Nou, de titel zegt het al. Mijn dochtertje is nu bijna 5 maanden maar ik heb geen idee tot wanneer je het zijligkussen gebruiken. Alvast bedankt!
Zes maanden volgens mijn fysio, want dan is de kans groot dat ze er overheen op hun buik rollen, maar dan niet meer terug kunnen.
Volgens mij totdat ze gaan draaien, want dan draaien ze er overheen. Mijn zoontje was er 1 keer overheen gedraaid (met 3,5 maand). Hij kon toen nog niet draaien, maar sinds dat moment heb ik hem niet meer gebruikt. Je hebt ook een safe-t-sleep (prenetal) waarbij ze (dacht ik) langer en veiliger op de zij kunnen slapen.
Bedankt voor jullie reacties. We gaan erop letten. Ik zal ook eens kijken voor dat kussen van prenatal. Groetjes
een safe t sleep is een laken om het bedje (scheef, in de breedte ) daar zit een soort luier op hier mee hou je de kindjes vast in bed. onze zoon jelle heeft hem ook nog steeds om in een groot bed (mag tot geloof ik 3 jaar) ik gebuik hierbij het "kruis"niet zodat hij kan omkeren in bed (hij is namelijk een buikslaper) hiermee hou je de kleinere kindjes niet op hun zij maar komen ze vast te zitten zodat ze niet op een buik kunnen draaien (zonodig met de kruis gebruik) en ze blijfen onder de dekens. jelle is een erg onrustige slaper hij bonkt heel veel en nu blijft hij onder de dekens en kan zich niet meer bezeren