dreumes slaapt alleen aan de borst

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Yemma, Apr 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yemma

Yemma Lid

Jan 12, 2015
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve collegamamas, wie kan mij helpen met wat tips?
    Mijn dochtertje van 8 mnd wil laatste week alleen aan de borst slapen. Op andere manieren gilt ze de boel bij elkaar. De afgelopen nachten wordt ze na 3 uur om t uur wakker en valt ze alleen weer in slaap als ik haar aan de borst leg. Erg vermoeiend natuurlijk als is het natuurlijk ook wel weer stiekem fijn dat ze zo aanhankelijk is. Toch hoor ik graag tips hoe ik t haar op een zachte manier kan afleren. Laten huilen doe ik nl liever niet. Bedankt alvast

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ws is de fase van verlatingsangst begonnen.
    Ik zou niet perse aanleggen, maar kijken of ze rustig kan worden ook als je haar gewoon bij je neemt.

3. Yemma

Yemma Lid

Jan 12, 2015
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie.
    Ik probeer inderdaad elke keer weer eerst in bedje gerust te stellen. Speentje pakt ze niet meer. Daarna pak ik haar op en probeer ik het met wiegen. Ook zonder resultaat. Ze huilt en trekt net zo lang aan mn shirt totdat ik uiteindelijk (soms half uur later) aan toegeef. Ja duidelijk verlatingsangst. Bij haar heel duidelijk. Mama moet in zicht blijven:D. Maar ze gebruikt mijn borst nu als speentje en dat vind ik minder. Gaat het vanzelf over zoals bij alle fases of kan en moet ik er toch iets aan doen? En hoelang duurt zon fase eigenlijk?

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Gaat vanzelf weer over. Als ze echt niet anders te troosten is, dan maar zo, maar ik zou idd wel kijken dat ALS je haar rustig kunt krijgen zonder borst, dat wel zo fijn is. Ervaring heeft hier geleerd dat papa anders zware tijden gaat krijgen... :(
    Maar je merkt het vanzelf als ze rustiger wordt.
    Wat je zou kunnen doen, is om, als je haar aan de borst troost, tegelijk een muziekje aan te doen, van zo'n knuffeltje, of zo'n slaapmobiel oid: ze gaat dat muziekje dan ook associeren met troosten en dan zou je op een gegeven moment gewoon rustiger over kunnen stappen daarnaartoe, omdat ze dat dan al gewend is.
    Een vast knuffeltje erbij pakken, dat soort dingen :)

Share This Page