Elke ochtend voor het opstaan temp (rectaal) opnemen. Liefst ook nog rond dezelfde tijd. Die temp kun je bijhouden in de app van fertility friend. Na de eisprong heb je altijd een stijging van minstens 0,2 en minstens 3 dagen lang. De temp daalt weer op of rond nod als je ongesteld wordt en blijft hoog als je zwanger bent. De app laat een kruis zien als je een eisprong hebt gehad
Wat leuk om wat van je te horen @Vaatdoek! Ik hoop dat je wat wijzer bent geworden bij de gyn en dat je helemaal schoon bent. Het zou wel weer snel zijn een positieve ovulatietest, maar je weet het nooit. Ik testte altijd wel het hcg er weer uit. Vond het wel fijn om te zien wat ik kon verwachten van mijn cyclus. Gefeliciteerd met de goede echo's! Fijn om te horen. Ik zou ook je tante bellen @Snies. Iedereen mag het toch zelf vertellen. Ik had vandaag de intake bij de verloskundige. Vond het wel raar om daar weer te zijn na ook alle ellende. Maar wel een leuk gesprek gehad. Maakt het toch iets echter.
Wij hebben net een mooi kloppend hartje gezien op de echo!!! Zooooo blij! 11 sept. De termijn echo daar hebben we nu alweer zin in.
Thnx @Wanda68. Ga het vanaf morgen bijhouden. Morgen ook maar zwangerschapstest doen, ik had zo'n k*t van een gynaecologe. Ze liep al 20 minuten uit. Enige positieve is dat ik schoon ben Maar man wat een mens. Ze had die echostaaf nog in mijn doos zitten en ik vroeg haar kun je eens kijken of er eitjes aan het rijpen zijn. Nee het ziet er goed uit, ja maar.... nee het beste is een maand te wachten bla bla bla bla... ik kon niets vragen heleMaal niets. Er werd mij niet eens gevraagd of ik nog vragen had, ze zei, ik ga je veel sterkte wensen en doe rustig aan. Het is zwaar wat jullie weer is overkomen, wtf, ga je mij nu een rotgevoel aanpraten, ik wil verder en zwanger worden, liefst ga ik nu liggen en hoppa Haha, maar echt heel apart. Ze zei dat er een verwijzing nodig is van huisarts om het gesprek met onderzoeken te starten, maar vorige week zei je collega dat... nee dat ik niet vandaag. Nou ik was er zo klaar mee. De volgende afspraken zijn zeker niet bij haar!!!!
Temperatuur opnemen kan ook vaginaal, vond ik altijd wat minder vies! Idd op je nachtkastje leggen en nog niet opstaan.
Mama's uitgerekend in maart/begin april 2018 5 maart ❤️ Anna2017, 32 jaar, 3e kindje 9 maart ❤️ Gruffalo123, 30 jaar, 2e kindje 11 maart ❤️ FoxyDiamond, 26 jaar, 1e kindje 12 maart 13 maart ❤️ Oumi86, 31 jaar, 4e kindje 14 maart ❤️ LibelleClaire, ? jaar, 1e kindje 15 maart ❤️ Livoli, 29 jaar, 1e kindje 16 maart ❤️ Nutella, 30 jaar, 1e kindje 17 maart ❤️ Beamer, 32 jaar, 2e kindje 18 maart 19 maart ❤️ Vivian22, 27 jaar, 3e kindje ❤️ Caroline1, 28 jaar, 2e kindje - blijft een verrassing! 20 maart ❤️ MamaNath87, 29 jaar, 2e kindje ❤️ Julias, 30 jaar, 2e kindje 21 maart 22 maart ❤️ Madeline, ? jaar, 2e kindje ❤️ Peach85, 32 jaar, 2e kindje 25 maart ❤️ Snies, 22 jaar, 1e kindje ❤️ Wanda68, 34 jaar, 2e kindje ❤️ Ellie_x, 22 jaar, 2e kindje 26 maart ❤️ Liske, 32 jaar, 2e kindje ❤️ Miepje123, 40 jaar, 2e kindje 27 maart ❤️ Mikun, 30 jaar, 1e kindje Mama2018, 28 jaar, 2e kindje 28 maart ❤️ Jabinca, 28 jaar, 3e kindje - blijft een verrassing! Marlau, 32 jaar, 2e kindje 29 maart Lievekind, 25 jaar, 3e kindje 30 maart ❤️ Nikki2018, 29 jaar, 2e kindje 31 maart ❤️ Allie7, 38 jaar, 2e kindje 2 april ❤️ Inge1984, 32 jaar, 2e kindje Sterretjes * Velena * Anna009 * Jazz * Vaatdoek * Afsprakenlijstje: Augustus: 21 aug - FoxyDiamond = termijnecho 21 aug - Mama2018 = intake vk & echo 21 aug - Marlau = intake 21 aug - Liske = vk 22 aug - Nikki2018 = intake 22 aug - Lievekind = intake 23 aug - Wanda68 = intake 23 aug - Miepje123 = voorlichtingsgesprek 24 aug - Mikum = 2e echo 24 aug - Oumi86 = termijnecho 25 aug - Nutella = termijnecho 25 aug - Inge1984 = laatste zk echo 26 aug - Julias = termijnecho 28 aug - Gruffalo123 = seo echo 29 aug - Vivian22 = termijnecho 30 aug - Livoli = termijnecho 30 aug - Beamer = termijnecho 31 aug - Lievekind = 1e echo 31 aug - Caroline1 = termijnecho 31 aug - Allie7 = intake September: 1 sept - MamaNath87 = termijnecho 1 sept - Peach85 = echo 4 sept - Wanda86 = termijnecho 5 sept - Snies = termijnecho 6 sept - Nikki2018 = termijnecho 6 sept - Liske = termijnecho 11 sept - Jabinca = termijnecho 11 sept - Mama2018 = termijnecho 12 sept - Miepje123 = termijnecho 14 sept - Inge1984 = termijnecho 14 sept - Allie7 = termijnecho 15 sept - MamaNath87 = controle vk 16 sept - Marlau = termijnecho
Nou idd lekker bij iemand anders volgende keer! Er zijn genoeg gynaecologen en vast ook wel die wat beter luisteren en wel met je mee denken. Ik had zelf een hele fijne vorige keer maar die kon soms wel meer dan een uur uitlopen. Ook niet gek hoor, als je dan zag dat ze voor een complete groeiecho met doppler van de navelstreng en vaten in het hoofdje en het bespreken ervan maar 15 minuutjes inplannen.
Gefeliciteerd met de mooie echo's @Vaatdoek wat fijn dat je schoon bent! Maar wat een hork van en mens zeg! Fijn dat je even een update komt geven. @Snies als je het niet wil delen, heb het er nog even over met de genen die het weten dat je het zelf persoonlijk wit vertellen aan de rest van de wereld Wij hebben nu de naaste familie (ouders, broers en zussen) en mijn beste vriendinnetje ingelicht. En mijn collega houdt braaf haar mond en pijlt steeds stiekem hoe het gaat. Heel lief en prettig! En mvm kratten wisseling is goed gegaan! Dus niet alleen maar kommer en kwel gelukkig.
Goedemorgen iedereen Hoe voelen jullie je? Ik beb weer wat misselijk helaas. Wij hebben het nog niet verteld. Alleen mijn zus en 2 beste vriendinnen weten het. 3 september is de dag ik wilde het wel eerder, maar dan was niet iedereen aanwezig ivm vakantie Het is hier erg druk om het huis, want er moet geschilderd worden (kozijnen buiten). Daar heb ik me gelukkig onderuit kunnen lullen want ja, niet iedereen weet het nog mijn moeder en een goede vriend doen nu het schilderwerk en daar ben ik ze heel dankbaar voor. Als alles mee zit, willen we volgend jaar heel graag verhuizen, dan moet het schilderwerk er wel netjes uit zien Dus ben ik gisteren alleen maar naar winkels gelopen voor boodschappen en schilderbenodigdheden. Dus ik heb er gisteren alweer 10km op zitten. En tussendoor heb ik nog de broodjes gemaakt. En omdat er vandaag geschilderd moet worden met de deur open, mag ik vandaag weer de hort op Vanmorgen weer boodschappen, dan de broodjes, dan dutje met zl en vanmiddag komt mijn zus, dus die hoop ik mee te slepen naar de kinderboerderij (heel dichtbij). Voor de dames met echo's, veel.plezier ❤
Hi allemaal, wij vertellen het rustig aan iedereen als we vrienden spreken. De meesten weten dat we graag nog een kindje willen na wat ons overkomen ons. Wij zijn hier altijd heel open in geweest, dus mensen vragen er ook naar. Ik vind het niet fijn om op dat moment dan een verhaaltje te verzinnen. En ik ben nogal een wijnliefhebber, dus als ik dat laat staan tjah...dan is het voor iedereen wel duidelijk . Leuk te horen dat er weer mooie echo's zijn! @Vaatdoek, wat een irritante gynaecoloog zeg. Die zou bij mij ook meteen in mijn allergiezone zitten. Ik hoop dat jullie snel een prettige arts treffen en weer snel zwanger mogen zijn.
Heb bij beide rond 13 weken ene echo gehad bij de vk en toen even een foto laten maken van de nub! Beide keren had ik het goed haha! Volgens mij krijg ik deze keer geen echo rond die tijd.. Even afwachten. Van daag intake gehad. Weer allerlei info gekregen. Volgende week echo.. Heb er zo'n zin in!
Ik lees mee hoor maar ben zo intens moe. Afgelopen dagen echt veel te veel gedaan. Vandaag werken tot laat terwijl zoontjes oom alweer vroeg waren... Gedver heb t echt ff gehad met alles. Vrijdagmiddag vakantie.. daar kijken we maar naaruit
Hier dagje werken gehad, de middagen zijn echt wel killing.. iedereen om me heen reageert leuk en positief op de zwangerschap.. Waren de echo's goed?