Steeds staan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lizzy29, 31 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizzy29

lizzy29 Lid

25 jan 2011
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje van bijna 8maanden kan sinds kort staan ze trekt zich op in de box maar dus ook in bed met slaapzak, ze heeft altijd al zo'n last met slapen veel huilen maar nu gaat ze dus telkens staan en keihard huilen zo komt ze natuurlijk helemaal niet in slaap hebben jullie kindje hier ook last van/van gehad. En misschien nog een tip?

2. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    ja dat doet mijn dochtertje ook!
    Wat ik doe is haar even laten huilen en dan ga ik terug om haar weer neer te leggen. Dit moet soms een aantal keer voordat ze het opgeeft en blijft liggen.
    Sinds ze ook weer zelf kan gaan liggen gaat het beter. Ze gaat eerst staan en zie haar dan vanzelf weer gaan zitten en vervolgens gaat ze liggen. Heb namelijk een beeldbabyfoon dus kan t in de gaten houden haha.

Maar enige tip die ik je kan geven is gewoon even laten huilen en dan weer neerleggen. Succes!

3. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ik heb er nog geen last van maar las ergens op dit forum dat je linten aan de slaapzak kan naaien en dat vast knoopt aan het ledikant. Zo kunnen ze niet rollen of staan wat misschien voor rust zorgt!

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je mag je kindje NOOIT vast in bed leggen

5. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Daar verschillen de meningen in;)
    Ik ben ook van de week om linten geweest omdat onze dochter in de rondte draait in bed, en ik bang ben dat ze straks met haar hoofd onder de dekens komt ofzo.
    Ook alvast voor als ze straks op haar buik kan rollen maar nog niet terug kan.

Ik ging naar een naaizaak om linten, met het verhaal: het is voor de slaapzak van onze dochter zodat ze niet kan rollen e.d.
    Ik was eerst onzeker om het zo uit te leggen, maar de verkoopster wist gelijk waar ik het over had. Zij zei: dat doen er zo veel moeders. Ze gebruiken juist altijd deze linten..........

Ik zie dan ook het probleem niet. Onze dochter heeft de bewegingsruimte die de slaapzak biedt, meer heeft ze niet nodig als ze slaapt. Ze ligt veilig op haar rug met haar hooft gewoon op de juiste plek (boven de dekens)
    Geen armen of benen klem tussen de spijlen van het bed oid.

Bij onze zoon heb ik het ook gedaan, en het is juist heel goed gegaan.
    Mijn moeder deed het vroeger ook........ en zo kan ik nog even doorgaaan ;)

Ook hebben we een babyfoon met beeld, dus in de gaten houden kunnen we onze kinderen goed. Dus ik zie het probleem niet;)

6. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Dat is iets wat ik hier veel lees op het forum, zijn ouders die dat dus wel doen en er baat bij hebben, en je legt je kind ook niet vast want het beweegt gewoon in de slaapzak! Maar iedereen moet het zelf weten.

7. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ons zoontje ligt ook vast in bed.
    Zelfde probleem al TS, alleen dan nachten aan een stuk. Hij gaat steeds in zijn slaap staan en is daardoor dan weer wakker. Nacht in nacht uit, niks werkte.
    Tot we de safe t sleep tegenkwamen. http://www.ikbenzomooi-baby-kinderen-kleding.nl/files/modules/product_new/verzorging-baby-en-kind-snoozzz-bed-en-accessoires-22890.jpg

Voor ons is dit echt DE uitvinding. Wij leggen ons zoontje nu in bed, ding om zn middel. En je ziet de rust in zn lijf keren. En hij gaat slapen, huilt niet, piept niet, kijkt wat om zich heen en het is gewoon goed.
    En we hebben tot 11 maanden nachten aan een stuk aan zn bed gezeten, dat we er alle 3 kapot aan gingen.
    En sinds het eerste gebruik van de safe t sleep is het over. We slapen weer.

Dus TS, mocht dit iets voor je zijn? Ik zweer erbij!

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter heeft ook een fase gehad dat ze steeds ging staan in bed, kwestie van 2 avonden doorzetten met steeds neer gaan leggen en toen was het over.

Vastleggen is ook gevaarlijk en nergens voor nodig.

9. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Denk je dat wij niet 2 nachten doorhalen hebben geprobeerd. Wel 100 nachten.
    Vanaf zijn geboorte tm 11 maanden geen oog dicht gedaan, en toen kregen we de safe t sleep.
    En we leggen hem neer en de rust zie je in zn lijf gaan, en hij slaapt!

En het is niet vastleggen en geen kant meer opkunnen he, hij kan nog alle kanten op bewegen

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij slapen al meer als anderhalf jaar niet door ;)

Wij hebben het gehad emt gaan zitten, dat leek ze maar niet te snappen en heeft heel lang geduurd voordat ze uit zichzelf weer ging liggen maarja toen kwam er weer een andere fase..

11. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Mijn dochter deed dit ook elke keer pff, vermoeiend!
    Hier was volhouden en elke keer weer neerleggen voldoende... Toen ze eenmaal zelf weer kon gaan liggen viel het weer mee..

Sterkte!

12. versace cristal

versace cristal Actief lid

24 jan 2011
    184
    0
    16
    drenthe
    Hier net zo...Onze dochter heeft t staan ontdekt en wil dus alleen nog maar staan...dus naar bed gaan is op het moment wel ietsje lastiger...Vast zetten zal ik persoonlijk niet doen al ben ik wel bang dat ze me straks een keer uit bed valt...Ik zou dan eerder een systeem verzinnen om de rand iets hoger te maken dmv een extra plank eraan vast maken (op een veilige manier natuurlijk) maar vastleggen...nee...ons meisie vindt het heerlijk om op verschillende manieren te liggen en ik vind haar dan ook geregeld weer op een andere manier in bed s morgens :D en dat is zo'n fijn gezicht.
    Of als ze al wakker is STAAT ze me letterlijk op te wachten met een vette bigsmile :D wat wens je nog meer s morgens...
    Wat ik ook nog wel s doe...is haar zelf op de arm in slaap zingen zodat ik haar dan gwoon neer kan leggen...dit doe ik op momenten als ik zelf ook moe ben en ffies rust wil...
    Even door de periode heen denk ik....suc6 :)

13. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Hier ook gehad. Nu ze wat nieuws kunnen lijken ze niets anders meer te willen dan dat! hahaha! Als eerste je bed op de laagste stand zetten als je dit al niet had gedaan. Terug leggen en na een aantal minuten (als ze dan weer gaat staan) weer terug en van voren af aan beginnen. Na een paar avonden ging het hier goed. Ik zou eerst even proberen vol te houden zonder je kindje vast te leggen. Zoals de moeders die hun kindje wel vastleggen hierboven al schreven, doen zij dit omdat dit echt de enige oplossing is voor hun kindje. Je kindje leert in de komende maanden gewoon erg veel nieuwe dingen en daar kunnen ze behoorlijk onrustig van zijn. Probeer echt even vol te houden voor je andere maatregelen gaat nemen. Succes!

14. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Persoonlijk zou ik mijn kind ook nooit "vast" leggen. Vind het een naar idee en wat Versace Cristal ook al zegt, super schattig en leuk als de kleine met zo'n grote glimlach in dr bed staat te wachten.

Ze gaat ook het hele bed door en ligt daarom ook in een slaapzak, zo heeft ze geen deken nodig en kan ze hier dus ook niet onder komen. Ze ligt tegenwoordig ook altijd op haar buik dus dan kan ze al helemaal niet vast liggen.

Heb trouwens even gekeken op die site met die band om het buikje.. dit ziet er heel rustgevend uit, zoiets zou ik dan eerder doen. Maar dat is mijn mening.

15. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hier gaat het ook zo, ze gaat altijd staan en dan huilen. Soms laten we haar even jengelen, als ze echt hard huilt gaan we er heen en valt ze daarna wel vrij snel in slaap. Soms moeten we wat vaker terug.

16. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ik denk dat het "vast" leggen voor het ene kind juist heel rustgevend zal zijn en voor een ander juist frustrerend, net zoals inbakeren. En zolang je het op en verantwoorde manier doet merk je van zelf wat voor je kindje werkt, bij de een zal een paar avonden terug leggen helpen terwijl de ander daar juist meer door over stuur raakt!

17. zustertje

zustertje Niet meer actief

Onze dochter ligt vast in de safe t sleep en dat heeft haar heel veel rust gegeven en sinds dien slaapt ze als een roosje.
    Het zal niet ieder zijn keuze zijn maar hier is het echt een aanwinst.

Deel Deze Pagina