14 Maart t/m 31 Maart 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Anna009, 5 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.809
    1.631
    113
    Vorige keer helemaal niets gedaan aan cursussen o.i.d. Geen moment gemist en nu dus weer niet. Hopelijk kan ik dit keer weer lekker thuis bevallen, dat vond ik echt heel fijn. Daarbij had ik de mazzel dat het heel vlot ging, dus als het weer zo mag gaan hoor je me zeker niet klagen.

Wanda68 vindt dit leuk.
  2. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Ik heb vorige keer meegedaan aan zwanger fit, op zo'n grote bal. Het was eerlijk gezegd wel een beetje suf soms, vooral het zweverige op het eind dat we moesten puffen. Nu vorige week voor het eerst meegedaan aan Mom in balance, dat is altijd buiten sporten, wat actiever en past beter bij mij. Overigens heb ik qua contacten door het zwanger fit een groepje van 7 meiden met wie er veel contact is en bijvoorbeeld ook bios avondjes. Bij Mom in balance wordt er wat minder gekletst en meer gesport, dus weet niet of daar nog vriendschappen uit komen. Is ook niet bij mij in de woonplaats en zwanger fit was dat wel.
    Qua bevalling.. Ik zou me ook best in zoiets als hypnobirthing willen verdiepen. Maar vorige keer moest ik een keizersnee en mocht ik er niet eens aan beginnen. Beetje zonde van zo'n cursus als ik er straks weer niks mee zou kunnen doen. Thuis bevallen wilde ik graag maar zit er nu ook nooit meer in.

3. Mama2018

Mama2018 Lid

27 jul 2017
    26
    52
    13
    Vrouw
    Ik lees hier veel dat dames thuis willen bevallen... wat bijzonder.

Bij de geboorte van mijn zoon zakte zijn hartslag zo snel dat ik echt super blij was dat ik in het ziekenhuis was. Er kon meteen worden gehandeld.
    Moet er niet aan denken dan nog naar het ziekenhuis te moeten.

Hier dus een ziekenhuis bevalling.

Echt respect voor jullie dames:thumup: lijkt me erg bijzonder.

4. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    En ik kan me niet voorstellen dat je standaard in ziekenhuis bevalt.. wou graag in mijn eigen omgeving, eigen spulletjes, eigen bad..
    Natuurlijk als je dan ineens toch weg moet is dat wel ff heftig maar dan vertrouwde ik erop dat ook dat wel weer goed kwam. Gelukkig niet nodig geweest.

Wanda68 vindt dit leuk.
  5. Mama2018

Mama2018 Lid

27 jul 2017
    26
    52
    13
    Vrouw
    Mijn eerste bevalling zou ook eigenlijk thuis zijn maar omdat hij 2 weken later besloot te komen werd het helaas standaard ziekenhuis....

In het begin baalde ik daarvan maar toen dat gebeurde was ik er uiteraard heel erg blij mee. Wel het gevolg dat ik nu niet meer voor thuis durf te kiezen... :$

Maar ieder zijn en ding en dat is maar goed ook natuurlijk ;)

6. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Ik wil graag thuis bevallen, maar zit te ver van het ziekenhuis af. Bij nood kan ik dan ook niet snel genoeg in het ziekenhuis zijn en moet ik wel vanaf begin bevalling in het ziekenhuis zijn helaas.
    Vanaf ambulance bellen tot in het ziekenhuis is ruim een uur, grens ligt op drie kwartier. Dus voor de veiligheid niet thuis.

Mama2018 vindt dit leuk.
  7. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.809
    1.631
    113
    Wanneer mag je eigenlijk naar het ziekenhuis? Tot op de dag van vandaag betwijfel ik namelijk nog steeds of ik het überhaupt had gehaald al het ik 't gewild.

Bij ons mocht je voor het eerst bellen als de weeen om de 2-3 minuten kwamen. Is dat misschien alleen als je hebt aangegeven thuis te willen bevallen? Bij controle had ik toen 2cm ontsluiting. Volgens de verloskundige ging het nog wel een hele tijd duren. Mijn man heeft echt z'n best moeten doen om d'r te overtuigen weer langs te komen (3uur na de eerste controle). En toen had ik al 10cm, had dus nooit meer naar het ziekenhuis gekund.

8. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Dat is dan wel zuur idd.
    Ben je eigelijk nog zo misselijk?

9. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hier willen ze zeker weten dat het begonnen is en dan komen ze en blijven ze bij je tot je bevalt. Dus ook als dat dan nog 10/15 uur duurt ofzo. Aangezien nr 1 behoorlijk rap ging, ik zat in bad en ben in ruim een uur van 3 naar 10cm gegaan. Durfde ik gewoonweg niet bij nr 2 direct in bad voordat ze er waren en hadden gecheckt. Manlief moest wel echt ff pushen dat ze moesten komen want ik had nog niet lang weeen en ze kwam wel snel maar nog niet echt regelmatig. Toen ze er waren had ik ook echt weer 3cm en zodra ik in bad zat was de kleine er ook binnen een uur. Echt ik teken ervoor, vooral met rugweeen!

10. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Mijn weeën waren vanaf het begin elke 5 minuten en werden wel langer en zwaarder, maar niet frequenter. Toen ik dacht het word me wat zwaar heb ik de vlk gebeld. Ik zat toen al op 5-6 cm en we gingen meteen naar het zk. Nu wil ik graag thuis :)

11. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Moet er niet aan denken om thuis te bevallen. Bij mij bleek tijdens het persen dat zoon een sterrenkijker was. Die was er nooit normaal uitgekomen. Nu kwam er snel leen gynaecoloog met een vacuümpomp en een schaar. Stel je voor dat ik na een uur persen nog naar het ziekenhuis had gemoeten, zonder enige pijnstilling, vreselijk! En dat laatste dus, willen jullie dan geen pijnstilling? Het kan, dus waarom niet.

12. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Misselijkheid gaat een stuk beter. Nog maar 1 keer per dag medicatie nodig in plaats van 4 keer per dag :)

Peach85, Wanda68, caroline1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje was ook een sterrenkijker. Ik heb in rare houdingen een uur lang persdrang weg moeten puffen, maar het is gelukt om hem te laten draaien. Zo is hij toch normaal geboren. Ik acht de kans dat ik weer een sterrenkijker krijg erg klein en zo wel dan weet ik wat te doen. We wonen op 10 minuten rijden van het ziekenhuis, en ik hecht veel waarde aan mijn privé dus ik vermoed daarom een veel makkelijkere bevalling als ik thuis beval. Ik vond het verschrikkelijk dat ik niet zonder pijnstilling kon. Ik hoop deze keer zonder pijnstilling te bevallen :)

Jabinca vindt dit leuk.
  14. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Lekker veel gepraat hier! Ik blijf in eerste instantie nog even alleen hier. Wie weet bedenk ik me nog.

Ik ben mijn vorige bevalling ingeleid en ik heb echt het idee dat dat deze keer weer gaat gebeuren. En zo niet dan wil ik graag in bad in het gevoortecentrum bevallen.

Ik heb nog nooit een cursus gedaan. Hier wordt niet zoveel gegeven maar misschien ga ik anders wel een dorpje verderop.

Vandaag bij de vk geweest om het hartje te luisteren en die had ze gelukkig zo gevonden. Daarna bloed geprikt voor de nipt. Spannend! Nu gaan de wachtweken weer in.

15. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    @Gruffalo123 wat vervelend dat de harde buiken al weer beginnen. Vooral met jouw geschiedenis. Ik heb het gelukkig niet. Ook in mijn vorige zwangerschap niet meer dan normaal gehad.
    Doe lekke rustig aan, veel anders kan je niet doen toch? En goed in de gaten houden!

16. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Marlau ja vandaag heb ik het een beetje rustig aan gedaan, is nu wat minder zo lang ik lekker op de bank blijf liggen. Ben benieuwd hoe dat straks op het werk gaat. Ik moet woensdag weer werken.

17. nachtdiertje

nachtdiertje Actief lid

21 sep 2017
    180
    183
    43
    Vrouw
    @VEC wat een verdrietige gebeurtenis. Ik kan me voorstellen dat dat nu extra spanningen met zich meebrengt en dat je het liefste de tijd door wilt spoelen totdat de baby er gezond en wel is. Welkom hier.

Wat leuk dat er al zoveel zijn die de baby al voelen. Ik had een aantal nachten geleden het idee dat ik hem of haar voelde, maar later twijfelde ik of dit echt zo was, of dat ik het me verbeelde in mijn slaap. Daarna niet echt meer iets gevoeld, zal binnenkort wel komen.

Bij de eerste heb ik zowel gesport als een cursus gedaan. Uiteindelijk heb ik doordat er al vrij snel is overgegaan tot een spoedkeizersnede niet echt veel gebruik gemaakt van wat ik daar heb geleerd. Ik weet nog niet of ik nu weer een cursus ga doen, sporten bij MiB doe ik wel weer.

Ik heb ook geen keuze of ik thuis beval of in het ziekenhuis. Vorige keer kreeg ik een medische indicatie doordat ik ver overtijd was, nu moet ik door de eerdere keizersnede
    ook in het ziekenhuis bevallen.

Hebben jullie je al ingeschreven voor kraamzorg? Ik twijfel of ik me weer aanmeld bij dezelfde aanbieder als de vorige keer. Doordat ze druk bezet waren toen ik was bevallen hadden ze een zzp'er ingehuurd. Op zich een aardige vrouw, maar er waren dingen waarbij we ons achteraf minder prettig voelden. Maarja, dat kan natuurlijk ook bij een andere aanbieder voorkomen. Op basis waarvan kozen of kiezen jullie voor een bepaalde organisatie?

18. mamaNath87

mamaNath87 Fanatiek lid

16 jul 2017
    1.498
    1.109
    113
    Vrouw
    Wat een hoop gekletst weer zeg!

Hier een bevalling in het geboortehuis gehad, ik mocht niet thuis bevallen omdat we 3 trappen af moesten.. ik weet nog niet of ik dit weer ga doen .. we wonen nu iets verder van het ziekenhuis 15 a 20 minuten opzich te doen.. ik kon daar gewoon lekker lang douchen om de weeen op te vangen en de hele bevalling zonder pijnstilling kunnen doen.. na 2 uurtjes was ik ook weer thuis ;)

Vorige keer hebben we de cursus samen bevallen gedaan.. was wel leuk maar oof beetje wazig allemaal :p we doen nu geen cursus..

Kraamzorg moet ik ook nog aanvragen, we doen het bij dezelfde kraamvogel..

19. Nikki2018

Nikki2018 Lid

17 jul 2017
    88
    84
    18
    Vrouw
    Vorige keer in het geboortecentrum bevallen en kon vanwege fluxus door naar het ziekenhuis. Door mij bloederige vorige bevalling wil ik absoluut niet thuis bevallen.

Vorige keer geen cursus gedaan. Wil nu misschien zwangerfit doen omdat ik nu niet sport.

Kraamzorg moet ik nog regelen. Beetje ingewikkeld omdat ik niet weet of ik wel of niet verhuisd ben tegen die tijd...

Ga in ieder geval niet meer bij de vorige. Die wilde elke keer zo vroeg beginnen (voor 8 uur) dat ik Mn wekker ging zetten op gedouched te zijn als ze kwam. Vindt het niet fijn om nog in bed te liggen als een vreemd iemand thuis komt. Ik ben soms een beetje raar. Ook was kraamvrouwenkoorts gemist. 2 uur nadat kraamhulp weg was werd ik opgenomen in het ziekenhuis.

Maar nu duidelijk opzoek naar een organisatie die openstaat voor mijn wensen.

20. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Nou dan had ik uit princiepe voor een ander bedrijf gekozen hoor. Hier hebben we straks dezelfde kraamverzorgster als bij me zoontjes, uiteraard dus bij dezelfde kraamzorgverlener maar anders waren we overgegaan speciaal voor haar. Ze is super en kan me niet bedenken om iemand anders over de vloer te krijgen. (Weet dat t risico er is al is ze echt nooit ziek)
    Ze komt tussendoor ook wel eens langs.
    Morgenavond een mamabeurs hier in het dorp en dan meld ik me aan want ze had een leuke actie geregeld bij de baas haha fout he?

Deel Deze Pagina