's nachts poepen maar niet wakker worden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sweetvienna, 11 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Vannacht ging ik weer even bij ons mannetje kijken (doe ik elke nacht wel een keer :) ). Toen rook ik meteen dat hij gepoept had maar hij sliep gewoon dus ik wilde hem eigenlijk ook niet wakker maken. Ik ben dus maar weer weg gegaan maar heb daarna niet lekker meer geslapen vanwege het idee dat hij de hele nacht in zn eigen poep ligt :( Lijkt me een naar gevoel en ook dat het koud wordt. Vind het zielig en lijkt me ook niet goed voor zn huidje. Ik dacht hij komt vanzelf wel maar hij werd vanochtend pas wakker en zelfs toen begon hij niet te huilen ofzo. Ik heb dit al een paar keer gehad en iedere keer vind ik het weer moeilijk. Hebben meer mama's dit wel eens meegemaakt? En wat doen jullie dan? Wakker maken, verschonen, fijn dat je baby weer een schone luier heeft maar dan is je kindje klaarwakker of laten slapen, in de poep laten liggen en maar zien wanneer je baby er last van heeft?

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

tja.. mijn mannetje werd er ook niet elke keer wakker van... dus ik liet hem liggen...
    zo vaak gebeurde het niet dat hij 's-nachts poepte.. en het was ook nog eens een moeilijke inslaper..., dus als ik hem wakker maakte had hij daar nog meer last van, omdat hij dan zichzelf weer helemaal in slaap moest huilen... of hij sliep voorlopig helemaal niet meer.....

Als hij er echt last van heeft, meldt hij zich wel hoor... en als je baby een gevoelig huidje heeft extra goed insmeren voor het slapen....

gr. Ramona

3. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Ik liet haar ook liggen. Het is wel heel zielig, maarja, blijkbaar had ze er geen last van. Ze sliep gewoon door. En als ik haar wakker zou maken zou ze misschien niet meer kunnen slapen, dat zou ik nog zieliger vinden.

4. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    luc poept ook vaak s'nacht en ik smeer dan bij de laatste verschonen na de laatste fles zijn bips flink in met zalf zodat zijn huid toch een beetje beschermt is. Ga hem niet wakker maken hiervoor, want dan is ie helemaal uit zijn ritme.

5. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Dus ik ben niet de enige die hem laat slapen gelukkig. Voelde me al een slechte moeder haha. Hij is ook een moeilijke inslaper dus idd. als ie dan wakker is, wordt het misschien lastig om hem weer in slaap te krijgen!

6. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Hoi,

Laura deed dat ook, maar ik maakte haar wel wakker om de luier te verschonen! Maar ik moet toegeven dat ze wel een hele makkelijke inslaper is! Dus dat was hooguit 2 min. huilen en dan sliep ze alweer! Dus ik denk dat het per baby verschilt. Maar het houdt op hoor dat poepen snachts. Laura poept vanaf een maand of 4 niet meer snachts!

7. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Dat zou fijn zijn want echt een fijn idee vind ik het niet dat ie in zn ontlasting ligt!

8. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Annie poept echt bijna nooit snachts, maar één keertje, was ik net gaan slapen en ineens hoorde ik me toch een rare pruttel.. echt een dikke 'floep!'..
    Ik dacht 'wat hoest mijn man raar..?' en 4 tellen later rook ik het...
    Ik heb er toen wel verschoond, gewoon rustig en efficient, had meteen van die visioenen dat 's ochtends alles onder zou zitten; het was in de spuitluierperiode,,,
    daarna weer meteen ingestopt en speentje gegeven en toen sliep ze wel verder. Maar ze slaapt altijd heel goed, kan me voorstellen dat dit voor andere kindjes anders zou zijn.

9. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    hahahah lol :D

Als je kindje moeilijk weer inslaapt zou ik em idd gewoon laten liggen (hoe vreemd dat ook klinkt) en bij de laatste luier een flinke laag sudocreme (normaal gesproken moet je juist een heeeel dun laagje doen) erop doen zodat de poep zo min mogelijk met t huidje in contact komt!

10. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ja ik smeer van te voren panthene creme op de billetjes dus dat zal het wel enigszins beschermen.

11. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik ben blij als ze slaapt en poept ze dan, ja, pech ;) (tenzij ze natuurlijk ligt te badderen in de poep!). Ik smeer haar billetjes bij de laatste luier asociaal dik in met een hele goede crème, gemaakt door de apotheker. 's Morgens zie je het nog zitten.

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier hetzelfde, alleen gebruiken we sudocreme.

Deel Deze Pagina