Twee weken geleden had mijn zoontje ineens koorts en de volgende dag bleek dat hij oor ontsteking had. Hij had al een hele tijd af en aan een vies luchtje in zijn oortje maar ze zeiden steeds dat er verder niets was slechts wat rood van binnen. Uiteindelijk nog weer eens geweest en toen kregen we drie dagen druppels maar een aantal dagen daarna begon dus de ontsteking. Hij heeft toen 8 dagen iedere 8 uur 5ml amoxicilina antibiotica gehad. Ik vind dat hij nog steeds regelmatig aan z'n oortje zit en huilt ook elke keer bij t naar bed gaan savonds (kan ook verlatingsangst zijn). WEER naar de arts geweest om t na te laten kijken en die constateerde dat t nog iets rood was, wat nog een restje kon zijn van de ontsteking en dat ik m nog een paar dagen druppeltjes kon geven en in de gaten houden of hij geen pijn krijgt of koorts. Soms heeft hij 37,8 maar dat is nog geen koorts.. As maandag moet hij ook weer een vaccinatie.. Kan dit dan gewoon? Ik voel me er gewoon niet rustig over, op zich is hij vrolijk maar zie m toch nog wel regelmatig aan z'n oortjes zitten en huilt dus ook savonds en soms vroeg in de ochtend terwijl hij eerder doorsliep tot 7-8 uur (nu wordt hij om 6u ineens huilend wakker). Wat denken jullie, gewoon nog even aankijken? Vaccinatie door laten gaan?
De dochter had 2 weken geleden een oorontsteking. Na een hele nacht wenen en wakker worden, en overdag veel wenen als ik haar neerlegde, en minder eten, ben ik toch naar de dokter gegaan. We waren nog aan het twijfelen of het tandjes waren (ze heeft nog geen 1) of idd verlatingsangst of gewend geworden... De dokter zei van zodra je die neer legt en ze beginnen te wenen is het iets met de oren (anders weent die nooit als je ze neerlegt) Wij hebben toen haar bed aan het kopeinde hoger gedaan, zodat ze niet volledig plat lag, dat en antibiotica hebben geholpen. Mss dat je dit eens kan proberen? Als er etter of vuil uitkomt is het besmettelijk. Ik weet hier in Belgiƫ, als kinderen ziek zijn hebben ze liever niet dat je gaat naar kind en gezin voor de spuitjes. Het komt tenslotte niet op een weekje. Mss eens kijken of je dit kunt uitstellen. Hopelijk is er snel beterschap!
Als jij je er niet gerust op voelt om die inenting nu te zetten zou ik even wachten. Even wachten kan geen kwaad.
Ik zal het idd even navragen maandag misschien kunnen zij van tevoren nog even kijken hoe en wat.. Als hij eenmaal slaapt slaapt hij prima en overdag gaat t ook gewoon goed. Maar het in slaap komen wil niet echt de laatste week en ook dat vroege wakker worden, huilend, is nieuw. Aan de borst valt ie dan wel in slaap. Ik hoop niet dat t zo blijft door sukkelen want dat lijkt me heel vervelend.. Ook al heeft hij geen koorts, toch heb ik soms het gevoel dat r gewoon nog niet 100% okee is..
Dit vind ik nou echt zo'n geval van Volg je gevoel, mama knows best! Als jij het gevoel hebt dat hij nog niet 100% in orde is heb je hoogstwaarschijnlijk gelijk. In jou plaats zou ik zn prikjes inderdaad uitstellen.
Rode oortjes betekende hier altijd pijn, en meestal beginnende ontsteking of net ontsteking gehad. Ik zou verwijzing KNO vragen en vaccinatie uitstellen.
De oortjes zijn van buiten niet rood maar de ka zei dat een van de oortjes van binnen nog wat rood was. Heeft geen koorts en geef m druppeltjes. Als hij geen koorts heeft kan de vaccinatie dan gewoon door gaan in principe?