om 6.00u wegens terug gaan werken. En begint de nacht een uurtje vroeger. Nu merken wij dat bij ons het avondritueel goed helpt. Ze weet perfect dat ze na het badje een flesje krijgt en dan de nacht in gaat. Ze slaapt dus sinds ze 2 maanden is door. In het ziekenhuis deden ze haar altijd 's morgens in bad, maar wij merkten dat ze 's avonds meer had aan het badje. Dan was ze altijd zo relaxed dat ze al bijna slapend haar flesje opdronk en zo gewoon verder sliep tot de volgende ochtend.

Misschien is dus een badmomentje iets om hem ontspannen de nacht in te brengen? Hier hielp een vast ritueel goed om haar aan te geven wanneer het echt bedtijd is :D. Succes!!

9. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Hier ook een slechte slaper overdag. En gaat na haar groentehap van 18.00u ook al in diepe slaap. Maar toch maken wij haar wakker zoals ik hierboven (vorige berichtje) al aangaf. Ze gaat dan in badje en is dan zo ontspannen dat ze al bijna slapend haar flesje drinkt en dan slaapt tot de volgende ochtend.

10. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Ik gaf altijd nog een late fles rond 23:00 uur en ik zette in het begin nog de wekker om haar rond een uur of 4 nog een voeding te geven. Weet alleen niet meer of het met 12 weken nog zo was. In ieder geval kreeg zo om de 5 uur een voeding en uiteindelijk gaven we haar alleen nog een late fles rond 23:00 uur en dan kwam ze rond 07:00 uur weer. Ze heeft wel een periode gehad rond de 12 weken dat ze in ene weer vaker kwam snachts en toen hebben we de laatste fles een zwaardere fles gemaakt met speciale nachtvoeding. Was bij haar een honger kwestie

Deel Deze Pagina