Dit wordt voor mij mijn laatste zwangerschap. Beide keren via een medisch traject zwanger geworden. Heeft lang geduurd voordat het het uberhaupt mocht lukken en ik ben nu 40, dus een oude taart als het om zwanger worden gaat. Qua leeftijd zou ik het niet nog een keer aan gaan en qua fysieke en psychische belasting van zo'n traject (om deze keer zwanger te worden waren er 8 iui's een 1 ivf nodig) ook niet. Dus hééél blij dat de ivf gelukt is .
Zo even alles bij gelezen, maar het is iets teveel om overal op te reageren. Ik heb ook geen facebook dus ik stem voor de besloten groep. Voor ons is dit het laatste kindje. Twee is gevoelmatig en praktisch gezien voor ons het ideaal plaatje. Daarnaast zien we nog een keer de mmm niet zitten.
Dan helaas geen facebook groepje, zijn er net wat teveel zonder facebook. Wie wil en kan een besloten groep aanmaken? Ben er ook wel aan toe om wat meer te kunnen delen en ben erg benieuwd waar iedereen vandaan komt enzo. Enne de kans is groot dat het bij 3 kindjes blijft al moet het daarna wel compleet voelen anders is een 4de ook nog welkom maar met dat idee zijn we niet deze zwangerschap in gegaan. Ik leef met t gevoel dat dit de laatste keer is.
Dit is zeer waarschijnlijk ook onze laatste. Kleine detail, kan je nog wel een besloten groep maken op deze website. Ik heb een beetje rond geklikt en zie deze optie nergens meer. Kan ook aan mij liggen natuurlijk...
Hoi, ik wil me graag aansluiten. 23 jaar, 2e kindje, 3 oktober vroege geslachtsbepaling en uitgerekend op 29 maart.
Heb hetzelfde gevoel daarin... vertel liever ook niet teveel even wat totdat iedereen de termijn echo voorbij is
Dit is waarschijnlijk ook mijn laatste zwangerschap. Ik zou misschien nog wel een derde willen maar mijn vriend wil dat niet. Dus dan houdt het op. Ergens wel jammer maar als we twee gezonde kindjes mogen krijgen dan knijp ik mijn handjes dicht.
Ik wil even hier meningen horen van anderen : De situatie is als volgt wij wonen nu in een stad, waar wachttijden voor een huis gewoon enorm lang is.. Dus zou betekenen nog een aantal jaren wachten. Maar wel hebben hier wel alles bij de hand, alles is op loopafstand of fietsafstand te doen. Maar nu komt het.. Wij hebben een woning aanbod gekregen in een dorp zo'n circa 20 minuutjes verder met de auto. Als nummer één weigert hebben wij de keuze de woning te accepteren ja of nee. Wij zouden dan van een klein appartementje met twee slaapkamers naar een huis met 3 slaapkamers en tuin gaan. Laten we het zo zeggen we gaan dan van een drukke wijk naar een rustige wijk, ideaal voor de honden.. Slaan nu veel vaker aan omdat ze dus veel meer horen en zien hier. Maar ook ideaal voor de kleine straks een tuin om in te kunnen spelen, meer ruimte in de woonkamer.. Gewoon alles veel ruimer. Nu zul je denken maar wat houdt je tegen dan? Dat is het volgende : Mijn vriend heeft een auto, maar ik niet heb ook geen rijbewijs.. Wat betekent wanneer hij overdag werken is ik afhankelijk ben van te voet gaan of met de fiets. Nou de eerste maanden de kleine op de fiets meenemen wordt hem niet. Daarnaast hebben ze daar ook niet alle winkels, die we hier wel hebben. Wat zou betekenen dat ik telkens anderhalf uur tot 2 uur met het ov moet reizen met een kleine en dat dagelijks om op en neer te komen van het dorp naar de stad toe en terug. Wachten tot vriendlief thuis komt wordt hem ook niet, hij werkt meestal tot eind van de middag dus ook wanneer alle winkels sluiten gaan op de supermarkten na.. Waardoor je dus dan zou moeten zeggen we gaan in het weekend naar de stad met de auto om bijvoorbeeld kleren of weet ik veel wat te kopen. Daarnaast mocht er nu wat op doen met de honden dan ben ik zo bij de dierenarts ook zonder vriend en auto. En mocht het ernstig zijn kan ik hier sneller een familielid vragen te rijden.. Dat is daar dus ook niet. Qua huis en buurt gaan we er op voorruit.. Maar met de rest twijfel ik enorm, als ik nu een auto had dan hadden we zonder twijfel de woning aangenomen wanneer nummer één weigert. We gaan het huis wel bezichtigen, maar stel nummer één weigert.. Moeten we op dat moment gelijk onze keuze vastleggen dus geen dat de tijd om te beslissen. Ik vind het heel moeilijk.. Wat zouden jullie in mijn situatie doen?
Zou je in de toekomst geen rijbewijs willen halen. Want dat is dus je enige opstakel en daar maak je een 'heel groot ding' van. Er zijn handige fietskarretjes waar hond en kind in kan of een maxicosy drager wat we bij de eerste gehad hebben en veelvuldig gebruikt hebben. Hier wonen we buitenaf en in het dorp zelf alleen een drogist en een supermarkt dus tja das al helemaal niet veel. Een huis met ruimte in en om het huis is wel erg belangrijk vind ik.. we hebben de eerste jaren met zijn 2tjes in een chalet gewoond. Ik ontdekte toen we in ons huidige huis woonde dat dat me veel goeds deed.
@Snies ik zou gaan voor ruimte in huis en tuin, zeker kiezen voor verhuizen. Dat de afstand tot winkels groter is ben je snel aan gewend. Je went er aan dat je niet heel vaak even wat gaat kopen, maar af en toe in een keer de noodzakelijke dingen. We zitten hier in een dorp zonder voorzieningen. Dichtsbijzijnde supermarkt is 5 km, dat is de enige winkel. Willen we bijvoorbeeld naar een schoenenwinkel of kleding winkel moeten we al 15 km, dichtsbijzijnde echte luxe winkels nog veel verder en echt ik mis het niet. Manlief heeft als ik werk overdag ook geen auto (thuisblijfpapa) en doet alles naar volle tevredenheid op de fiets. Straks met de tweede regelen we een goede bakfiets waar ook de baby in mee kan.
Tja, dat is natuurlijk heel persoonlijk. Wij wonen ook in een dorp (hebben wel een supermarkt, drogist, slager en bakker) en ik zou niet anders willen. Binnen het dorp doe ik inderdaad alles op de fiets of wandelend. En voor de dingen die ik hier niet kan krijgen gaan we in het weekend op stap of bestellen het online. Winkelen is dus echt een uitje geworden en geen onderdeel van ons dagelijkse leven. Een rijbewijs kun je zoals Jabinca al zegt gewoon halen als dat je enige bezwaar is. De vraag is zie jij jezelf het wat rustigere dorpse leven leiden?
@Snies, ik zou verhuizen. Wij zijn voordat nr. 1 kwam verhuisd vanuit een bovenwoning in de binnenstad naar een ruime woning met tuin in een dorp en dat bevalt zo goed met een kindje. In het begin miste ik alle winkels op loopafstand, maar zodra de kleine er was had ik toch geen tijd om voor ieder wissewasje naar de winkel te gaan en shoppen voor kleding etc. kreeg een hele andere prioriteit. Voor een avondje kroeg of uit eten hebben we een oppas nodig dus een spontaan bezoekje aan de kroeg die om de hoek zat, zat er toch niet meer in. Je kan altijd kijken of je je rijbewijs tzt kan halen en wat de andere dames al zeiden een fietskar met maxicosi of een bakfiets in het begin is ook een optie.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik stiekem wel heel blij ben met dit woningbod, helemaal niet zien aankomen en tuurlijk is het nog niet zeker of we het krijgen mochten we er toch voor gaan. Dus blijf nog wel reëel en juich nog niet te hard. ik ben ook nooit opgegroeid in een dorp, mijn vriend daar in tegen wel.. Die ziet het dus ook al helemaal zitten, daarnaast woont mijn familie nu praktisch in de buurt (voor mij dan zonder auto) en kan ik daar gewoon naar toe gaan zonder dat ik eerst op een bus moet wachten, of wat als er een bus niet rijdt enzovoort.. Dat is straks natuurlijk ook wel anders, daar in tegen werkt iedereen ook gewoon door de weeks en ben ik dat ook van plan te gaan doen nadat de kleine een paar maanden oud is. Waardoor je dus ook al minder op bezoek gaat onaangekondigd uit een opwelling, en al zouden we hier blijven wonen zal dat ook minder worden met een kleine. Het is natuurlijk wel zo wat jullie zeggen.. je went er snel aan en op een gegeven moment weet je niet beter en tegenwoordig bestel je toch veel makkelijker online.. ook wanneer je de winkels wel in de buurt hebt. Mijn vriend zei ook hoe vaak ga je nou naar de stad toe? En daar heeft hij zeker ook wel gelijk in. Sterker nog als we gaan is het vaak nog op een zaterdag ook haha! Alleen bepaalde mensen in mijn vriendenkring zijn bang dat als we dit doorzetten en ons gegund is uiteraard ik mij een soort van isoleer met de kleine, ze zijn dan bang dat ik mij dan alleen maar bezig met de kleine houd en mijzelf leuke dingen ontneem zoals er op uit gaan omdat ik daar gewoon moeilijker ergens heen kan .. Het wordt ons eerste kind, dus weet nu ook nog niet hoeveel behoefte je op een gegeven moment hebt om steeds de hort op te zijn, bij mensen langs te gaan, mensen bij jou over de vloer te hebben wanneer je een kind hebt. Misschien heb je daar dan helemaal amper behoefte aan en wil je juist liever lekker rustig thuis zitten. en als we daar zouden gaan wonen ben ik ook niet zo bang dat er ineens onaangekondigd mensen op de stoep staan.. dus we gaan er zeker goed over nadenken!
Hebben je vrienden al kids? Want vind dat beetje een ego opmerking. Ik ging/ga er regelmatig op uit, dat is niet perse veranderd met kids maar je prioriteit ligt anders. Je kind heeft ritme en veiligheid nodig dus je kunt niet altijd de hort op. Soms juist heerlijk dat je thuis zit met de kleine, soms benauwd het je en ga je op pad. Misschien kun je nog iets van een zwangerschapscursus in het nieuwe dorp doen dat je evt direct aansluiting krijgt?
Ik ben een echt dorpsmens. Mijn man komt uit de stad, maar is helemaal om. We hebben een tijdje in een gehucht gewoond met 112 inwoners. Hele mooie tijd gehad. Maar nu wonen we in valkenburg ad geul. Het is een dorp met een leuk en soms wel wat (voor mijn gevoel dan) stedelijk centrum. Overal heb je huizen, maar je gevoel zegt je waar jullie thuis is. Besloten groep? Oja? Ja facebook voor mij liever niet. Tja en verder.. ik heb niks te verbergen.. ik bepaal telkens wanneer ik iets op internet plaats opnieuw wat ik wil delen en wat niet. Voor mij is dit anoniem genoeg. Vanochtend de combinatie test gehad. De echo was allemaal dik in orde. Nu nog het bloedonderzoek afwachten. We hebben heerlijk naar ons kleine mensje kunnen kijken, zeker een half uur lang! En wat was hij/ zij gegroeid!!! Helemaal verliefd zijn we...
@Snies, ik kom zelf van een dorp wat 10 min fietsen van het centrum van Tilburg ligt. Woon nu in een dorp wat met jou "nieuwe" woning overeenkomt. Ik vind het heerlijk. Ga hier niet meer weg! Sociale contacten konen vanzelf. Zeker als je kindje gaat lopen en je lekker buiten een blokje om kunt. Die kleintjes hebben zo makkelijk contact dat je als ouder bijna wel moet haha. Verder als ze naar school gaan is mij verteld dat t nog makkelijker is. Washburn, waarom nog combinatest? Wij hebben de nipt gedaan nl. Dus vraag me af wat je redenen zijn. Vandaag alles doorgegeven als de zorgverzekering en kraamzorg geregeld. Ook maar wat babydozen aangevraaagd.
Lastige keuze om te maken om te gaan verhuizen.. ik ben ook verhuist van een drukke stad naar een dorp.. wat de andere zeggen hoevaak ga je nu naar de stad? En tegenwoordig kan je veel online bestellen.. nieuwe contacten komen gauw genoeg.. de eerste 3 maanden ben je echt wel druk met de kleine en heb je echt geen zin in winkels ect.. ik plande vaak voor mezelf een middag of ochtend in om even naar de winkels te gaan, kapper, masseur ect.. moederschap is niet altijd even makkelijk maar om dan juist even weg te zijn van huis is heerlijk je kunt altijd een lekker stuk gaan wandelen.. Wij hebben hiervoor in een moissonette woning gewoond moest elke dag met de trap omhoog met de maxi cosi, tillend ect.. nu een heerlijk huis met een tuin dat is waar je behoefte aan gaat krijgen dus als dit nu jullie kans is zal ik die zeker aangrijpen Heel veel succes met de juiste keuze te maken als dit niks wordt komt er vast en zeker iets anders moois op jullie pad..