Onderzoek kindervaccinaties - Erasmus Universiteit Rotterdam

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beheer, 1 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    Beste ouders,

    Ik ben Josje ten Kate, en ik werk als cultuursociologisch onderzoekster aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Ik wil graag inzicht bieden in de redenen waarom ouders twijfelen of kritisch zijn over kindervaccinaties. Als cultuursocioloog wil ik graag de ervaringen en visie van ouders begrijpen, en vind ik het belangrijk om met mensen te spreken in plaats van over hen.

    Daarom zou ik graag interviews houden die het karakter hebben van een open gesprek, gevormd door wat ouders zelf vertellen. Ik gebruik bewust geen standaard enquête en laat me ook niet leiden door het perspectief van overheidsorganisaties; het gaat me echt om de ervaringen en visie van ouders zelf.

    Ik heb deze oproep geplaatst omdat ik uw hulp nodig heb bij mijn onderzoek. Zou u willen meewerken aan een interview? Ik ben op zoek naar ouders met thuiswonende kinderen en een HBO- of WO-opleiding die kritisch zijn over kindervaccinaties, of die hier op wat voor manier dan ook twijfelen/getwijfeld hebben.

    Vanzelfsprekend zal ik uw gegevens vertrouwelijk behandelen en in mijn onderzoek anoniem presenteren. Daarnaast vind ik het erg belangrijk om duidelijk te maken dat het niet mijn doel is om ouders die bedenkingen hebben over vaccinaties te bekritiseren of om partij te kiezen in een maatschappelijke discussie.

    Ik ben in dienst van de universiteit, maar deze bepaalt niet wat ik onderzoek. Voor mijn onderzoek heb ik ook geen opdracht gekregen van andere organisaties. De focus van mijn onderzoek is mijn eigen keuze. De reden hiervoor is dat ik de ouders om wie het gaat zelf aan het woord wil laten (anders dan vaak het geval is bij discussies in de media en onder veel wetenschappers). Dit is de focus van het artikel dat ik graag wil schrijven.

    Als u mij bij mijn onderzoek wilt helpen, wilt u mij dan mailen via tenkate@essb.eur.nl ? Ook als u vragen of opmerkingen heeft kunt u me via dit adres bereiken. Mocht u geïnteresseerd zijn in het onderzoek, dan kan ik u uiteraard na afloop ook de resultaten toesturen.

    Alvast hartelijk bedankt voor uw reacties!

    Vriendelijke groeten,
    Josje ten Kate

    E-mail: tenkate@essb.eur.nl
     

Deel Deze Pagina