fles weigeren

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door nazli21, 27 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hallo,

mijn zoontje isa is 6 maanden.
    Hij weigert zijn fles, hij duwt zijn hoofdje naar achteren als ik zijn flesje aanbiedt. ik geef hem gemixt met rijstebloem dan via het lepeltje en dat eet hij wel weer op, soms wilt hij helemaal niet. het is echt van dat hij geen zin heeft om te eten, dan spuugt hij het weer uit. hij houdt het in zijn mond en echt na een minuutje ofzo slikt hij het.

voedingen;
    09.00 pap
    12.00 fruit
    13.00 pap
    16.00 groente
    17.00 pap
    21.00 pap

kan het zijn dat hij uit een lepeltje wil eten en dat hij alleen maar vast voedsel wilt?

kan ik hem gewoon pap geven? het komt dan toch op het zelfde neer?

Als ik hem pap geef, dan weet ik juist niet hoeveel hij moet eten. moet hij het helemaal op eten?

En moet ik op 3 voedingen gaan, zodat hij wel via zijn flesje kan drinken?

Of kan het een sprongetje zijn?

help me ajb

groetjes Nazli

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Heel herkenbaar :D Mijn zoon is met 5 maand begonnen met de fles te weigeren. Sindsdien krijgt hij alles op de lepel. Volgens het cb is het een duidelijke voorkeur van hem.
    Wel bewerkelijk in het begin ,maar hij eet nu zo goed, dat ik soms langer met de fles bezig was , dan nu met de lepel:)

Zijn dagmenu is als volgt:

8.30 180cc+6 scheppen voeding en 7 eetlepels nutrix
    10.15 200 gr fruithap
    13.30 180cc+ 6 scheppen voeding en 7 eetlepels nutrix
    17.30 200gr warm eten
    19.15 180cc+6 scheppen voeding en 7 eetlepels bambix
    Alles gaat ook op bij hem. Een enkel keer eet hij zijn tussendemiddag papje niet op.

3. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    dus dan kan ik ook hetzelfde geven, ik bedoel 3 voedingen.

4. wonderteam

Als hij daar voldoende aan heeft en wel 200gr groente en fruit eet, ga ik ervan uit dat het genoeg is. Heeft hij ook al opvolgmelk? ,want vaak als je daarmee begint laten ze ook al een fles vallen. Zo is bij ons de 4e fles eraf gegaan.

5. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hij eet minder dan 200 gr, zeg maar een half potje van de grote. opvolgmelk geef ik hem nu al

6. wonderteam

Ja je kan proberen om de fles van 17.00 te laten vallen en dan gaat hij langzaam aan hopelijk 200 gram eten. Dat adviseren ze bij ons CB wel ,maar dat is ook weer overal anders :D

Deel Deze Pagina