Zenuwachtig bij lang uitslapen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Skye, 15 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skye

Skye Niet meer actief

Kyra gaat meestal rond 7 uur naar bed en word dan in de ochtend (vaak) rond half 8 wakker. Nu komt het wel eens voor dat ze om half 9 nog niet wakker is. Ik zit dan altijd dingen in mijn hoofd te halen (als ik ook nog in bed lig), Zal ze nog wel ademen, is ze misschien gestikt onder de dekens? En dan ga ik haar kamertje in en dan kijkt ze me lachend aan.

Ik wordt altijd een beetje zenuwachtig als ze zolang stil blijft. Ben ik een beetje een aansteller, of herkent iemand dit?

2. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Het slaap gedrag is heel herkenbaar, hier nog zo'n slaapkoppie hihi.
    ik heb die gedachten de eerste 2 keer gehad toen hij dat deed, ik heb dus even snel om het hoekje gespiekt en hij lag heerlijk te slapen. Vind je persoonlijk geen aansteller hoor maar denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Je dochter is al een jaar dus ze kan zelf heel goed de deken van zich af trekken/schoppen of omdraaien oid.
    Probeer het los te laten en te genieten van het lange slapen van je dochter er zullen er vele jalours zijn op onze slaapkoppies hahahaha

Groetjes Kim

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    In het begin had ik dat wel ja!
    De 1e keer dat ie doorsliep tot 7 uur bn ik ook echt naar zn bed gerendtoen ik zelf wakker werd! Hahaha!

Nu niet meer...nu geniet ik er lekker van...kan ik ook wat langer slapen ;)

4. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze dochter is sowieso een goede slaper (zeker tot half 9), maar af en toe heeft ze een flinke uitslaapdag (tot 10 uur ofzo). In het begin vond ik het erg eng, toen ze 7 maanden was heeft ze een keer geslapen tot half 11. Toen ben ik ook een keer gaan kijken. Inmiddels ben ik er wel aan gewend.. En kan ik er heerlijk van genieten en 's ochtends lekker nog even zp-en..

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Weet niet of je een aansteller bent, maar áls het zo is, ben ik het ook :D
    Hier namelijk hetzelfde, ontelbare keren ben ik al haar kamertje opgevlogen om dan te zien hoe ze nog lekker ligt te slapen of ligt rond te kijken of te spelen met haar knuffel... Het wordt wel een béétje minder dan maanden terug maar het zal wel gewoon bij het oermoedergevoel horen denk ik!

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hee, heel herkenbaar hoor Skye!

Ben zelf ook vaak ongerust wezen kijken 's morgens.
    En ook best regelmatig 'savonds voor ik zelf ging slapen omdat ik allerlei enge dingen dacht.

7. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Héél herkenbaar. Als Frummel niet precies om 07.30 wakker is krijg ik allerlei senario's in mijn hoofd. Ga dan ook meteen kijken.

Heb dit ook als ik aan het werk ben en de telefoon gaat. Denk dan meteen dat dat het kdv is met het nieuws dat hij gevallen is ofzo.

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Heel normaal.

Deed het bij me zoon van nu 9 en doe het nu bij me dochter van bijna drie maanden ook. Gewoon kijken als je zulke gedachten heb. Volgens mij heeft elke moeder deze gedachten. Moeder/ of vader eigen noem ik dat altijd. Het gaat pas weg als ze al wat ouder zijn.

Nu heb ik het weer terug met dochter lief zal wel weer een tijd duren voor dat ik daar van af ben;)

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    ik heb dat ook heel erg gehad.. 's avonds twee keer luisteren aan de deur of hij nog wel ademde:)
    Nu kijk ik alleen 's avonds nog als ik zelf naar bed ga, maar dat is meer om te kijken of hij nog onder zn dekens ligt en niet boven in zn bed:D
    als hij langer slaapt dan normaal (standaard kw voor 7) sta ik meteen naast zn bed haha.
    vind het niet aanstellerij of overdreven.. denk dat het best normaal is..

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wel herkenbaar maar heb daar pas last van als hij echt pas laat wakker wordt en niet als hij 10 min later wakker wordt. Is heel normaal hoor!

11. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik ben net zo erg, vooral omdat hij een buik slaper is en veel spuugt. elke ochtend ben ik bang dat hij niet meer wakker word.. vooral ook als hij wat langer slaapt als normaal of juist een onrustige nacht heeft gehad. na 6 mnd is de angst er niet minder om hoor.
    zal nog wel een tijdje duren voor je uit de gevaren zone bent maar dan angst zul je denk ik altijd houden.

12. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Heel herkenbaar. Famke is altijd een buikslaper geweest en ook nog duimen (scheen ook een wiegendood risico te zijn?) Dus was altijd doodsbang als ze ineens rond 10 uur nog niet wakker was.. Als ik dan ging kijken werd ze chagrijnig omdat ik haar had wakker gemaakt hahaha!:D Tegenwoordig heb ik die angst niet meer.

13. Ndeva

Ndeva Lid

1 aug 2008
    88
    0
    0
    Rotterdam
    Is voor mij niet herkenbaar omdat ik degene ben die wakker gemaakt word, maar als dat opeens visa versa zou zijn dan sta ik zeker naast zijn bedje om te kijken wat er aan de hand is ;)!

14. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik heb het nog steeds. Kyra is/was een slechte slaper (alhoewel ze vannacht doorgeslapen heeft, yay :D) en als ze 's nachts minder vaak wakker werd of iets langer sliep was ik heel erg ongerust. En nog steeds ben ik 's ochtends opgelucht dat alles goed is.

15. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Meestal is Mini rond 6.30 - 7.00 uur wakker en zo af en toe slaapt ze eens lekker uit. Maar dan ben ik toch rond 7 uur wakker en luister ik zo eens in de zoveel tijd even door de babyfoon. En Mini doet niet eens "gekke" dingen, ze slaapt niet op haar buik, ze rolt en kruipt alsof ze nooit anders gedaan heeft en ze weet zich inmiddels prima te redden uit situaties waar ze niet in wil zitten (wurmt haar slaapzakje los en gaat met slaapzak en al staan in bed, dat soort dingen).
    Maar desondanks ben ik nooit 100% gerust als ze zo lang slaapt hoor! :D

16. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Herkenbaar :D maak me ook nog steeds zorgen als ze langer slaapt dan normaal en ga dan elke 5 minuten kijken... En dan is ze ook chagrijnig omdat ik haar wakker heb gemaakt ;)

17. Skye

Skye Niet meer actief

Oh, ben niet de enige zo te zien hihihi. Nou weet ik ook wel in mijn achterhoofd dat ze gewoon lekker slaapt, maar die gedachtes komen gewoon binnen hahaha.

Nou vanmorgen werd ze 9 uur wakker. Geen gekker gedachtes gehad, want zelf werd ik ook pas na haar mama-geroep wakker. We mogen toch wel in onze handjes knijpen met een kindje dat van half 7 's avonds tot de volgende ochtend 9 uur slaapt!!!

Deel Deze Pagina