Pfff ik weet het soms echt even niet meer... Vanaf het begin van deze maand zijn we al in de weer met Lorelie. Eerst was ze heel ziek, ze bleek toen een dubbele middenoorontsteking te hebben. Nog geen week na haar laatste antibioticum alweer ontsteking, dus weer een kuur. Ik ben een week daarna in overleg met de consultatiebureau-arts overgestapt op pepti, omdat het kan zijn dat de oorontstekingen worden veroorzaakt door een allergie. Ik dacht zelf gelijk aan een koemelkallergie, omdat ze vanaf dat we zijn overgestapt op flesvoeding (hypo-allergeen) eczeem heeft en ook mondjes melk terug geeft, veel gasvorming en last van haar darmpjes heeft en ook veel wakker wordt 's nachts. Morgen is het twee weken dat ze de pepti krijgt en we merken al wel wat verandering: ze slaapt al een week door! Ze was de afgelopen week heel erg vrolijk en heeft vele minder eczeem en krampjes. Alleen vandaag was ze weer zo onrustig, veel huilen tijdens drinken. Vanochtend kwam haar hele fles eruit en ze trappelt veel met haar beentjes en huilt klagerig. Nu weet ik dus even niet meer wat wat is: zou dit nou weer komen door haar oortjes of is het nou zo dat die pepti misschien niet werkt of is ze nou ziek? Ik weet het gewoon niet, maar ik zie haar zo worstelen en ik vind het zo zielig, ik wil zo graag iets voor haar doen. Wat moet ik hier nou mee? (Sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat het een beetje duidelijk is)
Hey, Hier ongeveer hetzelfde!zie dat onze kleintjes bijna even oud zijn.. 3 weken terug begonnen met verkoudheid,dit is vorige week omgeslagen in een luchtweginfectie. Nu een inheler en 5 dgn prednison gehad. Overgegaan op opvolgmelk en 2 tanden! Hoop om te handelen voor zon kleintje!hij word vaak huilend wakker snachts,drinkt soms wenig en nu om de fles 210... hij is mopperig,lacht weinig,snel verveeld en heeft een klagerig huiltje bijna de hele dag. Nu trekt hij al een week aan zijn oor,en heeft gekke rode wangen maar zn tanden zijn al door en lijkt niets meer door te komen, Voel geen bulten ofzo... Ik snap precies hoe je je voelt en wilde precies zon topic plaatsen,weet het ook ff niet meer! Ze zouden idd nog wat onder de leden kunnen hebben,maar hoorde ook dat het een sprong kon zijn! Ik hoop dat je er gauw achter bent en dat ze weer beter in haar vel komt te zitten... Ik weet morgen wat meer dan moeten we op controle bij de HA ivm zn luchtweginfectie,wil dat hij m meteen helemaal ff checkt! Sterkte ermee in ieder geval, ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die het ff niet meer weet! Groetjes
Jeetje, dat is ook heftig allemaal zeg! Het is zo moeilijk als ouder om je kindje zo te zien he. Maar zo te lezen kwam bij hem ook veel tegelijk, misschien dat het dan inderdaad ook mede komt door een sprongetje. Hopen dat hij zich snel weer wat beter gaat voelen! En ik zou het inderdaad gewoon allemaal even laten nakijken bij de HA als je er toch al bent. Bedankt in ieder geval voor je reactie, inderdaad fijn om te lezen dat er nog meer moeders zijn die het soms even niet meer weten. Jij ook veel sterkte met je mannetje!
Weet helemaaaal wat je bedoelt!! Hier ook al vanaf het begin af aan problemen! Met reflux, en de maag leegt niet goed, echt helemaal tegen geen voeding kunnen, dus op een gegeven moment maar nutramigen..Deed ze het wel het beste op , maar ze kon niet tegen verdikkingsmiddelen! Maar het moest ivm reflux...Dus maar rijstebloem, want dan was ze na haar slaapje weer iets beter! In november oorontsteking(waar ze achteraf al veeeeel langer mee rond liep!).. In het ziekenhuis opgenomen, ab kuur en neusspray troep,.. 1 maart eindelijk medicatie gekregen voor dr reflux, al die tijd altijd onrustig geweest! Hele dagen om jammeren en huilen ...En kreunen..Zo vermoeiend! Altijd schreeuwen om eten! 2 weken geleden heeel erg ziek! Ook weer fikse ooronsteking erbij! Ab kuur gehad! Vorige week zondag ab kuur afgelopen, en werd ze weer een beetje de oude. Woensdag prikkies gehad op het cb, weer helemaal mis! En sinds eergister weer koorts, verkouden en diarree!!! Blegh houd het dan nooit op????????? Dus ik weet hoe jeje voelt! Als je een vrolijke en gezonde baby hebt dan kun je het er wel bij hebben. Maar bij ons is het al vanaf dag 1 problemen en problemen... Meid ik wens je veeeeeeel sterkte ermee en een diggi knuf van deze kant!!
Nou dan valt het bij ons nog wel mee als ik dat bij jou lees. En jou dochter is al 11 maanden. Ben je niet helemaal kapot!?! Maar gaat het nu wel beter met drinken of reageert ze nog steeds zo heftig op alles? En hoe doe je dat dan met bijvoeding enzo, gaat dat wel goed? Ik heb nog het geluk dat ik nu nog thuis ben, dus kan ik overdag nog wel uitrusten, maar als ik nu ook nog zou werken zou ik het denk ik niet trekken. Bedankt voor je reactie en ik hoop dat het snel beter gaat met je meisje en natuurlijk ook met jou! Knuf terug
Hey dames, Ik herken niet alles, maar wel een beetje van wat jullie schrijven. Mijn zoontje heeft twee weken borstvoeding gehad maar omdat dit niet goed op gang kwam bij mij, overgestapt naar Hypoallergeen. Sinds die tijd heeft hij véél krampjes, is hij ontzettend onrustig, de hele dag huilen, ontevreden (zelden lachen, 1x per dag is veel) onrustig eten en sinds een week of twee heeft hij ook eczeem in gezicht, nek, hals, knie- en armholtes. Wij werden vandaag door het CB doorgestuurd naar de kinderarts. We hebben een tijdje Friso Intensief gebruikt om te kijken hoe dit ging, maar hiervan kreeg hij zo'n 3 - 4 diarree-luiers per dag van, dus daar ook mee gestopt. Ik ben benieuwd. Iedereen veel sterkte!!
Hallo Suzanne Bij ons net zo, ze heeft ook 3 weken borstvoeding gehad en daarna zijn wij op hypo-allergeen overgestapt en sindsdien ook eczeem, krampjes, veel huilen en onrustig. Misschien dat je ook pepti kan proberen? Het lijkt, als ik het zo lees, wel op koemelkallergie. Maar goed, ik ben benieuwd wat de kinderarts zegt! Laat je het even weten? Sterkte!