14 Maart t/m 31 Maart 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Anna009, 5 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaNath87

mamaNath87 Fanatiek lid

16 jul 2017
    1.498
    1.109
    113
    Vrouw
    Hier dagje werken gehad, niet echt mijn dag vandaag! Ben echt kapot moe zoontje spookt al paar nachten.. moet alles alleen doen manlief zit in het buitenland. Vandaag zet ik maar keertje de frituurpan aan:roflmao::D

Hoe waren jullie dagjes?

2. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Hier overdag geslapen. Afgelopen nacht nachtdienst gehad en aankomende nacht weer. Dat waren de laatste nachtdiensten dan gelukkig ook. Komende 6 dagen lekker vrij, moet nog verzinnen wat we gaan doen.

3. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Hier heeft mn jongste waterpokken. Dus ben nog moe van de lange nacht! Vrijdag 20wkn echo. Best spannend elke keer weer. Daarna gaan we lekker een weekje weg. Dat kan ik goed gebruiken!

4. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Oumi86 leuk een weekje weg. Blijf je in Nederland?

5. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Ja in nl.. we krijgen het van het kinderziekenhuis vanwegen mn oudste. Dus dat was een leuke verassing

6. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Ja klopt en nog behoorlijk dik ook (de placenta, ik ben stevig :p ) Maar ik vergelijk dus heel erg met de eerste. En de hele zwangerschap is al zo anders. Mijn man had de eerste al gevoeld voor de geslachtsecho en deze is nog amper voelbaar vanaf de buitenkant. Als ik dan vergelijk hoe groot deze al is vergeleken met dat termijn :$

7. Vivian22

Vivian22 Actief lid

7 apr 2012
    182
    128
    43
    Hier voel ik haar vanaf 16 weken al en de laatste 2 weken echt steeds beter. Ook met draaien dat je even denkt oeff..

Dus ben donderdag ook benieuwd hoe groot ze is bij de 20 weken echo.. En spannend of alles goed is :oops:

Nou.. mn buikje begint eindelijk te groeien!

Mikun en Wanda68 vinden dit leuk.
  8. Vivian22

Vivian22 Actief lid

7 apr 2012
    182
    128
    43
  9. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Ik had vandaag visite van mijn vriendin en zij is 2 weken geleden bevallen. Ik mocht haar baby even vasthouden. Omg wat klein was hij! Net iets over de 3kg. Mijn 1e was 4kg en ik verwacht de volgende nog groter :eek:
    En die vriendin, ik vind het zo knap en ben stiekem een klein beetje jaloers. Ze is NIKS aangekomen tijdens de zwangerschap. Was gewoon 5kg lichter erna en ze ziet er GEWELDIG uit! :thumup: Ze liet me haar buik zien en die was nog strakker dan voor ze zwanger werd! Ik ben heel blij voor haar. Maar ik kan het niet helpen, ik voel me meteen weer enorm en vadsig :|

10. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Ik voel mijn kleintje vandaag echt bijna de hele dag. Sta ik iets uit te leggen aan mijn leerlingen, voel ik ineens allemaal schopjes en gedraai haha. Stiekem genieten!

@mamaNath87 ik hoop dat de frietjes je gesmaakt hebben! Dat mag best een keer af en toe :D

@Wanda68 Jammer dat het bij jou andersom is wat betreft het voelen! Ik had vorige keer dus de placenta voor en dat maakt echt wel enorm uit voor het voelen kan ik nu zeggen.

mamaNath87, Mikun, Lievekind en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Beterschap voor de zieken dames die een slechte dag hadden en hopelijk morgen een betere dag! En genieten van de vakantie!

Ik voelde mijn kleine vorige week mogelijk even en vandaag duidelijk! Mijn BM zit naar achteren gekanteld maar de placenta deze keer waarschijnlijk wel aan de achterkant. Op mijn werk de kinderen ook maar eens ingelicht na de schopjes en het grootste deel vermoed een jongetje! Ze willen straks ook weer een namenlijst maken zo lief! Het kokhalzen gaat al steeds minder en echt de betere kant op. Alleen dingen als de luieremmer legen gaat echt nog niet. Ik merk wel dat het lopen met de honden die trekken aan de lijn al minder geslaagd is. Deze avond voelde ik mijn lies heel goed waar ik eind vorige zwangerschap heel erg last van had. Hopelijk wordt dat niet nu al zo erg! Verder gaat het eigenlijk wel goed.

12. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Goedemorgen allemaal!

Nou waar ik de vorige zwangerschap erg last van heb gehad is nu ook weer gebeurd. Ik kreeg de vorige keer pas last van branden maagzuur na 27 weken en nu had ik het al vanaf 6-7 weken. Maar met af en toe een rennie was het nog wel te overzien. Deze keer heb ik ook meer/vaker/langer last van obstipatie, dus qua dieet koos ik liever voor wat meer vezels en wat pittiger zodat dat nog een beetje doorliep. Bij de vorige zwangerschap ben ik op het laatst een aantal keren wakker geworden van het maagzuur wat mijn luchtpijp in was gelopen. Zodra ik dat ophoestte dan kwam mijn hele maaginhoud mee :$

En vannacht was dat dus ook (nu al:() en erger dan toen. Dus ik heb de doktersassistente gebeld, die gaat in overleg met de huisarts en vanmiddag hoor ik of en welke medicatie ik mag ophalen.

Oke mijn dag begint verder dus een stuk beter dan mijn nacht was :D zl had wat uitgeslapen tot kwart voor 9, dus ik voel me weer redelijk :rolleyes:

En? Hoe is het met jullie?? ;)

13. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Heh wat vervelend @Wanda68 ! Heel naar wakker worden zo. Dat uitslapen is dan wel weer fijn! Dochterlief is normaal rond 9uur wakker, maar nu steeds rond 7 uur en wil ze dat ik er ook uit ga! Dekens af doen en mama uit! zegt ze dan! Dus ik ben wat moe :p verder wel prima geslapen na weer wat beweging van de kleine gevoeld te hebben! Nu heel erg gefocust op beweging in mijn buik. Heerlijk wat heb ik hier naar toe geleefd!!

Wanda68 vindt dit leuk.
  14. Miepje123

Miepje123 Actief lid

5 jan 2014
    206
    98
    28
    NULL
    NULL
    Wat een heerlijke uitslaapkindjes hebben jullie! Hier is dochterlief meestal rond 05.30/6.00 wakker en dan is zo ook echt wakker en klaar om te spelen. We houden ons hart vast voor de wintertijd komend weekend. Ik heb een slaapwekker voor haar besteld die gisteren is binnen gekomen hopelijk gaat dat helpen.

15. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Wanda68 wat naar van het maagzuur. Hier ook al veel last ervan en sinds drie weken aan de omeprazol. Ik begon ook al weer te spugen van het zuur. Het helpt hier fantastisch. Lage dosering dus als het weer erger wordt kan ik nog ophogen.

@Julias lekker dat je kindje normaal zo lang slaapt, dat zou hier een droom zijn. Peuter zijn bioritme staat hier afgesteld op half 6 :p.

Wanda68 vindt dit leuk.
  16. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Ik krijg ook omeprazol, morgen kan ik het ophalen :) 20mg krijg ik. Is dat laag? Ik denk een standaard dosis? Ik vind het wel wat spannend dat ik dat de hele zwangerschap moet slikken. Heb jij bijwerkingen ervan?

17. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Haha het scheelt dat we haar ritme gewoon 2 uur op hebben geschoven vergeleken met andere kinderen. We werken allebei tot later dus eten ook laat en daardoor gaat zij later naar bed, dus later wakker. Ideaal dus

Wanda68 en mamaNath87 vinden dit leuk.
  18. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Ik gebruik ook 20 mg, je mag nog ophogen naar twee keer daags en zelfs, maar dat hebben ze liever niet naar tot twee keer daags 40. Kan geen kwaad voor de baby.
    Geen bijwerkingen ervan. Ik merk wel duidelijk dat het na ruim 12 uur gaat uitwerken, dan wordt ik weer wat misselijk en dan meteen ook weer zuurbranden.

Wanda68 vindt dit leuk.
  19. mamaNath87

mamaNath87 Fanatiek lid

16 jul 2017
    1.498
    1.109
    113
    Vrouw

Aaah joh Meis!! Niet druk maken om je lichaam hoor! Sommige hebben gewoon dikke mazzel daarmee! Iedereen is anders zwanger en lichaam helemaal!

20. mamaNath87

mamaNath87 Fanatiek lid

16 jul 2017
    1.498
    1.109
    113
    Vrouw

Ooh gadsie dat je daar al nu zn last van hebt zeg!! Hoop dat je goede medicijnen ervoor kunt krijgen..
    Zo dat is ff lekker uitslapen ;)
    Hier ging de wekker helaas om 05:45 uur al..

Wanda68 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina