Bij ons is dat eigenlijk precies hetzelfde.. Vind het qua drukte ook wel mooi denk ik, maar nog wel een heel gek idee dat dit waarschijnlijk mn laatste zwangerschap is.. Ik weet het niet zeker, maar dacht dat je dan een club moet maken.. Die kan je geloof ik op besloten zetten? Zo was het ten minste bij mn vorige.. Ik snap dat je het best lastig vind hoor! Woon zelf in een dorp, en vind het heerlijk! Maar mn boodschappen doen kan ik gelukkig wandelend en heb ook altijd nog een auto voor de deur. Wij zijn toen mn zoontje 1,5 was verhuisd van een appartement naar woonhuis met ruime tuin. Ik kan niet anders zeggen dan: heerlijk! Nooit meer terug! Voor de kinderen is het zo fijn om gewoon de tuin in te kunnen lopen, buiten te kunnen zijn. Verder sluit ik me aan bij wat de rest zegt!! Anderzijds zou ik m'n naaste fam wel erg missen, niet meer spontaan even langsgaan voor een bakkie, het "kan je ff een uurtje oppassen?", voor de kids is t leuk om altijd neefjes/nichtjes id buurt te hebben.. Ook vrienden wippen vaak zomaar even langs of we spreken last minute af. Maar goed, dat ben ik. Ik heb een enorm hechte band met m'n zus, broer en hun gezinnen en dat zou ik niet willen missen.. Hoe vaak ga jij zomaar even langs? Als je verhuisd krijg je in de buurt ook snel genoeg weer contacten als je je er even tijd in steekt..
@Wanda68 wat een heftige gebeurtenis met je zoontje! Goed gehandeld van je! Weten ze de oorzaak ook van zijn ademhaling en bewustzijn dat weg was? Begrijpelijk dat je het enerzijds wil delen en anderzijds niet. Je kunt uiteraard de personen uitkiezen met wie je deze situatie bespreekbaar wilt maken en bij wie jij je dus veilig voelt om je gevoel te delen. Sterkte... @Snies ik ben vorig jaar verhuisd van drukke stad naar een gat van een dorp. Ook met het zelfde idee, meer ruimte, winkelen doen we wel online. Eerlijk: het valt me tegen. Ik heb wel een auto, maar ik ga liever fietsen en dat is niet erg haalbaar. Alles is net te ver en iedereen woont ook net te ver om aan te wippen. Openbaar vervoer is drama inderdaad... Gelukkig wel een supermarkt op fietsafstand, maar verder geen winkels voor even snel iets halen. Ook ik heb honden en ja de ruimte en grotere tuin is heerlijk. De ruimte hadden we zeker nodig, maar ik mis de voorzieningen enorm. Zelfs met auto. Maar als het huis klikt is het prima vol te houden hoor! Overal zijn oplossingen voor te verzinnen, dus als het huis goed voelt, probeer het uit! Een tuin en meer ruimte is met een kind en honden wel heeeel fijn! Vandaag naar ons kleintje mogen spieken!!! Hartje gehoord en gezien, super! Ook al is het nog steeds onwerkelijk, die kleine doet het goed daarbinnen en is erg relaxed. 12 oktober weer een afspraak. Hopelijk dan ook spieken en hopelijk geslacht ook kunnen zien?!?!? Vandaag kon het nog niet zei ze. Helaas! En er staat 3 november guo op de lijst, maar het is 2 november.
Combitest hebben we bij de eerste ook laten doen. Voor ons is het een prima test. Er zijn geen aangeboren afwijkingen in onze beiden families, ik ben nog relatief jong ook met onze tweede en mochten er verdachte zaken uitkomen kun je nog altijd een nipt test laten doen op medische indicatie (die dan ook vergoed wordt door mijn verzekering). Procentueel gezien zijn de verschillen niet zo belachelijk groot. Nipt sluit ook niet alles uit. Plus we hebben zeker een half uur heerlijk uitgebreid naar onze baby kunnen kijken op een loeigroot scherm in het ziekenhuis...
Zoo dat was eindelijk weer een goede nacht. Straks op kraamvisite bij een klein meisje.. zo nieuwsgierig. Zijn jullie ook zo klungelig in de zwangerschap, bij de eerste oa van de trap gegleden, maar vooral bij mijn 2de echt overal tegenaan stoten en dingen laten vallen enzo.. heel stom. Helaas lijkt t zich nu weer te herhalen, heb een blauwe teen. Zooo pijnlijk. En volgens mij is diezelfde teen een paar weken geleden ook zo gekleurd geweest..
Heel herkenbaar. In m'n vorige zwangerschap zelfs een speciale kaasschaaf gekocht omdat ik de topjes van m'n vingers eraf bleef snijden. Een paar weken geleden lag m'n moeder alweer dubbel. "Ja, ik kan zo wel zien dat je zwanger bent" Het was alweer begonnen dat ik overal tegenaan stoot en dingen liet vallen. Als het net zo gaat als de vorige keer heb ik dus nog wel een paar maanden blauwe plekken te gaan .
Dankjewel en daar hebben ze niets over gezegd. Ik moet zeggen, ik heb er niet meer om gevraagd. Ik ben het gewoon vergeten en was allang blij dat er niets meer aan de hand was! Ik vermoed zelf dat het een soort shock reactie was ivm pijn of iets. Maar ik ga mijn huisarts nog vragen of hij mij de papieren wil doorsturen, want ik ben er wel erg benieuwd naar. Mogelijk te voorkomen? Al ga ik ervan uit dat we nooit meer zoiets mee maken Wat fijn van je mooie echo!
Nou dat is me vorige keer niet opgevallen, Maar nu!!! Echt op 1 dag stoot ik mijn hoofd en mijn enkel en de dag erna stoot ik mijn knie en laat ik weer iets op mijn teen vallen herkenbaar dus! En wat ik ook merk de laatste dagen. Mijn gevoel qua misselijkheid is minder gevoelig geworden over het algemeen, maar bij sommige geuren/dingen ga ik dus echt meer kokhalzen en echt braken. Wat ik dus eerst redelijk kon onderdrukken. Dus vreemd verhaal weer
nou zeg dat wel! Normaal gesproken kan ik best lekker koken, maar laat nu zelfs een gebakken ei aanbranden . Straks mijn termijn echo. Ben zo benieuwd.
Whaha leuk dat het herkenbaar is! Ik heb de vraag op het forum gesteld of het nog wel mogelijk is om een gesloten groep te vormen maar helaas wil dat dus niet meer. Maar zijn er een behoorlijk aantal zonder facebook dus dan moeten we hier blijven kletsen..
Jammer dat er geen optie meer is voor een besloten groep, maar ik vind zo blijven kletsen ook wel prima.
Ik had mezelf en mijn zoontje buitengesloten, telt dat ook als klungelig? Mezelf pijn doen ben ik altijd wel goed in, is niet extra als ik zwanger ben Oja en laatst thee over me heen..
@Snies ik denk dat de ruimte toch wel heel fijn is. Een plekje om de box, wandelwagen, speelkeukentje, driewieler (ik noem maar wat hoor) neer te zetten. Mijn zoontje is dol op onze tuin en speelt het liefst de halve dag buiten.
Termijn echo was goed. Ik ben nu 11+3 een uitgerekende datum is 2 april. Mijn volgende controle is over 2 weken op 28 september. Ik wordt intensief begeleid in het ziekenhuis en zal nu elke 2 weken een controle krijgen. Dat is wel heel fijn voor de gemoedstoestand gezien mijn vorige zwangerschap niet goed is afgelopen. Ik ben zo blij en opgelucht dat we dit nu gered hebben. Heb mezelf net maar getrakteerd op een lunch en een groot glas chocolademelk met slagroom .
@Allie7 wat ontzettend fijn! Deze horde is genomen. Fijn ook dat je intensief begeleid wordt. Hopelijk vind je daar wat steun in. Voor nu gefeliciteerd!
Hier ook een goede termijnecho! Echt een klein mensje al. Kleine loopt 3 dagen voor en is al 11+6. Maar omdat ik via ivf zwanger ben zijn ze verplicht de uitgerekende datum hetzelfde te houden. Dat blijft dus 2 april.
Hoera voor de mooie echo's! @Wanda68 ja met die info krijg je wellicht antwoord op die vraag en laten we hopen dat het nooit meer gebeuren zal inderdaad! Ik ben altijd wel onhandig geweest, maar valt nu niet meer op of zo. Sommige dagen door moeheid misschien wat meer. Onverklaarbare blauwe plekken zal ik denk ik altijd houden!
Mama's uitgerekend in maart/begin april 2018 5 maart ❤️ Anna2017, 32 jaar, 3de kindje: een zoon! 9 maart ❤️ Gruffalo123, 30 jaar, 2e kindje 11 maart ❤️ FoxyDiamond, 26 jaar, 1e kindje 13 maart ❤️ Oumi86, 31 jaar, 4e kindje 14 maart ❤️ LibelleClaire, ? jaar, 1e kindje ❤️ Belony, 39 jaar, 2e kindje 15 maart ❤️ Livoli, 29 jaar, 1e kindje 16 maart ❤️ Nutella, 30 jaar, 1e kindje ❤️ Caroline1, 28 jaar, 2e kindje: blijft een verrassing! 17 maart ❤️ Vivian22, 27 jaar, 3e kindje 20 maart ❤️ Wanda68, 34 jaar, 2e kindje 21 maart ❤️ Julias, 30 jaar, 2e kindje ❤️ MamaNath87, 29 jaar, 2e kindje 22 maart ❤️ Madeline, ? jaar, 2e kindje ❤️ Peach85, 32 jaar, 2e kindje 23 maart ❤️ Beamer, 32 jaar, 2e kindje ❤️ Ellie_x, 22 jaar, 2e kindje ❤️ Liske, 32 jaar, 2e kindje 25 maart ❤️ Washburn, 32 jaar, 2e kindje 26 maart ❤️ Miepje123, 40 jaar, 2e kindje 27 maart ❤️ Mikun, 30 jaar, 1e kindje ❤️ Mama2018, 28 jaar, 2e kindje ❤️ Snies, 22 jaar, 1e kindje 28 maart ❤️ Jabinca, 29 jaar, 3e kindje: blijft een verrassing! Marlau, 32 jaar, 2e kindje 29 maart ❤️ Nikki2018, 29 jaar, 2e kindje ❤️ xDelicious, 23 jaar, 2e kindje 2 april ❤️ Inge1984, 32 jaar, 2e kindje ❤️ Allie7, 38 jaar, 2e kindje 3 april ❤️ Lievekind, 25 jaar, 3e kindje Sterretjes * Velena * Anna009 * Jazz * Vaatdoek * Afsprakenlijstje: September: 16 sept - Marlau = termijnecho 18 sept - Vivian= geslachtsbepaling 19 sept - Wanda68 = vk 19 sept - Beamer = vk 19 sept - Ellie_x = vk 19 sept - Mama2018 = vk 21 sept - Oumi86 = vk 23 sept - Oumi86 = geslachtsbepaling 27 sept - Lievekind = echo 27 sept - Washburn = echo 28 sept - Allie7 = controle 29 sept - Snies = controle vk 30 sept - MamaNath87 = geslachtsbepaling 30 sept - Miepje123 = pretecho geslachtsbepaling Oktober 2 okt - Wanda68 = geslachtsbepaling 3 okt - Lievekind = controle vk 3 okt - Ellie_x = geslachtsbepaling 3 okt - xDelicious = geslachtsbepaling 6 okt - Liske = controle vk 9 okt - Miepje123 = controle vk 9 okt - Jabinca = controle vk 11 okt - Inge1984 = controle vk 12 okt - Caroline1 = controle vk 12 okt - Julias = controle 13 okt - MamaNath87 = controle vk 17 okt - Gruffalo123 = 20 weken echo 18 okt - Inge1984 = geslachtsbepaling 30 okt - Caroline1 = 20 weken echo 30 okt - Wanda68 = 20 weken echo November 1 nov - Gruffalo123 = controle vk 2 nov - Julias = 20 weken echo Wil je in je post met dik gedrukte letters de bijzonderheden vermelden zoals datum en afspraak? Dat maakt het zoeken in alle berichtjes een stukje makkelijker!