14 maanden en VEEL minder slapen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lara11, 15 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara11

Lara11 Niet meer actief

pfff, hier een vermoeide mama...
    Ons zoontje had eindelijk het mooie slaapritme van ´19.00 tot 07.00´ bereikt. Overdag 1 a 2 slaapjes, ´s avonds op tijd naar bed.
    Sinds een tijdje valt hij niet meer in slaap ´s avonds. Terwijl ik dit typ hoor ik hem jammeren, zeuren, huilen. (ben al paar keer geweest hoor). Het is nu al 20.00 uur geweest en als ik kijk naar afgelopen dagen kan het nog wel een uurtje duren. Daarna zal hij om een uur of 23.00 nog eens een uurtje huilen. Om vervolgens rond een uur of 06.00 (!) weer klaarwakker te zijn. (en dan niet even drinken en weer terugleggen, nee, klaar voor de dag!) Vandaag viel hij voor het eerst niet in de ochtend in slaap. Dus wat 's avonds gebeurt, gebeurt nu ook overdag. Heb zijn slaapje verschoven naar de middag (was ondertussen ook wel wat geirriteerd, mijn man is ook nog eens een paar dagen weg) en hij heeft toen anderhalf uur geslapen. Kortom, in plaats van 12 uur 's nachts en overdag rond de 3 uur slapen, is het nu ongeveer 8 uurtjes 's nachts en 1,5 uur overdag. Ik vind dat zo'n groot verschil! Herkennen jullie dit? Hij is nu 14 maanden.
    Moet er wel bij zeggen dat hij flink verkouden is en dan doet hij het altijd 'slecht'. Heeft een flinke reflux gehad vanaf zijn geboorte en elke verkoudheid betekende terugval. Ik vind hem nu nog steeds gevoelig hiervoor.

kan iemand mij aub geruststellen, ik zie ook zoooo tegen de avond en nacht op. (yep, er zit vaak ook nog een 04.00-flesje bij, als hij ontroostbaar is.)

dank voor 't lezen, ik ga weer even naar mijn boeffie toe.
    Amber

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

misschien een sprong?
    Kiezen die doorkomen?

Dit kan bij de een even duren en bij de ander is het snel over.
    Maar je kan hem het beste 1x per dag laten slapen en dus wakker houden en hopen dat hij zo moe is en gewoon netjes optijd gaat slapen.
    Misschien een x lekker zwemmen om hem zo moe te krijgen? Dat hij ze ritme weer terug oppakt?

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ons zoontje slaapt ook minder sinds een week. Normaal sliep hij ook van 19.00 tot 7 uur en 2 keer overdag een uurt á anderhalf uur. Nu gaat hij pas om 20.00 uur naar bed omdat eerder gewoon geen zin heeft en wij het onnodig vinden als hij uur helemaal hysterisch in zijn bedje staat. Wel raar dat hij om 19.15 niet wilt slapen en gaat huilen/krijsen en uurtje later gaat hij zonder enkel probleem slapen. Je zou dan denken dat hij later wakker wordt nou meestal 6.15. Vanochtend toevallig half 8:)

Hier komen de voortandjes door zie verder nog geen kiezen/hoektanden doorkomen. Misschien is het een sprong! Geen idee gaat vanzelf over zo proberen we dan maar te denken

4. Lara11

Lara11 Niet meer actief

@sweetlakecity: dank voor het meedenken. Het gekke is: hoe moe hij ook is, hij wil NIET slapen. Ik zie echt wel dat hij omvalt van de slaap... maar hij klampt zich letterlijk aan me vast en ohwee als hij zijn bedje voelt!

@vruchtje: klinkt als hetzelfde verhaal!

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Maar zou je er aan willen toegeven en hem misschien wat later naar bed willen doen? (niet dat ik weet of dat de juiste manier is hoor:) )

6. Lara11

Lara11 Niet meer actief

af en toe doe ik dat (bvb na het eten nog lekker uitgebreid in bad en dan wat later naar bed) maar het 'helpt' niet. Hij slaapt moeilijker in en hij wil niet in bed liggen. Het aanklampen is echt heftig, als hij ook maar even voelt dat ik hem neer wil leggen slaat hij zijn armen fanatiek om mijn nek en houdt hij me vast alsof zijn leven ervan af hangt!
    ik denk (hoop!) wel dat het een fase is.

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wel herkenbaar hoor! Mijn zoontje heeft ongeveer dezelfde leeftijd. Ook "ineens" van ca 4 uur slapen op de dag (verspreid over 2 slaapjes) en 12 uur snachts naar 1 slaapje van 1,5 uur en snachts ook vroeg wakker. Nu slaapt hij wisselend 1 of 2 slaapjes en snachts wel weer goed.
    Geen idee wat het nou is geweest.
    Mijn ervaring is wel dat als hij overdag niet genoeg slaapt dat ie snachts juist ook meer spookt. Dus ik zou hem zeker niet lkanger ophouden of slaapjes overslaan om het op te sparen voor de nacht!
    Misschien als hij oevrdag niet wil slapen in ieder geval wel prikkelarm in bed leggen? Of met de kinderwagen zodat hij toch wat wegdommelt? Zed rusten er iig goed van uit.

8. Lara11

Lara11 Niet meer actief

hoi Druif, ik ben het met je eens... mijn ervaring is dat overdag slecht slapen niet per se betekent dat het ´s nachts beter gaat. Integendeel. We hebben slechte dagen+nachten achter de rug.
    Moet wel even zeggen dat mijn mannetje vannacht weer goed heeft doorgeslapen en om half 8 wakker werd! Huh? Wat zijn dat toch voor grappen. En dit keer geen enkel probleem met het ochtendslaapje. Ik legde hem zelfs wakker neer, zei 'slaap lekker' en liep weg en na 10 minuutjes geluidjes maken sliep hij lekker. Hij wordt nu wakker, 2,5 uur later...
    Wat een verschil met de afgelopen dagen, ik zat er echt doorheen zeg.
    In ieder geval, een uitgerust kind slaapt het best, dus we zijn het eens.

groet
    Amber

9. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoontje slaapt savonds ook slechter in...

hij sliep altijd om 19.00 uur... een enkele keer ging hij om 19.30 slapen,

maar nu is het soms zelfs 21.30 en ligt nog te jammeren in bed,

we halen hem er niet uit... hij moet van ons in bed blijven liggen,
    soms helpen we hem met in slaap komen omdat we zelf om half 10 naar bed gaan en ook even tijd voor onszelf willen,

maar verder is het eigenlijk 80 keer op en neer lopen

hopelijk gaat het gauw over... het duurt nu iig al ruim een maand :(

Deel Deze Pagina