14 maanden, nu ga ik echt niet meer kijken 's avonds!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sisa, 27 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik kijk elke avond nog even voordat ik op bed ga, even de dekens recht leggen e.d. Mijn zoon slaapt altijd door (gelukkig) af en toe wordt hij wakker, dan zegt hij wat en dan vallen de oogjes weer dicht en slaapt hij weer verder ;) maar als mijn zoon wakker zou worden, dan zou ik niet meer gaan kijken... al zou ik het ook eng vinden, maar dat gaat ook wel weer over.

2. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hier is het 's avonds niet zo'n probleem, maar 's morgens...
    Als ik moet werken, ga ik al om 6u30 van huis. Ik ben dan de hele dag weg en wil mijn meisje dan nog even een kusje geven en haar influisteren dat mama van haar houdt en er vanavond weer is.
    Maar helaas wordt ze 9 vd 10 keer wakker. niet direct maar na 5 minuutjes, als ik al weg ben.
    Mijn vriend moet er dan uit (is kok, 's avonds laat thuis) om haar te voeden. Terwijl als ik dit niet doe, ons meisje tot 8u30 slaapt.

Dus nu kom ik 's morgens niet meer bij haar bedje, maar geef ik haar een luchtkusje vanaf de deur (wij hebben de deur ook altijd op een kier, zodat er geen "klik" is van de deur open doen). Maar toch ga ik nu met een minder goed gevoel de deur uit...;)

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    kan je niet zo een babyfoon met camera kopen? Dan ben je ook weer gerustgesteld. Ik kan het ook niet... niet kijken voor ik ga slapen, gelukkig wordt ze alleen soms wakker en slaapt dan binnen 2 minuten door...

4. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Ik kijk ook bij beide kids. En niet eens zozeer om t geruststellen, ik weet niet, vind t gewoon fijn om nog ff bij ze te kijken. Zoonlief slaapt overal doorheen, die kan ik rechtleggen en instoppen. Meiske slaapt stuk lichter, dus heen voorzichtig deur open en ff gluren (bedje staat in zicht als deur open is) en dan is t goed.
    Mn nichtje doet dat nog steeds bij de kids, en die zijn toch al wat ouder :)

5. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik doe t ook. Lekker even weer instoppen en een kus op zijn bolletje. Ik zou het erg jammer vinden als het niet meer kon, maar ja, je wilt toch ook een goede nachtrust, dus dan moet het maar. Ik zou het wel missen, moet ik bekennen. Het is nu mijn ritueeltje, voor ik naar bed ga even kijken bij mijn mannetje.

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik doe het ook hoor maar als ze er steeds wakker van zou worden dan doe ik het ook niet meer.
    Ik geef haar nog een laatste fles tussen 22 en 23 uur en als ik haar dan na een flinke boer slapend in bed leg weet ik dat ze goed ligt.

Succes met je nacht deze keer.

7. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hier ook een mama die elke avond even ging kijken.... en ook een manneke wat daar regelmatig wakker van werd.
    Mijn man zei ook dat ik ermee moest stoppen en ik heb nu iets anders...
    Ik luister elke avond nog voordat ik zelf ga slapen via de babyfoon. En dan hoor ik hem adem halen... en ben ik weer gerust gesteld!

8. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Ik bedenk mij net dat mijn ouders bij mij zijn komen kijken tot mijn 15de of zo :D Toen kreeg ik de zolderkamer en die trap maakte een hels lawaai. Toen zijn ze ermee gestopt. Het gaf me toch een gevoel van geborgenheid moet ik zeggen... :)

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik MOET ook altijd kijken,
    Nou word Tygho er niet wakker van.
    Aai hem over zn bol, leg zn dekbedje recht en vertel hem nog eventjes hoeveel ik van hem hou,dan een kusje en kan ik ook gaan slapen.Hij is er nog nooit wakker van geworden.
    Zou hij wel wakker worden dan zou ik ook niet meer zo uitgebreid gaan kijken.

10. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Als mijn zoontje er niet wakker van zou worden zou ik waarschijnlijk ook even gaan kijken. Niet voor mijn gemoedsrust want ik ben daar misschien te nuchter voor, maar ik vind het zo schattig om hem te zien slapen.
    Maar goed, mijn zoontje slaapt daar te licht voor. Soms kan het wel maar ik neem het risico niet dat hij wakker wordt want dan kost het erg veel moeite om hem in te laten slapen.
    Ik vind het eerlijk gezegd best sneu voor je kindje dat ze er wakker van wordt en het haar dan weer moeite kost om in te slapen. Ik snap het gevoel wel hoor, maar voor je meisje is het toch beter om erover heen te stappen. En ik kan mijn zoontje idd ook horen door de babyfoon.

11. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Ik ga ook elke avond voordat wij op bed gaan, nog even kijken.
    De deur staat op een kier en mijn man heeft gister de scharnieren nog even gesmeerd want de deur begon te piepen.

Ik ga niet kijken omdat ik me zorgen maak of zo, en ik denk ook niet dat jij je zorgen hoeft te maken. Dus wat dat betreft heeft je man gelijk. Ik ga gewoon kijken voor mezelf, ik vind dat prettig. En ik kan me voorstellen dat jij dat ook prettig vind!

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Oh dit herken ik wel hoor! Ik heb echt zo vaak 's morgens om 5.30 op de overloop staan dubben of ik tòch niet even zou gaan kijken...

Maar na 1x was ik daar wel van genezen... Allebei klaarwakker om 5.30 en aangezien ik moest gaan werken was manlief daar niet echt gelukkig mee... (zacht uitgedrukt, hij heeft nòòit een ochtendhumeur, maar die ochtends... Pfew... )

IK ga 's avonds om die reden dus ook niet kijken. Vaak moet ik in de loop van de avond toch een keer naar boven voor Jelle, om z'n tutje op te sporen, en daar laat ik het dan bij. Ze slapen nu allebei door *klopt af* (Jitte pas een week of 6) en daar geniet ik met volle teugen van! Ik ga de goden niet verzoeken door om het hoekje te kijken... ;)

13. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik ga wel iedere avond kijken, maar ja Milan wordt niet wakker.
    In jou geval denk ik dat ik niet meer zou gaan kijken.
    Misschien is een camera babyfoon wel een idee??
    Kun je d'r een beetje in de gaten houden zonder op de kamer te gaan.

14. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    En Chantal, hoe ging het gisterenavond?

15. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Nou Kiwi1, hoe ging het vraag je (lief dat je dat vraagt trouwens): ze heeft bij opeens heel onverwacht bij mijn schoonouders geslapen! We hadden gisteravond verjaardag van schoonmoeder en toen ze net een dik uur sliep gingen we naar huis en vond ik het zielig haar weer wakker te maken dus hebben haar vanochtend voor het ontbijt meteen opgehaald. Schoonmoeder is ook niet gaan kijken trouwens, deed ze nooit zei ze... als ze slaapt, dan slaapt ze.... (wist ik dus niet voorheen).
    Vanavond wordt dus de eerste avond maar ik ga niet meer kijken. Herken hier wel veel in de reacties, en het is ook zo dat ik soms toch wel een keer moet gaan kijken om even te troosten na een droom of zo. Maar ik heb me voorgenomen niet meer standaard te gaan kijken want daar doe ik haar en ook mezelf echt geen plezier mee. Een babyfoon met camera....misschien schaf ik die aan als ik het niet voor elkaar krijg niet meer te kijken maar vooralsnog ga ik het in ieder geval proberen zonder camera.
    Hou jullie wel op de hoogte morgen!

16. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik kijk ook altijd nog even, onze dochter is 21.5 maand inmiddels.
    Het zit voornamelijk tussen m'n oren, want als ik in bed lig en heb niet gekeken ga ik er weer uit, ik haal anders van alles in m'n hoofd :).
    Maar ik kijk alleen om het hoekje, hier ook een lichte slaper wat dat betreft. De vloer kraakt heel iets en hop... dat koppie de lucht in, Gelukkig slaapt ze zo weer door.

Het kan mij ook nog wel herinneren dat m'n moeder ook tot m'n 12e ofzo bij mij keek, 't zal wel een gewoonte worden uiteindelijk.

17. adi

adi Niet meer actief

Of ze waren bang dat ze daarna nog iemand anders in het bed zouden aantreffen ;)

Ik kijk hier ook altijd. Even de dekens strak leggen, knuffel aan de kant, speentje onder het hoofd halen enz. Gelukkig worden ze er niet wakker van

18. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.045
    453
    83
    Vrouw
    @Chantal: hoe ging het gisteren ;)
    Volgens mij zijn onze kindjes precies even oud?!
    Ik kijk nog wel elke avond, maar ze wordt daar inderdaad niet wakker van. Ze slaapt in een slaapzak omdat ze zo beweeglijk is. En daarom kijk ik ook vaak nog even. Dan kan ik haar rechtleggen als dat nodig is. Anders wordt ze vaak 's nachts een keertje wakker omdat ze dan met haar hoofd tegen het bed aan ligt ofzo.

19. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik ben niet meer gaan kijken maar OWWWWW wat was ik blij toen ik haar vanochtend om 7u weer hoorde kletsen!! Ze ligt ook altijd wel goed hoor als ik ga kijken, ze rommelt echt niet door het bed, het is meer nog even instoppen, speentje onder haar hoofdje uit en zo. Maar dat heb ik gisteren dus niet gedaan, nog een tijdje wakker gelegen en me vanalles in mijn hoofd gedaald maar toen gelukkig toch in slaap gevallen en ook doorgeslapen :).
    Het zal wel een kwestie van wennen zijn denk ik.
    En ja, zo te zien zijn ze even oud, Charlotte is van 3 feb.

20. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.045
    453
    83
    Vrouw
    Mijn dochter is van 30 januari. Scheelt maar paar daagjes dus.
    Het ging dus goed! Vanavond weer? ;)

Deel Deze Pagina