Onze baby van ruim 9 weken krijgt laatste voeding om 20u meestal en slaapt dan ongeveer 7 uur tot de voglende nachtvoeding. Sinds 2 dg slaapt hij echter ruim 10 uur achter elkaar... is dit normaal en gezond??
Bij ons was dat ook zo. Wij moesten hem van de ka wakker maken voor de voeding na 5 uur, maar omdat hij zo moe was at hij dan niks en alleen maar huilen. Daar zijn we dan dus ook snel mee opgehouden, is bij ons altijd helemaal goed gegaan, maar er wordt gezegt dat het gevaarlijk kan zijn omdat de bloedsuikerspiegel daalt. Geloof dat de meningen over baby's doorlaten slapen verdeeld zijn, misschien kun je het voor je eigen rust eens bij het cb aankaarten..
niet druk om maken hoor, onze dochter kreeg altijd om 22.00 de laatste fles,enslaapt sinds ze 8 weken is van 22.00 tot 05.00 en sinds 2 weken van 22.00 tot 07.15 en sinds 2 dagen krijgt ze opeens om 20.00 de laatste fles en slaapt dat tot 6 uur, dus ook steeds 10 uur er tussen
Mij is verteld op Cb dat zodra de bloedsuikerspiegel daalt dat ze echt honger krijgen dus zou me er niet te veel zorgen om maken. Als je je kindje dan geen voeding geeft na die uren is het een ander verhaal maar je kindje komt zelf voor voeding dus is wakker geworden door de trek/honger wat een dalende bloedsuikerspiegel dus veroorzaakt.
Over die bloedsuikerspiegel: dat geldt vooral de eerste weken, en zelfs daar schijnen nieuwe inzichten over te zijn, recent. De algemene stelregel is dat een kind per pond lichaamsgewicht een uur achter elkaar mag slapen 's nachts. Maar daarnaast: als je kindje zichzelf wel meldt, voldoende groeit en plasluiers heeft en ook goed wakker is, dan kun je ze echt gewoon lekker laten slapen en zelf aan laten geven wanneer ze willen slapen en eten
Als de bloedsuikerspiegel te veel daalt, wordt je kindje suffig en zo zwak dat het niet meer zelf wakker wordt. Een gezond kindje wordt natuurlijk gewoon zelf wakker van de honger, maar je CB heeft je dus niet alles vertelt
Dat wist ik wel alleen de eerste reactie is wakker worden en vragen om voeding daarom zet ik er ook bij dat als je je kind geen eten geeft dat het een ander verhaal wordt maar kon toch wel duidelijk uit het verhaal halen dat kindje wakker wordt om voeding en dan ook echt eten krijgt.
hier een voeding om een uur of 19u00 en dan slaapt ze vaak pas rond 21u00/21u30. ik maak haar dan 'wakker' om 23u30 voor een fles en de volgende fles krijgt ze dan 's morgens vroeg. Toevallig moest mijn man haar vanmorgen ook voor die fles wakker maken. hadden we haar moeten laten liggen? Ik ben dan idd bang dat er te veel tijd tussen zit en dat we bovendien in de resterende tijd die 5 flessen er niet ingepropt krijgen T is al geen grote eter...
Onze meid sliep bij de 1,5 maand al zo'n 12 uur op een nacht! CB zei dat ze vanzelf wel wakker zou worden als ze honger had en zolang ze gewoon helder en alert is was er niks aan de hand! Ze zat ook al snel op 4 flessen en vanaf de 6 maanden op 3...