14 Maart t/m 31 Maart 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Anna009, 5 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    @mamaNath87,

Ja ik moet deze test op den duur ook.
    Zie er heel erg tegenop. Zeggen dat het heel zoet is, en je twee uur niets mag doen. Blegh. :(

@Wanda68 ik kreeg bij de intake al te horen dat ik deze moest doen vanwege dat mijn bmi hoger is dan gemiddeld. Dus voor extra controle.

Hier verder ontzettend last van bandenpijn, kan soms niet lopen van de pijn.
    Maar kleine is onwijs aan het groeien zei de vk afgelopen vrijdag dus dat kan de boel verklaren.

Wanda68 vindt dit leuk.
  2. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Op dit moment nog niet onder de p3, maar bij mijn zoontje zakten de percentielscores naarmate ik verder kwam in de zwangerschap. Dus bij 20 weken had hij nog buik 35, hoofdje 16 en beentjes 3 en leek er niet zoveel aan de hand. Later werden dat scores in de nul. Kindje nu heeft buikje al op 12,8 en hoofdje op 5 zitten. Beentjes daarentegen wel groter met 29,7. Maar ik zie de bui al wel weer hangen met deze getallen, gezien het verleden.

3. nachtdiertje

nachtdiertje Actief lid

21 sep 2017
    180
    183
    43
    Vrouw
    Meiden, gefeliciteerd met alle goede echo's!

Wij hebben de 20 weken echo ook net gehad, alles was goed: geen afwijkingen, goede doorbloeding van de vaten van de placenta en cervixmeting was ook goed (blijken ze hier standaard te meten bij deze echo). Heel mooi om weer even te spieken naar de kleine. Groei was wel wat apart, leek klein te zijn bij de metingen op het scherm, maar bij het invullen in de computer kwamen de curves op het gemiddelde uit, echoscopist vond het ook wat vreemd. Even afwachten maar tot de groeiecho rond 25-28 weken en wat de gyn er van zegt volgende week.

Ook weten we nu het geslacht: het is een jongen!

Verder vorige week een erg drukke week gehad qua werk, merk dat dat er toch meer inhakt dan normaal. Moe en last van mijn buik en bekken. Dit weekend rustig aan gedaan en nu wel weer wat bijgekomen gelukkig.

Mikun, Julias, Wanda68 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. mamaNath87

mamaNath87 Fanatiek lid

16 jul 2017
    1.498
    1.109
    113
    Vrouw
    Fijn dat de rest wel allemaal goed eruit zag.. niet iedereen maakt kindjes die op de “curve” moeten groeien..

Wanda68 vindt dit leuk.
  5. mamaNath87

mamaNath87 Fanatiek lid

16 jul 2017
    1.498
    1.109
    113
    Vrouw
    Nee ik moet hem doen omdat ik “overgewicht” heb :p

Snies vindt dit leuk.
  6. mamaNath87

mamaNath87 Fanatiek lid

16 jul 2017
    1.498
    1.109
    113
    Vrouw
    Klopt, je moet er nuchter heen, drankje drinken en dan 2 uur wachten

Snies vindt dit leuk.
  7. Mikun

Mikun Bekend lid

25 aug 2015
    691
    382
    63
    Pff hier ook onwijs last van bandenpijn. Maar verder heb ik eigenlijk overal pijntjes, vooral als ik te lang zit :(

8. Mikun

Mikun Bekend lid

25 aug 2015
    691
    382
    63
    Gelukkig dat alles naast de grootte wel goed was! Super!

9. Mikun

Mikun Bekend lid

25 aug 2015
    691
    382
    63
    @Marlau wij hebben allebei onze 20 echo op woensdag! Hoe laat moet jij? Spannend :))

10. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Hier bij de tweede een suikertest gedaan.. daarna een jaar later bij de derde het niet hoeven doen en nu weer een jaar later bij deze zei de vk dat we de test altijd zelf eemkeertje kunnen meten.. omdat de test zo tijd rovend is en met drie kimdjes niet heel prettig.

Ik heb m moeten doen ivm afkomst. Mn vader is van zuid amerika..

Ik vond het drankje best meevallen gelukkig.

Fijn dat de echo's over het algemeen goed zijn!

Hopelijk blijven alle kleintjes lekker doorgroeien!

16 november afapraak vk

11. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Fijn dat alles er goed uit zag!
    Maar wat ontzettend balen dat je kindje al aan de kleine kant is. Precies waar je bang voor was. Vooral gezien jouw geschiedenis snap ik je zorgen echt. Maar door alles wat er al gebeurd is sta je wel onder extra toezicht. Ik hoop dat dat ook een beetje rust kan geven?
    Je slikt/spuit geen bloedverdunners toch? Kan je daar niet alsnog mee beginnen onder het mom van baat het niet schaadt het niet? Of zou dat geen enkele invloed kunnen hebben?

12. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    @nachtdier wat fijn dat alles er goed uit zag! Wel raar van die meting ja.

@Mikun wij gaan echt gelijk op he! Ik mag woensdag om 18.15, dus moet eerst nog de hele dag wachten. Hoe laat mag jij?

@Gruffalo123, ik zou je door laten verwijzen voor een cercixmeting. Dat geeft jezelf misschien ook wat rust, vooral nu je buik soms toch iets onrustig is ondanks alle rust die je al neemt. Je kan het maar beter weten toch.

Ik moet de suikertest ook. Helaas ligt mijn BMI precies op de grens. Bij mijn dochter hoefde het niet en bij deze zwangerschap wel. En ik weeg echt exact hetzelfde. Maar we doen hem maar. Ben benieuwd, sommigen vinden hem ook echt meevallen.

Hier was de controle weer goed. Heerlijk om het hartje weer even te horen. Baarmoeder zit precies tot mijn navel.
    Ennnn ik heb gevraagd of mijn tosti salami nu wel of niet kon. Volgens mijn vk is salami sowieso dubieus of je het wel of niet mag. Maar op een tosti wordt het verhit en dan is het sowieso prima.

mamaNath87 vindt dit leuk.
  13. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    27 nov controle vk

14. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Dat herken ik met zitten. Zo vervelend! Denk je even goed af te zijn met je kantoorbaan. :p

15. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Ik had ook al overgewicht voor de zwangerschap (dankzij de vorige keer). En ik ben de vorige keer 32 kg aangekomen en hield heel veel vocht vast. Ook was mijn zoontje groter dan geschat. Ik vraag me af waarom ik die test toen niet heb hoeven doen. Maar als mijn vlk er niet over begint volgende keer dan vraag ik er zelf om.

16. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Je kunt droge worsten (zoals salami) 48u in de diepvries bewaren. Daarna kun je ze veilig eten ;)

mamaNath87 vindt dit leuk.
  17. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
  18. mamaNath87

mamaNath87 Fanatiek lid

16 jul 2017
    1.498
    1.109
    113
    Vrouw

Jaa pfff voor jou helemaal met 3 kids! Ik vond het ook heel erg meevallen maar rest van de dag beetje weeïg gevoel gehad

19. mamaNath87

mamaNath87 Fanatiek lid

16 jul 2017
    1.498
    1.109
    113
    Vrouw
    Fijn weer allemaal van de goede echo’s!! :)

20. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Ik weet het niet of dat nog zin heeft om met bloedverdunners te beginnen. Lastig is dat het echo centrum geen inhoudelijke terugkoppeling geeft. Dus misschien dat ik even bel met het ziekenhuis. Want het duurt geen 3,5 week maar 4 weken voordat ik daar weer kom zag ik later.

En ja, inderdaad een beetje waar ik al bang voor was.. Mijn zoontje heeft 2 weken op de high care en een paar dagen op de medium gelegen en dat was alleen logistiek al heel lastig, want door de keizersnede mocht ik ook niet auto rijden. Geen idee hoe ik dat moet gaan doen als ik straks één kind thuis en één in het ziekenhuis zou hebben. Het is natuurlijk wel een doemscenario wat er nu in mijn hoofd zit maar toch. Kindje staat er slechter voor dan m'n zoontje bij 20 weken. Het hoeft niet zo te lopen maar ik houd er wel rekening mee.

Op zich weten we natuurlijk dat aan het eind van de rit alles helemaal goed is gekomen met ons zoontje, dus dat het probleem echt in mijn buik zit en niet genetisch bij mijn zoontje. Maar ja, dan is het wel de vraag hoe lang dit kindje nog verantwoord in m'n buik kan blijven. Ik hoop nog heel lang!

Morgen op werk maar vast voorzichtig in de week leggen dat ik waarschijnlijk eerder dan gepland eruit ga. Hopelijk maak ik me druk om niets en valt het allemaal mee.

@nachtdiertje Gefeliciteerd een zoontje! En fijn dat alles er goed uit zag.

Deel Deze Pagina