Ik heb sinds gisteren het formulier in huis. Ik zal maandag even bellen, bedankt voor de tip Ja ik ben wel met mijn zoontje naar de intocht geweest, maar ik ben gewoon vergeten om met hem zijn schoentje te zetten Oeps pregnancy brain
Haha oeps, maar mijn dochter heeft dit jaar pas voor het eerst haar schoen gezet hoor. Vorig jaar hebben we alleen pakjesavond gedaan en ze vond vooral de pakjes leuk, maar verder snapte ze het nog niet. En jouw zoontje is een jaar jonger dan mijn dochter. @Leo78, ik moet de suikertest omdat mijn bmi net op het randje ligt. Vorige zwangerschap hoefde het niet en toen woog ik exact hetzelfde.
Mama's uitgerekend in maart/begin april 2018 5 maart Anna2017, 32 jaar, 3de kindje: een jongen! 9 maart Gruffalo123, 30 jaar, 2e kindje: een meisje! 13 maart Oumi86, 31 jaar, 4e kindje: een jongen! 14 maart LibelleClaire, 33 jaar, 1e kindje: een meisje! Belony, 39 jaar, 2e kindje: een jongen! Livoli, 29 jaar, 1e kindje: een meisje! 16 maart Caroline1, 28 jaar, 2e kindje: verrassing! Mama -> twijfelt!, papa -> meisje 17 maart Vivian22, 27 jaar, 3e kindje: een meisje! 18 maart Wanda68, 34 jaar, 2e kindje: een jongen! Keetah 19 maart Leo78, 39 jaar, 2e kindje: een meisje! Lisalisalisa, 23 jaar, 2e kindje: een jongen! 21 maart Julias, 30 jaar, 2e kindje: een meisje! MamaNath87, 29 jaar, 2e kindje: een jongen! 22 maart Peach85, 32 jaar, 2e kindje: verrassing! 23 maart Ellie_x, 22 jaar, 2e kindje: een jongen! Liske, 32 jaar, 2e kindje: een meisje! Nachtdiertje, 35 jaar, 2e kindje: een jongen! VEC, 32 jaar, 3e kindje: een meisje! Beamer, 32 jaar, 2e kindje: 25 maart Washburn, 32 jaar, 2e kindje: 26 maart Miepje123, 40 jaar, 2e kindje: een jongen! Marlau, 32 jaar, 2e kindje: een meisje! 27 maart Mikun, 30 jaar, 1e kindje: een jongen! Mama2018, 28 jaar, 2e kindje: verrassing! Snies, 22 jaar, 1e kindje: een jongen! 28 maart Jabinca, 29 jaar, 3e kindje: verrassing! 29 maart Nikki2018, 29 jaar, 2e kindje: een jongen! xDelicious, 23 jaar, 2e kindje: een meisje! 2 april Allie7, 38 jaar, 2e kindje: Inge1984, 32 jaar, 2e kindje: een meisje! 3 april Lievekind, 25 jaar, 3e kindje: een meisje! Totaal: 31 Jongens: 12 | Meisjes: 12 | Verrassingen: 4 Sterretjes * Velena * Anna009 * Jazz * Vaatdoek Afsprakenlijst: November: 27 nov - Caroline1 = gyn en doppler navelstreng 27 nov - Marlau = controle vk 30 nov - Julias = controle vk December 4 dec - Nachtdiertje = controle vk 5 dec - Gruffalo123 = controle vk 5 dec - Miepje123 = controle vk 5 dec - Leo78 = groeiecho 6 dec - Gruffalo123 = intake kraamzorg thuis 6 dec - MamaNath87 = suikertest 8 dec - MamaNath87 = controle vk 11 dec - Caroline1 = gyn en groeiecho 22 dec - Nachtdiertje = gyn en groeiecho 22 dec - Wanda68 = controle vk 22 dec - Marlau = suikertest 28 dec - Wanda68 = groeiecho Wil je in je post met dik gedrukte letters de bijzonderheden vermelden zoals datum en afspraak? Dat maakt het zoeken in alle berichtjes een stukje makkelijker!
Ja super fijn dat ze zo uitgebreid naar alles hebben gekeken. Ik belde dus voor harde buiken en in het ziekenhuis was het dus ineens weg. Gelukkig namen ze het wel heel serieus. En ik zat erg aan te hikken tegen het nog 1,5 week wachten op afspraak met de gyn en nu ben ik daar ook vanaf, omdat ze zoveel al bekeken hebben. Dat is het voordeel van 's avonds even langs gaan. Soms moet je wel wat langer wachten, maar het personeel heeft dan wel veel meer tijd dan die paar minuten die ze overdag voor je zouden inplannen. Hangt er natuurlijk wel vanaf, dat er verder dus niks met spoed is.
Hooooi meiden! Alles meegelezen maar ben jullie echt niet vergeten hoor!! Mijn laatste dag dat ik nog moet leren voor mijn examen die is morgen.. daarna eindelijk wat meer vrijheid terug Leuk schoentjes zetten enzo.. hier vanaf volgend weekend dan komt sinterklaas in ons dorp aan Hier ook glucose test omdat mijn BMI aan de hoge kant is.. bij mijn zoontje zeiden ze met de 20 weken echo dat het een grote baby zou worden.. dit keer helemaal niet en was alles normale curve.. en jeetje wanneer houden die vreetbuien op joh?!? Ik groei nog eens dicht Hoe gaat het verder met iedereen? Allemaal nog een fijne dag gewenst
Hier de glucosetest vanwege mijn leeftijd. Hoefde vorige zwangerschap nog niet, nu schijnbaar wel. Krijg niet echt duidelijk wat dan de leeftijdsgrens is.
Ja een glucosetest is afhankelijk van of je binnen de risico groep valt.. o.a. bepaaalde afkomsten, leeftijd en bmi. Ik heb m bij mn 2de zw gedaan ivm herkomst van mn vader. Maar bij mn derde zw hoefde t niet meer en nu ook niet. ( gelukkig) het is zo tijdrovend. Volgende afspraak is 11 december. Pff dan zit ik al weer in mn derde trimester. De bekkenpijn blijft tot nu toe weg en hoop zo dat die weg blijft! Hier weeeer een zeer actief en aanwezig kind in mn buik! Zodra ik even rustig zit en elke avond als mn kinderen op bed liggen begint hij lekker te schoppen.
Leuk hè dat je je kindje voelt schoppen, hier ook meerdere malen per dag en ook wel beetje dezelfde tijdstippen
Dit kind ook hoor, vaak de hele dag door. Soms zo hard dat ik ervan schrik. Maar ik vidn het fijn hoor. Mieke, ik ben volgens mij maar een jaar jonger dan jij, ze hebben denk ik in elk ziekenhuis weer een andere grens.
Mama's uitgerekend in maart/begin april 2018 5 maart Anna2017, 32 jaar, 3de kindje: een jongen! 9 maart Gruffalo123, 30 jaar, 2e kindje: een meisje! 13 maart Oumi86, 31 jaar, 4e kindje: een jongen! 14 maart LibelleClaire, 33 jaar, 1e kindje: een meisje! Belony, 39 jaar, 2e kindje: een jongen! Livoli, 29 jaar, 1e kindje: een meisje! 16 maart Caroline1, 28 jaar, 2e kindje: verrassing! Mama -> twijfelt!, papa -> meisje 17 maart Vivian22, 27 jaar, 3e kindje: een meisje! 18 maart Wanda68, 34 jaar, 2e kindje: een jongen! Keetah 19 maart Leo78, 39 jaar, 2e kindje: een meisje! Lisalisalisa, 23 jaar, 2e kindje: een jongen! 21 maart Julias, 30 jaar, 2e kindje: een meisje! MamaNath87, 29 jaar, 2e kindje: een jongen! 22 maart Peach85, 32 jaar, 2e kindje: verrassing! 23 maart Ellie_x, 22 jaar, 2e kindje: een jongen! Liske, 32 jaar, 2e kindje: een meisje! Nachtdiertje, 35 jaar, 2e kindje: een jongen! VEC, 32 jaar, 3e kindje: een meisje! Beamer, 32 jaar, 2e kindje: 25 maart Washburn, 32 jaar, 2e kindje: 26 maart Miepje123, 40 jaar, 2e kindje: een jongen! Marlau, 32 jaar, 2e kindje: een meisje! 27 maart Mikun, 30 jaar, 1e kindje: een jongen! Mama2018, 28 jaar, 2e kindje: verrassing! Snies, 22 jaar, 1e kindje: een jongen! 28 maart Jabinca, 29 jaar, 3e kindje: verrassing! 29 maart Nikki2018, 29 jaar, 2e kindje: een jongen! xDelicious, 23 jaar, 2e kindje: een meisje! 2 april Allie7, 38 jaar, 2e kindje: Inge1984, 32 jaar, 2e kindje: een meisje! 3 april Lievekind, 25 jaar, 3e kindje: een meisje! Totaal: 31 Jongens: 12 | Meisjes: 12 | Verrassingen: 4 Sterretjes * Velena * Anna009 * Jazz * Vaatdoek Afsprakenlijst: November: 27 nov - Caroline1 = gyn en doppler navelstreng 27 nov - Marlau = controle vk 30 nov - Julias = controle vk December 4 dec - Nachtdiertje = controle vk 5 dec - Gruffalo123 = controle vk 5 dec - Miepje123 = controle vk 5 dec - Leo78 = groeiecho 6 dec - Gruffalo123 = intake kraamzorg thuis 6 dec - MamaNath87 = suikertest 8 dec - MamaNath87 = controle vk 11 dec - Caroline1 = gyn en groeiecho 11 dec - Oumi86 = controle vk 22 dec - Nachtdiertje = gyn en groeiecho 22 dec - Wanda68 = controle vk 22 dec - Marlau = suikertest 28 dec - Wanda68 = groeiecho Wil je in je post met dik gedrukte letters de bijzonderheden vermelden zoals datum en afspraak? Dat maakt het zoeken in alle berichtjes een stukje makkelijker!
Voor de oplettende lezer: Ik heb de lijst zo gezet dat deze in de gehele maand maart wisselt tussen blauw en roze dus de mensen die het nog niet weten, zoals ikzelf, kunnen dan zien wat ze volgens de lijst krijgen
Sorry ben een beetje afwezig geweest de laatste tijd. Ben druk bezig geweest met het huis enzo. Jullie hebben het over harde buiken, maar hoe voelt dat precies? Ik voel weleens dat m’n buik hard word als ik moet plassen of gelijk na het plassen, telt dat ook? En over de groei echo, wanneer krijg je dat en wanneer niet? Ik heb niks over een groei echo gehoord.
Afgelopen vrijdag de 20 weken echo gehad en de kleine is helemaal goedgekeurd! Wel moet ik met 32 weken nog een echo laten maken. De placenta ligt nu tegen/voor de uitgang. Dat kan nog met de baarmoeder mee weg groeien, maar als dat niet gebeurd wordt het een medische bevalling. Volgende afspraak: 8 december - controle vk
Mikun, ik ervaar een harde buik als letterlijk een harde buik. Meestal als ik een tijdje bezig ben met een lichamelijke activiteit zoals wandelen of stofzuigen. Ik lees anderen over aantallen keren dat ze een harde buik hebben, maar zelf zou ik dat niet kunnen noemen. Ik merk meestal opeens dat m'n buik hard en zwaar aanvoelt. Over groeiecho`s, dat jij je niet mee te maken hebt is een goed ding Ik krijg ze standaard omdat ik medisch begeleid word vanwege mijn hoge bloeddruk. En nu extra omdat het een iets kleiner kindje is. Als je bij een verloskundige zit krijg je ze niet, of pas als er bijvoorbeeld bij de 20 wekenecho aanleiding is tot meer onderzoek.
@Inge1984 wat fijn dat je echo goed was! Hopelijk groeit de placenta goed mee. @Mikun een groeiecho krijg je alleen bij afwijkende groei van je kindje. Dus als het onder of boven de gemiddelde groeicurve ligt bij de 20weken echo. Dit is dus niet iets standaard. De babykamer is hier ook gewoon neutraal met wit en grijs en daarbij een muurschildering wel met kleur. En accessoires in kleur. Ik had bij mijn dochtertje het geboortekaartje op de muur gemaakt. Zij schuift dadelijk door naar een kamer, maar afhankelijk van het geboortekaartje van de baby schilder ik hem wel of niet over. Eerst maar uit de naam komen. Ik kan echt niks met alle lijsten die ik hier tegenkom. Alles is het net niet, vindt de ander niks, of dan wel leuk, maar matched net niet met de naam van onze dochter omdat het dan beide op een a eindigt, maar net anders rijmt het weer op vervelende woorden... Ugh! Ik wil zo graag die naam om eraan te kunnen wennen!
En die harde buik: soort verkramping, ik voel een tinteling als het gebeurd, meestal als ik wakker wordt en de buik voelt echt hard en wordt bij mij echt een bolletje.
Bij een harde buik voelt het idd gewoon hard aan. Meestal krijg ik 't als ik zelf ook wel weet dat ik teveel gedaan heb . Overigens wist ik het de eerste zwangerschap niet te herkennen. Pas toen ik met 40+ aan de ctg werd gelegd werd het me duidelijk. Toen kwam ze namelijk vertellen wanneer ik er 1 had en dat kon ik ook zien op de print. Het gevoel kende ik wel maar ik had dat absoluut niet gekoppeld aan een harde buik .
Ow, zo voelt het ook bij mij, dat ik een harde bollige buik krijg. Voel dan echt duidelijk m’n baarmoeder. Maar is dat erg? Het kan toch niet altijd betekenen dat je teveel hebt gedaan? Want ik krijg het ook als ik moet plassen, of gelijk na het plassen. Ook met een orgasm trouwens