14 maanden en slecht slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mammavantwee, 25 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Zo herkenbaar. Wij hebben ook al bijna 1,5 jaar hetzelfde probleem. Vanalles al geprobeerd maar niks helpt. Dus ja, ze krijgt bijna iedere nacht nog een flesje melk anders gaat ze niet slapen. Het breekt ons gewoon op, dus kiezen misschien voorlopig voor de makkelijkste weg in de hoop dat ze ooit gewoon door gaat slapen.
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  2. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.416
    4.842
    113
    Vrouw
    Gelukkig! :)
    Ik blijf ook hoop houden dat het ooit beter gaat. Het cb vond het niet zo heel gek en wel passend bij zijn leeftijd. Ze gaf ook als tip een flesje water in zijn bed te zetten, dus dat ga ik vanavond is proberen. En anders gewoon een flesje verdunde melk blijven geven ;)!
     
  3. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.416
    4.842
    113
    Vrouw
    Ik vind het al fijn om te lezen dat het vanzelf hopelijk over gaat. Is wel een goede indd om hem gewoon zijn fles te geven en zelf weer te gaan slapen. Alhoewel ik hem nu al zelf z’n fles in z’n eigen bedje laat drinken en dan ga ik zelf beneden even wat drinken of naar de wc en als ik dan boven kom heeft hij zn fles al omhoog om hem te geven :)
     
  4. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.416
    4.842
    113
    Vrouw
    Begrijp het helemaal!
     
  5. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    In principe telt 6 uur onafgebroken slaap als doorslapen. Dat halen we hier soms wel, maar het klokje rond is op 1 hand te tellen met bijna 1,5 jaar. Regelmatig nog 1 of 2 voedingen hier in de nacht.
    Wat mij helpt is proberen te accepteren dat het zo is, en dat er ooit een einde aan komt. Tot die tijd zelf op tijd naar bed, eens een middagslaapje als ik het nodig heb en s nachts zo donker mogelijk houden, even de borst geven en dan slaapt dochter meestal snel weer verder.
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  6. kkatinka

    kkatinka Actief lid

    6 aug 2014
    340
    5
    18
    Ik reageer vanavond eventjes. Maar het gekke vind ik wel; ik heb met hetzelfde probleem vorige week een topic geopend met een poll, en 48% vd kinderen wordt 0 keer wakker, en een kwart ofzo 1-2 keer...
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  7. Marbloempje

    Marbloempje Actief lid

    6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw

    Zo hadden wij het ook gedaan, ik was zelf nooit een voorstander van laten huilen. Maar ik trok het niet meer, mentaal werd ik er niet meer goed van en toen mijn dochter 1 werd. Zijn we begonnen met een slaaptraining, ze slaapt nu gelukkig door. Soms wordt ze weleens wakker door een sprong of tandjes dan ga ik wel even naar haar toe maar dan slaapt ze gerust door.
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  8. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.416
    4.842
    113
    Vrouw
    Fijn dat het heeft geholpen! Zo pittig hè slaap te kort!

    Hier heeft hij nu 2 nachten doorgeslapen:)! Eigenlijk niks verandert, alleen dat hij nu tussen de schapenwol slaapt! Dus onderdeken en een dekentje.
     

Deel Deze Pagina