14 maanden. Provocatietest kippenei

Discussie in 'Voeding' gestart door yaro, 11 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaro

yaro Niet meer actief

Morgen heeft mijn dochter de kippenei provocatietest. Het is een open provocatietest en ze zal de nacht blijven omdat ze zowel direct als laat reacties liet zien.

Maar nou moet ze dus gehaktbal gaan eten. Maar dat is voor oudere kindjes al veel. Laat staan voor een meisje van bijna 14 maanden die al geen grote eter is.

Hier toevallig iemand met ervaring? Hoe ging dat? Is het allemaal opgegaan?

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Geen ervaring met die test hoor, maar moet ze een hele bal opeten? :$ Nou is mijn dochter een flinke eter, die eet een dreumesbal qua grootte, haha. Natuurlijk niet een volwassenenbal zeg maar. Maar een reactie kan toch ook komen op gewoon een stukje? Zou dat niet voldoende zijn?

3. yaro

yaro Niet meer actief

Nee het is een opbouwschema. Soms reageer je op een stukje en soms pas na heel veel. Mijn dochter reageerde een half jaar geleden op kruimels gekookt ei al.

De test is achter de rug. Ze hoefde geen gehaktbal omdat die gehaktbal is voor de dubbelblinde provocatietest. Zodat je niet ziet in welke het wel zit en welke het niet zit. Klinkt logisch.
    Ze mocht roerei eten. In kleine stapjes omhoog en dat ging perfect. De laatste stap was een heel gekookt ei. Maar die kreeg ik er echt niet in. Dat vind ze zoooo vies!

Maar geen reactie gelukkig! Ze is bekend met late reacties dus we moeten de nacht nog blijven. Maar de kans is het grootst dat ze ei weer kan verdragen :D

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Aha, ik snap m! Fijn dat er nog geen reactie is! Hopelijk komt ie ook niet. Scheelt toch weer een gedoe met uitzoeken waar ei inzit enzo. Hoop dat ze lekker slaapt daar. :)

Deel Deze Pagina