Als Sanne straks een jaar is hoe gaat het dan verder met de voeding? Ik ben het vergeten te vragen aan het CB enaangezien we daar wer heen moeten als ze 14 maanden is. Ze krijgt nu overdag ongeveer 2 flessen melk, moet dit vervangen door andere melk (bv Fiso 3)? s'Morgens krijgt ze pap maar op dit moment wil ze geen pap en krijgt ze de fles. Dit is nu haar schema: 7.15 uur: pap of fles 10.00 uur: fruithap 12.00 uur: broodje + fles 15.00 uur: rijstewafel en een beetje drinken (20 ml) ze wil niet meer 16.30 uur: groentehap + danoontje 19.30 uur: fles Kan ik met dit schema zo door gaan of gaat er wat veranderen? (Misschien domme vraag ) Ik denk zelf dat het gewoon zo blijft.
Je kunt met een jaar groeimelk gaan geven. En de laatste fles mag je vanaf een jaar ook laten vervallen. Voor de rest weet ik het niet.
Je kunt ook gewone halfvolle melk gaan geven en in de ochtend een broodje met melk en 's avonds de fles eraf. Bij gewone melk kun je wel vit.d bij gaan geven.
evt. warm eten een uurtje later geven en de avond fles er afhalen. zou zeggen kijk naar je kindje hoe die het er op doet, doet ze het er goed op zo laten zou ik zeggen. ieder kind is anders namelijk.
Bedankt voor de reacties! Het warm eten een uur later geven is niet echt een optie denk ik, op dit moment is ze best moe tegen 16.45 uur en wil dan niet meer eten. Maar ze kan natuurlijk ook als ze ven heeft geslapen tegen 18.00 uur haar eten krijgen. Maar ik kan in ieder geval iets met jullie antwoorden.
hier krijgt ze op een dag: ontbijt:1 boterham met jam of pindakaas (eet niet altijd heel de boterham op maar zo'n 70 % ervan) en erna een bord pap van 160 cc water en een beker thee tussen de middag: fles opvolgmelk van 210 cc (tijdstip ligt aan hoe laat ze naar bed gaat tussen de middag,vroeg dan erna,later dan ervoor) en een boterham met pindakaas of jam en zo rond half 7 avondeten en een beetje halfvolle melk (gewoon als drinken) en tijdens de pyama aantrekken boven,krijgt ze als ze nog wil een beetje kwark (magere kwark met een beetje siroop erdoor) en overdag krijgt ze gemiddeld zo'n 4 knappertjes (verkade)of nijntje koekjes,en wat rozijntjes. ze krijgt als wij wat lekkers eten soms ook n hapje van ons... en gemiddeld zo'n 3 flesjes drinken per dag. ze is pas gewogen en weegt netjes het gemiddelde.
7.15 zou ik kiesen voor pap of boterhammetje, zeker niet meer voor een fles melk, dat is echt niet meer voldoende voor een kindje van 1 jaar... Verder kun je overgaan op gewone (volle) melk. Liever eerste tijd volle melk ivm de vetten die daarin zitten en belangrijk zijn voor je kindje. Peutermelk is bij een gevarieerd menu echt niet nodig, je spekt er alleen de kas van de voedingsfabrikanten mee Inderdaad proberen het avondeten iets later te geven en een half uurtje voor het naar bed gaan nog wat sap of thee geven, zodat ze voldoende vocht heeft voor de nacht. Misha haar schema rond die leeftijd was; 8 uur bord pap (180 melk + bambix) 10 uur fruit (soms nog klein ochtendtukje, maar was afbouwend) 12 uur 2 broodjes 13.00 klein bekertje melk en naar bed tot 15.30 a 16.00 uur 16 snackje en sap 17.30 a 18.00 warm eten + toetje 18.30 drinken 19.00 naar bed. Tussendoor hier en daar nog wat sap oid, iig drinken naar behoefte.. Wanneer ik mijn schema zo eens bekijk gaat het nu nog zo eigenlijk Ze eet gewoon met onze tijden mee, wat de pot schaft op de pap na, zij is de enige die dat nog krijgt..
Ik lees een beetje mee, en ik vraag me af of ons kereltje wel genoeg krijgt. s"morgens krijgt hij 210ml pap. Om ongeveer 10.30 krijgt hij zijn fruithapje en gaat daarna naar bed. Tussen de middag krijgt hij een boterham met een glaasje melk. De boterham gaat bijna nooit op en ook de melk niet. Later krijgt hij nog een koekje en probeer ik hem te laten drinken. s"avonds om 17.30 krijgt hij zijn groentehapje en na een half uurtje zijn toetje. Om ongeveer 19.00 gaat hij naar bed. Krijgt hij nu te weinig? Iemand een idee? Groetjes lucky.
Schema van Esmee is: 7.00 uur papfles (210cc volle melk + 7 scheppen friso pap) 9.00 uur 1 stuk fruit 9.30 uur slapen 11.30 uur 200cc volle melk 12.00 uur 1 boterham tussendoor 200cc roosvicee 14.00 uur slapen 15.30 uur 200cc roosvicee + lange vinger oid 17.00 uur warme hap + danoontje 18.00 uur in bad 18.30 uur slapen
Sanne krijgt nu om 7.15 uur de fles omdat ze de pap weigerd na een paar hapjes en ze moet toch iets binnen krijgen. En aangezien ze erg weinig tussendoor drinkt zijn we al erg blij dat ze s'morgens nog wat vocht binnen krijgt. Ze slaapt tussen 8.30 uur en 9.10 uur, tussen 13.00 uur en 15.15 uur en s'avonds soms nog even van 17.30 uur tot 18.00 uur, dit heeft ze echt wel nodig maar eigenlijk wil ze niet. Het "probleem" is eigenlijk dat ze weinig tussendoor wil drinken, ze is altijd al een slechte drinker geweest. Vandaar dat we haar nu s'morgens de fles geven, wil straks wel weer pap proberen. @Loetje: ze is nog geen jaar en de flesvoeding is tot 12 maanden dus ik denk dat er nog wel even genoeg voor haar inzit. Ik heb niet het idee dat ze honger heeft.
@Lucky: misschien krijgt hij wat te weinig vocht? Wil hij niet meer drinken? Ik maak me er soms ook wel zorgen over maar we kunnen het er toch niet inproppen? Ik vind het wel moeilijk hoor.