14 Maart t/m 31 Maart 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Anna009, 5 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Bij mn eerste zwangerschap is mn buik verpest. De volgende 2 heb ik er maar een paar bij gekregen. Bijna geen verschil. Ik loop er nu al 10 jaar mee dus ach... weet niet meer beter.

Bij mij kwam het ook pas echt in de laatste 2 weken.

2. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Vorige zwangerschap geen striae gekregen, ben benieuwd hoe het deze keer gaat.

3. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Nou hier gelukkig idd ook niet, had ze al wel op me heupen door de groeispurt in me tienertijd maar op me buik niks te zien. Hoop dat t bij deze laatste dan ook maar mooi wegblijft

Wanda68 en Lievekind vinden dit leuk.
  4. Lievekind

Lievekind Bekend lid

15 mrt 2015
    933
    128
    43
    Vrouw
    M'n zoontje (1e zwangerschap) was een flinke vent en in het laatste trimester kreeg ik wat striae, of rimpels, rond mn navel, maar heel lichte huidskleurige.. Niet wat je soms ziet van die fel rode strepen. 2e zwangerschap niets bijgekregen. Ben benieuwd hoe dat nu zal gaan, maar verwacht toch wel dat het mee zal vallen. Die buik heeft inmiddels al zoveel doorstaan :p mn buikspieren zijn een ander verhaal :oops:

Ben nog niets aangekomen, begonnen met 79 kg en nu weeg ik 78. Maar zal snel genoeg komen. Hoewel ik er wel iets meer mee bezig ben nu (net als bij mn 2e) kan ik er ook niet echt wakker van liggen. Ik probeer wat minder te snoepen en wat meer te bewegen. Maar met 2 dartelende koters om me heen lukt dat wel aardig haha.

5. Miepje123

Miepje123 Actief lid

5 jan 2014
    206
    98
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook in de laatste week voor de bevalling nog wat tijgerstrepen gekregen :(. Benieuwd of er nog wat bij gaan komen in deze zw.
    In het 3e trimester ook het meeste aangekomen en in die periode ook de meeste klachten gehad. Herken veel van het eerder genoemde ‘horrorlijstje’, vooral van de laatste weken.
    Nu qua gewicht op +1,5/+2, dat is vergelijkbaar met vorige zw rond deze termijn, maar dat werden er in totaal toch echt nog +20. Was wel veel vocht, maar het was veel om mee te dragen. Let wel op met gezond eten en niet overmatig snoepen, maar dat doe ik altijd wel, maak me er niet zo druk om. Beetje normaal blijven eten dan zien we het wel.

6. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Hier al last van straie,
    Helaas schijnt het erfelijk te zijn en aangezien mijn moeder tijdens haar twee zwangerschappen ook vol stond met straie.
    Mag ik daar ook van mee genieten nu.. :(

Was toch al niet de slankste, dus heb altijd al m'n buik verborgen.
    Het enige nadeel vind ik dat sommige strepen dus pijn doen.
    Soort brandend gevoel..

Ik heb mezelf er maar bij neergelegd, het komt toch ondanks smeren.. Kan mezelf er wel druk om maken, net zo met m'n gewicht. Maar het enige wat ik zelf er aan kan doen is smeren en er op letten dat ik niet teveel eet..
    Kilo's er af en hoe m'n buik er uit komt te zien na de bevalling zien we tegen die tijd wel..

Ik hoop alleen dat mijn bloeddruk en suikerwaarde gewoon normaal blijven, geen zin in teveel poespas. Maar ook vooral dat de kleine gezond en wel geboren gaat worden.
    En als ik daar aan mee kan helpen door op mijn eetpatroon te letten dan graag. :)

Mikun vindt dit leuk.
  7. Peach85

Peach85 Actief lid

27 apr 2014
    200
    144
    43
    Alphen
    Ik zit nu nog op -4kg. Maar aan m'n benen en m'n gezicht merk ik dat ik echt wel veel ben afgevallen. M'n borsten zijn ook echt veel groter dus daar is het gewicht naar toe gekropen denk ik. Loop nu al in meegroei bh's. Maar hierna hebben ze die niet meer.

Striae, tja heb ik ook van m'n eerste zwangerschap. Valt eigenlijk alleen op als ik bruin ben geworden omdat dat niet meeverkleurd.

Na de bevalling van m'n zoontje zat ik alweer op +1 kg qua gewicht. Gaf bv en toen ik daar mee stopte at Lingo steeds alles wat los en vast zat. Dit keer dus iets meer op letten haha.

8. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Ja bizar hoe dat dan gaat. Ben ook heel benieuwd deze keer. Vorige keer 32 kg aan gekomen en 1 stipje op mijn heup en 1 ministreepje op de andere heup. Na de hoeveelheid die ik al op de heupen had, dus gewoon onzichtbaar.

Snies vindt dit leuk.
  9. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Ik maak me daar ook lekker niet druk om. Heb 'n keizersnee litteken van de vorige keer. Was toen 5 kg aangekomen. Dit keer ga ik voor een mega buik en meer kilo's haha.

Wanda68 vindt dit leuk.
  10. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Wat striae betreft had ik de vorige keer 3 stipjes op mijn rechterheup. Hopelijk heb ik ook deze keer geluk.
    Hier ook al een flinke buik en al +5 kilo.

Wanda68 vindt dit leuk.
  11. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Ik ben ineens helemaal verslaafd aan Rivella, normaal drink ik dat nooit nu kan ik er geen genoeg van krijgen. Jullie al zin in dingen die je normaal niet eet of minder eet?

12. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    1e trimester had ik een ontzettende behoefte aan rookvlees. Nu nog geen idee

13. VEC

VEC Lid

3 mrt 2017
    80
    53
    18
    Vrouw
    Ja! Dat smerige Lemon Cactus. Vind ik normaal gesproken níét te zuipen, maar nu..? :rolleyes:

Gruffalo123 vindt dit leuk.
  14. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Ik heb vooral veel zin in slechte dingen. Chips en snoep. Normaal ben ik ook een enorme snoepkont, maar zorg ik er gewoon voor dat het niet in huis is. Als ik nu in de supermarkt ben dan neem ik het gewoon lekker wel mee :oops:

15. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Ik ben echt helemaal gek van spinazie! Dat kan ik echt wel elke dag eten. En dan wel verse gemaakt zoals mijn moeder deed. Echt zooo lekker!

Wanda68 vindt dit leuk.
  16. Vivian22

Vivian22 Actief lid

7 apr 2012
    182
    128
    43
    Ik ben ineens gek op fruit, vooral mandarijnen! Helemaal niet erg dus..
    Er is nu denk ik +2,5 bij. Ik let nog steeds wel wat op mijn koolhydraten. Ben hiervoor super veel afgevallen met koolhydraatarm eten dus wil het nu als het lukt wel wat beperken. Maar soms lukt het niet en dan komt de speculaas weer op tafel zoals nu :p

Wanda68 vindt dit leuk.
  17. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Haha ik moet er niet aan denken. Misschien vertelt je lichaam je dat je je ijzer moet aanvullen!

Wanda68 vindt dit leuk.
  18. Lievekind

Lievekind Bekend lid

15 mrt 2015
    933
    128
    43
    Vrouw
    Ben ineens helemaal fan van de oerhollandse potjes! Stamppotten, snert, aardappels! Houd er altijd wel van, maar nu des te meer! Haha!
    Vorige 2 zwangerschappen was ik verslaafd aan tandenpoetsen/tandpasta.. Het water liep me al in de mond bij enkel de gedachte eraan :roflmao:

En met ik dit typ voel ik het allereerste duidelijke, zeker weten, schopje :eek::D:rolleyes:

Mama2018, Nikki2018, Julias en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. mamaNath87

mamaNath87 Fanatiek lid

16 jul 2017
    1.498
    1.109
    113
    Vrouw
    Hier ook striae gehad bij de vorige zwangerschap zal nu niet anders gaan worden denk ik ;)
    Ik let ook op mijn eten maar af en toe snoep ik ook weleens ;)
    Ben nu 3-4 kilo aangekomen..

Deze week beetje rare drukke week gehad op het werk, huidige directie is afgetreden en heb ineens 2 nieuwe "bazen" zoals het lijkt blijft alles hetzelfde maar je weet maar nooit in de toekomst..

20. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Vandaag weer mogen spieken zoals gehoopt! Maar helaas lijkt de baby op grote zus.... Ligt met de billen naar achteren, dus niet zichtbaar!!! :mad: bij de 20 weken vertrek ik echt niet voor ik het weet!!! Blijkbaar is mijn BM ver maar achteren gekanteld en voel ik de baby daarom nog niet. Maar ze zag een mooie bolletje ontstaan terwijl ik lag en de BM zit al mooi 2 vingers onder mijn navel. En wat was ons kleintje gegroeid!!! :thumup:

Ik heb geen striae gehad en nog steeds geen weegschaal :D Lekker makkelijk! Ik heb wel veel lekkere trek, en geef er ook wel vaker aan toe. Rond word ik nu toch :roflmao:

Wanda68 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina