14 Maart t/m 31 Maart 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Anna009, 5 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Oh ja dat kraampakket, die moet ik ook nog regelen. Ik ga switchen van verzekering, even kijken of ik daar nog een kraampakket kan los peuteren :p. Vorige keer bijna niets uit het kraampakket gebruikt. Prematuur kindje en daarmee een week in het ziekenhuis in de couveuse suite gelegen, dus toen ik weer thuis kwam was eigenlijk niets uit kraampakket nog bruikbaar. Helaas zijn nu de meeste dingen wel over de datum, dus moet ik wel een nieuw pakket :p.

Qua bevalling hoop ik dat het iets sneller gaat dan de eerste en dat ik niet vier uur lang blijf steken op 6 cm. Oh en ik wil tijdens het persen mijn bril op zodat ik het kindje kan zien als het net geboren is :).

2. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Wat een verhalen! Fijn dat je 100% verlof hebt @Gruffalo123 dus goed je rust pakken.

Mijn kraampakket heb ik grotendeels opgebruikt bij de bevalling van mijn hond :roflmao: ideaal die onderleggers:D
    Geboorteplan moeten we inderdaad nog opmaken! Nu hopen dat ze zich er aan gaan houden ook... We hebben de vorige keer al wel besproken dat het bij mijn dochtertje niet goed is verlopen door slechte zorg en nazorg van het vorige ziekenhuis, dus heb er wel vertrouwen in nu het bij de VK blijft lopen ik iemand bij me heb op het moment dat ik iemand nodig heb.

Die hik, wat leuk dat jullie dat hebben gevoeld! Gisteravond bewoog ze zo hard op een plek waardoor ik kramp scheuten kreeg op het moment van de beweging. Iemand dat ooit gehad?

Wanda68 vindt dit leuk.
  3. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Ik heb het kraampakket van mijn oude verzekering gekregen. En ben net overgestapt :D

4. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Pffff nou mijn oudste is net van de trap gedonderd :$ hij was me te snel af en was al halverwege. Hij had een ballon in de handen en was (waarschijnlijk) omgedraaid om die te pakken. Ik stond op tijd onderaan de trap, maar hij ging zo hard dat ik hem niet kon vangen :cry:

Hij lijkt oke verder, was vrij snel te troosten gelukkig. Hij slaapt nu tegen me aan. Ik heb papa maar op boodschap gestuurd dat hij een schuifslot haalt en op de deur gaat zetten.

5. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Hé wat naar. Gelukkig kunnen die kleintjes heel veel hebben. Goed in de gaten houden vandaag en hopelijk houd hij er niets aan over. Verstandig van het schuifslot!

Wanda68 vindt dit leuk.
  6. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Dag loopt hier helaas niet zoals gepland. M'n zoontje zou naar de opvang gaan en ik de hele dag alleen thuis. Maar doordat een van de auto's vanochtend niet wilde starten, is mijn zoontje thuis gebleven. Halverwege de ochtend met startkabels heb ik de auto aan de praat gekregen, en naar de garage 20 minuten verderop gereden. Blijkt dat we een smal model van de zojuist bestelde en geleverde accu nodig hebben. Wordt vanmiddag geleverd, maar ik dus weer naar huis en kan zo weer terug. Mijn zoontje viel toen ook nog 5 minuutjes in slaap in de auto, waardoor het thuis in bedje heel moeizaam ging. En ik ben nu op de bank geploft met veel harde en pijnlijke buiken.. Mijn man komt niet voor middernacht thuis en ik moet dus nog naar de garage en voor het eten zorgen en voor mijn zoontje die wel bijna weer wakker zal worden. Even klagen hoor!

Hopelijk valt het mee met je zoontje @Wanda68. Die van ons is laatst ook zo lelijk gevallen. Het hoort een beetje bij het opgroeien helaas..

7. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Ja ik had vooral een trauma overgehouden van de vorige keer aan het eind van onze horrorvakantie. Gelukkig gaat het nu prima zo te zien! Dus voor nu alles nog positief gelukkig. Ik houd hem in de gaten, maar hij lijkt nergens last van te hebben.

Probeer je nog een beetje rustig aan te doen? Het lijkt bijna onmogelijk als ik je verhaal zo lees. Ik zou patat bestellen als ik jou was en behalve voor de auto en het open doen van de deur, proberen niet van je gat te komen ;) sterkte vandaag!

8. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Wat een schrik @Wanda68 ! Gelukkig lijkt hij in orde!

@caroline1 wat vervelend zo'n dag, is het nog gelukt bij de garage? Morgen weer een nieuwe dag!

9. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.973
    1.191
    113
    Pff dat is zo naar he @Wanda68! Gelukkig lijkt het mee te vallen. Ik heb het ook eens gehad, mijn hart stond echt stil. Bleek gelukkig ook niks aan de hand, alleen geschrokken.

@Julias, dat heb ik nog nooit gehad. Heb ook de hik nog nooit gevoeld.

@caroline1 pff klinkt als een onmogelijke dag! Doe zo rustig mogelijk aan. Kan je morgen dan wat rustiger aan doen?
    Vervelend dat je je trouwens zo hoopvol voelt en bang bent om teleurgesteld te worden met een goed gegroeide baby. Hopen mag altijd he, alleen is het wel verstandig om er rekening mee te houden dat het toch weer iets afbuigt. Ik zou ook hopen als ik jij was. En wij duimen natuurlijk allemaal voor je.

Wanda68 vindt dit leuk.
  10. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Ja, heb de opvang van vandaag verzet naar morgen, dus dan ben ik wel alleen thuis. Daarnaast heb ik net iets van 2 uur besteed aan een mail naar m'n werk. Waarin ik probeer uit te leggen waarom het nu niet meer gaat en ik er nu ook voor de volle 100% mee stop. Mijn man snapt niet dat ik daar dan zoveel tijd nog in steek. Hij vindt dat ik echt niet zo'n uitleg verschuldigd ben. Vind het zelf wel echt lastig om voor mezelf te kiezen en m'n werk te laten zitten.

11. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Je kiest niet voor jezelf meid. Je kiest voor je kindje ;) aan de andere kant, heb je überhaupt een keuze hierin? Kop op meid ❤

12. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.973
    1.191
    113
    Ja eens. Maar snap wel dat je het lastig vindt. Nu even doorzetten en dan is het straks een opluchting.

Wanda68 vindt dit leuk.
  13. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Nou ik ben lekker even naar de winkel geweest om wolletjes te kopen en kan nu weer mutsjes haken voor onze kleine. Lekker rustig op de bank en toch wat te doen dan. Ben zelf niet zo'n fan van de hele dag tv kijken.
    Nu is alleen het probleem.. Ik heb geen idee hoe groot of klein ik de mutsjes moet maken. Ik denk dat ik er maar meerdere maak. Voor alle scenarios één... Begin nu in ieder geval met een redelijk grote.

Leo78 en Wanda68 vinden dit leuk.
  14. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Als je een beetje vlot bent met mutsjes maken zou ik ook een paar verschillende maten maken, te grote groeit de kleine later alsnog wel in :)

Ik ben echt helemaal op vanmiddag, heb net nog even anderhalf uur geslapen. Mijn moeder was twee dagen op bezoek en bleef slapen. Ondanks dat ik niet heel veel heb gedaan, doe je dan toch meer dan je anders zou doen en laat naar bed om gezellig bij te praten. Dus toen ze weg was, was bij mij de energie echt op :p.

Leo78 en Wanda68 vinden dit leuk.
  15. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    @caroline1 goed dat ook jij je terug trekt uit je werk. Natuurlijk wil je het goed geregeld zonder schuldgevoel achter je laten. Schuldgevoel is niet nodig, want de rust heeft je kindje nodig en dat is wat nu telt, samen met jouw gesteldheid.

Vandaag kerstborrel van het werk, zonder fatsoenlijke zitplaatsen. Heb een uurtje gestaan en dat lukt nu eenmaal thuis niet meer :( mijn lies doet onwijs pijn. Ik kon niet eens staand mijn pyjama broek aantrekken! Kreeg mijn been niet meer omhoog... dus nu fijn plat op de bank

16. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Na een nachtje slapen weer wat beter?

17. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Julias krijg jij ook al fysiotherapie voor je bekken? Of is dit de eerste keer dat je zoveel last hebt?

18. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Helaas niet veel beter... Vorige zwangerschap had ik er de laatste weken ook wel last van, maar daar toen geen fysio voor gehad. Ik had toen therapie voor mijn pols, dat was wel genoeg. Nu weet ik dat het na de zwangerschap allemaal wel weer over gaat, dus daar hou ik me maar aan vast. Dit duurt een paar dagen waarschijnlijk en met de les geleerd dat ik niet moet blijven staan, hopelijk weer een tijdje van deze pijn af.

19. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Zonet boodschappen gedaan en ik merk dat dat ook al niet meer lukt. Buik wordt daar echt niet blij van en dan heb ik al bijna niets getild, winkelpersoneel heeft de spullen voor me in de auto gezet. Ik lig nu op de bank met een kruik, maar het is echt weer onrustig in mijn buik. Zal vast wel weer afzakken, maar is wel een bevestiging dat ik het echt rustig aan moet doen.

20. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.973
    1.191
    113
    @Gruffalo123 wel een extra bevestiging dat het echt goed is dat je nu 100% thuis bent. Hopelijk zakt het onrustige gevoel. Met hoeveel weken ben je de vorige keer bevallen?

@Julias, deze keer geen last van je pols? Hopelijk trekt de pijn snel weg.

@Wanda68 hoe is het met je zoontje? En heb je jullie nieuwe bed al?

@Leo78 hoe gaat het nu?

Wij zijn een weekend weg. Wel veel gewandeld en het gaat eigenlijk super goed! Heel blij mee! Wel echt even lekker om weg te zijn. Merk dat ik wel ontzettend moe ben. Lig elke middag te slapen en laat naar bed gaan we ook niet. Heerlijk zo even bijkomen!

Wanda68 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina