6 maanden oud en slecht slapen, fase?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by lob, Jul 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    ons manneke (nu 6 maanden oud) heeft de eerste 3 maanden erg slecht geslapen, de laatste 3 maanden ging het eigenlijk best heel goed.

na de fles van 19.30 viel hij meteen in slaap en werd de volgende dag om ca. 07.00 wakker. sinds 3 weken krijgt hij om 23.00 uur geen flesje meer en daarvoor dronk hij dat flesje in zijn slaap leeg.
    wel werd hij nog regelmatig 's nachts een keertje wakker, maar zodra hij zijn speentje terug kreeg sliep hij meteen weer door. voor ons niet echt een probleem vergeleken met de eerste 3 maanden ;)

maarrr..... de afgelopen week is het een drama.
    na de laatste fles gaat meneer krijsend en gillend naar bed en hij blijft net zo lang huilen tot ik hem vast pak.... dan is hij meteen weer rustig en valt hij lekker in slaap.... tot dat ik hem probeer terug te leggen want dan begint het gekrijs weer van voren af aan. dit duurt wel 2,5 uur voordat hij uiteindelijk slaapt.

en 's nachts is het nog erger... hij wordt dan weer krijsend wakker en is met geen mogelijkheid te troosten... behalve vasthouden....dan is hij weer meteen rustig. uit pure wanhoop hebben we hem 's nachts 2 keer tussen ons in gelegd en hij sliep binnen een paar seconden weer.... dat was wel even lekker maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

is dit herkenbaar voor iemand? en nog belangrijker... heeft iemand tips? zou dit vanzelf weer overgaan?
    laten huilen werkt niet heb ik het idee, want hij huilt maar door en maakt zichzelf helemaal overstuur.
    ik vind het ook zo zielig voor hem :(

2. Frieda

Frieda Bekend lid

Feb 24, 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Zijn het niet zijn tandjes die doorkomen?
    Bij de meeste baby's komen de eerste tandjes rond 6 maanden door, dus vandaar dat ik dat vraag.

Ons meissie (nu net 8 maanden oud) is ook van het begin af aan een slechte slaapster en telkens wanneer er weer iets is, waardoor ze niet lekker in haar vel zit (griepje/verkoudheid/tandjes krijgen), hebben wij ook weer dit soort taferelen en ze lijkt dan weer helemaal uit haar, net bereikte, ritme te raken. Alleen is het bij ons vooral de avond dat ze niet wil gaan slapen. Momenteel krijgt ze haar boventandjes en zitten we ook weer behoorlijk met onze handen in het haar. Wij zijn ook uren bezig om haar in slaap te krijgen.

Aan het begin van de avond slaapt ze een half uur en de laatste avonden wordt ze klokslag na dat half uur wakker, alsof er iemand is die haar wakker maakt. Daarna halen we haar dus maar weer een tijdje naar beneden om het later weer te proberen. Al met al zijn we dan uren bezig en we hebben haar vanavond dus ook pas net om 23:00 uur weer in slaap. En vannacht gaat ze ons ook vast weer een uur of langer wakker houden.

Wanneer ze dus niet wil gaan slapen is ze ook ontzettend druk, ligt gewoon te flipperen in haar bed en net als bij jullie wordt ze alleen maar rustig als je haar vasthoudt. Dus tips heb ik eigenlijk niet, want wij weten ook niet meer wat we er mee aan moeten. Telkens wanneer het hier weer net een paar weken goed lijkt te gaan, begint dit gedoe weer opnieuw. En laten huilen is hier ook echt geen optie, want ze maakt zich dan zo overstuur dat ze er van gaat overgeven. Ik heb het 1 keer geprobeerd dus en doe dat nooit weer.

Komende vrijdag laten wij dus ook een babyfluisteraar komen. Misschien dat zij ons dus kan vertellen, waardoor ons meisje nooit 's avonds kan slapen. Misschien geeft het dus alleen wat troost, dat je hierin niet de enigste bent met slaapproblemen. Maar je hebt verder niets aan mijn reactie natuurlijk.

3. Frieda

Frieda Bekend lid

Feb 24, 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Met 6 maanden ging het hier trouwens ook weer echt hopeloos.
    Dat is ook wel weer de periode dat baby's in een sprongetje komen.

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja hier ook! En dat komt dus door het draaien in bed... :( Sinds hij dat kan slaapt ie ontzettend onrustig. Hij draait zich in zijn slaap op zijn buik en gaat dan liggen jammeren omdat ie niet zelf terug weet te draaien (in bed, op een speelkleed doet ie dat wel). Om gek van te worden...

5. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    Nathan draait inderdaad ook op zijn buik en wordt dan brullend wakker. Gisteren maar 2 x en vannacht nog maar 1 x dus we gaan de goede kant op;) Een paar nachten geleden werd hij wel 5/6 x wakker. maar toen had hij ook zijn helm voor het eerst op dus scheelt misschien ook wel;)

6. sylvie120

sylvie120 Lid

Jun 27, 2009
    79
    0
    0
    Paardrij intrecreur
    Haarlem
    Hier ook Probleemen en ook een zoon van 6 maanden !
    Eerst sliep jerro heerlijk van 18.00 tot 7 uur smorgen en ik kon lekker even bij komen savonds van een drukke dag.
    Nu .... Hij slaapt of vanaf 15 uur niet meer en licht tot 22.00 uur wakker of hij gaat om 18.00 naar bed en word dan steeds om 20.00 weer wakker tot 22.00 uur en dan zou je denken dat i wel moe is maar snachts licht in vaak ook nog een uur wakker pffff om gek van te worden.
    Wij nemen hem savonds lekker bij ons of laten hem in de box spelen dat vind hij fijn .
    Zijn tandje is nu ook aan het door komen dus dat zal ook wel mee spelen , overdag slaapt hij trouwens prima !
    Maar ik vind het ook erg vermoeiend maar ik geef er maar aan toe .... mijn nichtje is nu 8 maanden en die is al 2 maanden moeilijk savonds.

7. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    frieda, tandjes denk ik niet want ik zie en voel nog niets.... en overdag slaapt meneer wel heerlijk.
    tjee dat jullie meid nog zo slecht slaap (ik ben jou hier al vaker tegen gekomen). ik hoop dat de babyfluisteraar iets oplevert! ik ben ook wel heel benieuwd!
    en misschien stom hoor, maar ik heb van heel dichtbij bij iemand gezien dat een wichelroedeloopster echt heeft geholpen. ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken maar zoals ik al zei heeft het bij die persoon wel echt geholpen. op een gegeven moment ben je volgens mij in staat om alles te proberen.

rollen gaat meneer inderdaad ook doen als hij niet kan slapen ;) en voor het gemak is hij ineens vergeten hoe hij moet terug draaien. erg leuk.

zouden ze nu straks ineens wel weer lekker heel de avond en nacht gaan slapen?

Share This Page