14 maanden, hoeveel flessen? laatste fles wanneer?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door loco1, 23 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo dames

Onze dochter is pas 14 maanden geworden. Hoeveel flessen geven jullie nog?
    Hier krijgt ze 's morgens een fles maar dan in de vorm van een bord pap.
    Dan bij het middageten een fles en 's avonds voor het slapen gaan nog eentje. Hoe zit dat bij jullie?

groet, mirjam

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Verplaatst naar Flesvoeding.

Groetjes
    Elvira
    moderator

3. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hier hetzelfde, 's morgens krijgt ze pap maar dan nog wel uit de fles moet ik eerlijk zeggen, dat moet nu zo langzamerhand wel een bord worden ja :oops:.

Toen ik met 11 mnd op het CB was kreeg ik een voedingsschema mee voor vanaf 1 jaar, daarin stond dat de fles van tussen de middag vervangen MOCHT worden door melk, dat doe ik dus heel soms, de ene keer krijgt ze de fles, de andere keer een bekertje melk.

In de avond krijgt ze nog 1 fles voordat ze gaat slapen, die drinkt ze nog helemaal op en zolang ze dat nog doet krijgt ze die ook nog wel.

Dus hier nog 3 flessen :)

4. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Met 14 maanden kreeg mijn zoontje 's morgens een papfles en voor het slapen gaan nog een klein flesje melk.
    Rond 15 maanden ging het flesje voor het slapen gaan eraf.
    Bij de boterham geef ik gewoon een bekertje halfvolle melk.

5. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Esmee drinkt nog 2 papflessen aangemaakt met halfvolle melk. 's Morgens een fles en tussen de middag, omdat ze geen brood lust. 's Avonds voor het slapen gaan krijgt ze geen drinken meer.

6. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Vanaf 10 maanden kreeg Marit alleen nog een avond fles van half volle melk..

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Met 14 maanden 3 melkvoedingen is enorm veel hoor. Geadviseert wordt om je kindje vanaf een jaar 300cc aan zuivel per dag te geven. Jij zit alleen al met je flessen op 600cc. Dan komen daar nog de boter, kaas, toetjes etc bij, dan zit je wel erg hoog in de zuivel. Met zoveel melk, heb je ook kans dat ze te vol zitten voor andere belangrijkere voedingen..

Hoelaat geef je het avondeten? Anders kun je er bijvoorbeeld voor kiezen; avondeten + toetje en dan een uurtje daarna een flesje thee of sap voor het slapen gaan. Mss dat je kindje daar helemaal geen problemen mee heeft en dan ben je alweer een fles kwijt. Ook kun je er tussen de middag voor kiezen om een veel kleinere hoeveelheid melk te geven, bijvoorbeeld 100cc. Ik neem tenminste aan dat je kindje gewoon een boterhammetje eet? En liever de melk een uurtje na het broodje, melk heeft de eigenschap om de de opname van vitaminen/mineralen uit andere te belemmeren. Liever een sapje of thee bij de boterham en dan een uurtje later een bekertje/flesje melk....

8. Ja, ze krijgt haar boterham nooit tegelijk met de melk. Meestal zit daar wel een uurtje tussen. Het is niet zo dat ze altijd haar flessen leeg drinkt en als ze de fles wegduwt dan laat ik het ook altijd, ik push nooit. Dus ze zit niet op de volledige 600 cc. Het zal 400-450 cc zijn. (met de pap meegeteld dan he)

Verder eet ze en drinkt ze heel goed, dus ze laat niets staan, dat van die andere voedingsstoffen gaat dus niet op in dit verhaal. Ze krijgt alles zoals het hoort en heel gezonde dingen allemaal.
    Toch gek, het ene CB en het andere CB vertellen toch heel andere dingen.
    As woensdag moet ik met haar naar het CB voor haar prikjes, ik ga het dan direct eens even vragen.
    Vanavond heeft ze overigens maar 20 cc gedronken van haar laatste fles. Misschien regelt het zich vanzelf weer, zoals heel veel dingen. :)

;)

9. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    amy drinkt 2 flessen. maar savonds een kleintje van 150. maar ik vraag me af of jullie kleintjes ook nog uit een flesje dirnken. zou dat niet onderhand een tuibeker of een gewone beker moetn worden? ik probeer het wel eens maar amy heeft er veel moeite mee. en voor het slapen gaan vind ik een fles wel prettig, daar word ze lekker rustig van

10. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Hier 's ochtend een bord pap met groeimelk.
    Tussendoor diksap.
    Tussen de middag boterhammetje, ontbijkoek en glas melk.
    Tussendoor diksap en fruit.
    's Avonds avondeten en een toetje.
    Vlak voor ze naar bed gaat klein flesje Groeimelk met rijstebloem. (120cc)

Eigenlijk dus nog maar een klein flesje voor het naar bed gaan. Dit is ook meer voor het avondritueel als dat ze 'm echt nodig heeft. Deze drinkt ze regelmatig niet leeg.

Ik vind persoonlijk 3 flessen nog wel erg veel.

Even off-topic: wanneer moet je nou eigenlijk vit D druppels bij geven?

11. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    zodra je overgaat op gewone melk moet je volgens mij vit 2 gaan geven. wij geven t al (als ik het niet vergeet) amy krijgt al een maand gewone melk.

12. Heb er een fles afgehaald nu. 's morgens een bord pap met groeimelk (180/6)en 's avonds nog een fles, maar die drinkt ze nooit leeg. Misschien drinkt ze daar nog 50 cc van. Die van de middag heb ik nu dus laten vallen en krijgt ze gewone melk voor in de plaats..een bekertje welteverstaan. Het levert geen problemen op, ze dronk al wel gewoon uit een beker, dus dat gaat prima.
    Ik was overigens op het CB en die laatste fles mag er ook af, maar dat hoeft niet nog..dus die laat ik ook nog even, voor zover ze er nog van drinkt hoor.. ;)
    Bedankt voor jullie reacties in ieder geval...groetjes Mirjam

Deel Deze Pagina