Kleine aanvullig: bij mijn zoon voelde ik het ook al vroeg. Hij was en is heel beweeglijk. Hij is nu 6 en kan nog geen seconde stilzitten. Wat een tikje lastig is in groep drie Mijn zus daarentegen voelde haar zoon pas met 20 weken. Dat is een heel rustig kind dat het liefste stil zit.
Ojee hier zoon nr 1 met bijna 20 weken, is de rust zelve, nr 2 pas met 18 weken ivm voorliggende placenta, anders had ik hem vast eerder gevoeld en is ook stukkie drukker. En nu dus super vroeg dus dat beloofd wat dan haha Enne ach ja als ik op me werk toch niks te doen hen dan kan ik die lijst eens uitgebreid doorspitten. Echter nu donderdag pas weer werken dus @caroline1 misschien kun jij de wijzigingen even doorvoeren? Enne ik vind het echt een leuke gezellige groep maar zou zo graag meer willen delen, wil gaag weten waar iedereen vandaan komt enzo... Maar snap dat de meesten dat dus in dit topic niet willen. Hoeveel mensen hebben er geen facebook? En idd is het geen optie om een account aan te maken puur voor dit? Met de eerste hebben we ook via dit forum een groep op facebook. We hebben veel contact, hebben veel aan elkaar qua adviezen maar delen ook veel lief en leed. Hebben tussendoor al aardig wat meetingen erop zitten... Heel fijn. Bij nummer 2 werd hierin ook veel gedeeld maar merk nu dat de 3de zwangerschap anders is omdat de kindjes van de rest allemaal ouder zijn en de meesten 'klaar' zijn met kindje krijgen. Dus heb wel behoefte aan een nieuwe groep.
Zo denk ik ook over de groep erg leuk en gezellig maar ik wil echt niet alles delen omdat iedereen mee kan kijken je bent toch wat terughoudender vind ik
Kan me hier ook wel in vinden. Misschien een groep aanmaken voor degene die willen. Kunnen we daar meer privedetails in delen en hier ook verder blijven kletsen. Het idee van een ananiem fb account voor degene zonder fb is ook geen slecht idee.
Zal ik dan maar een groep aanmaken? Stuur me maar een prive berichtje als je erbij wil. Dan krijg je mijn naam om me toe te voegen en dan maak ik een groep aan...
Jammere van een fb groep vind ik dat er dan al heel snel hier op zp niet meer gedeeld wordt. Ik hoop dus dat iedereen ook hier wel actief blijft.
Ben het met gruffalo123 eens. Als sommige over gaan op fb zal de groep toch opsplitsen. Misschien een ander forum waar we wel prive kunnen?
@Jabinca Zou je dan een 'geheime fb groep' willen maken? Dan zijn je gegevens nog wat meer afgeschermd en buitenstaanders kunnen die groep niet terugvinden en zien wie er lid zijn. Had ik met mijn vorige zw groepje ook en vond ik erg prettig.
Ene kant zou ik wel mezelf willen aanmelden voor een fb groep, Maar ik ben hier juist lid geworden zodat ik toch het belangrijkste kwijt kan.. (alles over de zwangerschap) En ik hoef gewoon niet met naam en toe doen uit mijn / ons privé leven op internet. Ik zal daarom straks ook de naam niet van de kleine volledig op dit forum zetten. Ik vind het leuk om de gewone dingetjes te bespreken hier en de echo's te plaatsen. Maar echte baby foto's zullen er dus straks ook niet op komen. Persoonlijk denk ik dat straks wanneer iedereen zijn 20 weken echo heeft gehad, hier automatisch minder komt posten. Denk dat het weer drukker gaat worden tegen de tijd dat we allemaal moeten gaan bevallen. Omdat je toch steeds weken moet wachten en dan niet telkens wat nieuws te vertellen hebt. En iemand een anonieme fb laten aanmaken om mee te kunnen kletsen in een groep vind ik ook weer zoiets.. Net wat hier al gezegd werd denk dat de groep dan uit elkaar valt en alleen bepaalde mensen elkaar dan veel spreken. Je kunt hier natuurlijk ook privé berichten sturen, mocht er iemand benieuwd zijn waar je vandaan komt en dat niet openbaar wilt zeggen kun je het zo alsnog vertellen. En blijft dit forum ook actief. Ik heb trouwens wel fb, maar zit net zo graag hier als op fb in een groep.
Nog ff dat het opvalt: Stuur mij een priveberichtje als je bij de geheime facebookclub wil. Dit is voor een ieder ander die er niet bij zit niet te vinden! Je krijgt mijn naam of je geeft je eigen naam door en ik voeg je toe. (We moeten wel eerst vrienden worden) Voor een ieder die twijfelt.. je kunt er altijd weer uitstappen/ontvrienden.
Misschien heel vreemd om te zeggen, maar ergens wel 'fijn' (?) om hier een lotgenoot te treffen. Hebben jullie lang gewacht met weer proberen? Heb je er vertrouwen in dit keer? @Wanda68 ik kan nog niet echt genieten. Maar ik ga binnenkort naar de haptonoom, dus hopelijk kan ik daarna wat meer in contact met m'n lijf komen en het vertrouwen vinden. Leuk dat er al meer meiden die zijn die de baby's al voelen! Blijft toch wel 1 van de meest speciale dingen van het zwanger zijn, vind ik. @LibelleClaire jaaaa, spill the beans! Hebben we een BN'er in ons midden? FB-groep; weet ik nog niet. Ik kom net kijken in deze groep, dus ik wacht even af hoe jullie dit doen.
Update: Het groepje is aangemaakt! Enne nieuwe dames, logisch dat jullie hier nog lekker blijven kletsen hoor. Hopelijk bestaat het groepje voorlopig nog wel
Vraag aan jullie, houden jullie een dagboek of zoiets bij? Met de eerste had ik zo'n negen maandenboekje, cadeau gekregen van iemand. Aan zo'n boekje heb ik nu niet per se behoefte, omdat ik het nu allemal wel een beetje weet. Toch wil ik sommige dingen graag opschrijven, bijvoorbeeld globaal hoe ik me voelde, hoe familie en vrienden en broer reageerden op de aankondiging. Daarnaast heb ik een hele stapel echo foto's! Hoe doen jullie dat?
Ik ben het met je eens dat ik hier weinig zal posten en ook geen foto's van de baby en mijn zoontje bijvoorbeeld.. ik heb mij daarom wel aangemeld bij de fb groep dat ik Foto's ect kan plaatsen