Ja, wij verwachten ons 2e zoontje! Tijdens mijn 1e zwangerschap zagen ze bij de 20 weken echo een slagader te weinig in de navelstreng. We werden doorverwezen naar het ziekenhuis omdat ze het nog extra wilden bekijken. Bij de controle konden ze het hersenbalkje niet vinden, kreeg gelijk een hele uitleg over de eventuele afwijkingen die een baby dan kan hebben bij geboorte. Zijn toen doorverwezen naar het Radboud. Daar zagen ze de hersenbalk gelijk, en dus konden we verder gaan genieten. We moesten nog wel 2 groei echo's vanwege de SUA om te kijken of de baby geen groeiachterstand kreeg. Bij de 1e groei echo vonden ze hem juist erg groot, en moest ik een suikertest doen. De uitslag daarvan was gewoon goed. Bij de 2e groei echo bleek dat ze bij de 1e groei echo gewoon verkeerd gemeten hadden en was hij dus helemaal niet erg groot. Uiteindelijk geboren op 5 maart 2016 met 41+3 weken. 52.5 cm lang en 3840 gram. Op 1 januari 2017 weer een positieve test in handen. Helaas bleek bij de 1e echo het vruchtje bij 4 weken al gestopt te zijn met groeien. Uiteindelijk op O. zijn verjaardag is alles eruit gekomen. Begin juni weer een positieve test in handen. Bij de 1e echo dit keer gelukkig alles goed. Maar moest wel lachen toen ze bij de vorige controle weer begonnen over een hele grote baby, en ik wederom een suikertest moest doen. De uitslag daarvan was ook weer helemaal goed, en ik verwacht dan ook een normale maat baby. Voel me helemaal goed, werk 3 dgn per week van 8.30 tot 18.00 en dat is makkelijk vol te houden. Helaas begint zoonlief nu pas de wintertijd aan te houden, dus dat was wel even iets zwaarder. Hoe gaan jullie zwangerschappen tot nu toe?
Wat naar @Jabinca. Krijg je wel professionele begeleiding? Het lijkt me ook wel extra zwaar met je twee kleintjes. Hou vol!
Week 27 is standaard dacht ik, maar dat zal vast niet op een paar dagen aan komen denk ik. Als je rhesus D negatief bent dan mag je een prik nemen die in week 30 aangeboden wordt. Maar stel je weet zeker dat dit je laatste kindje is, dan is het niet eens nodig. Want de antistoffen die je aanmaakt zijn in de meeste gevallen pas schadelijk bij een volgende zwangerschap. Als je bij een vorige zwangerschap al antistoffen hebt aangemaakt, dan moet je hem wel nemen om dit kindje te beschermen. Als je rhesus c negatief bent (dat heb ik dus) en je maakt antistoffen aan, dan is daar geen prik voor. En ik kan daar ook bar weinig informatie over vinden. Ja in het Engels en echt heftige dingen.
Welkom @Babbelboxje , wat een vervelende gewaarwording dat bij de eerste het niet goed leek! Gelukkig was dat het toch wel! @Jabinca sterkte meis! Hopelijk vliegen de laatste maanden weken dagen voor je om!
Wat ik wel merk is dat de communicatie tussen de artsen in het team soms te wensen overlaat. De verloskundigen waren hier zorgvuldiger in naar mijn idee. Ik moet echt bij de pinken blijven in het ziekenhuis, merk ik. Ik noteer dan ook zoveel mogelijk, en zorg dat ik altijd een antwoord klaar heb,en dat ik goed weet wat mijn diagnoses en uitslagen zijn. En ik moet steeds heel goed onthouden welke onderzoeken en afspraken de arts wil. Want vooral dat gaat mis, dan krijg ik bv 1 afspraak met een type onderzoek, terwijl ik weet dat de arts nog meer had gezegd. En dan ben ik nog een aardig wakkere dame, maar je zal maar iets minder snel van begrip zijn of de taal niet goed spreken, dan lijkt het me een jungle.
Goedemorgen allemaal! Ik ben pas net wakker geworden. Echt schandalig! @Jabinca Wat ontettend vervelend! Heb je er al de hele zwangerschap last van? Wat voor hulp heb je nu aangeboden gekregen? Ik heb al vanaf mijn 4e ptss en depressies, dat is al geen pretje maar met al deze hormonen al helemaal niet. Ik heb vanaf alle kanten heel veel begeleiding en natuurlijk door alle behandelingen heel veel geleerd. Mocht ik je met iets kunnen helpen dan ben ik er voor je! Erg zenuwachtig voor mn afspraak met de psychiater straks, gelukkig belde mijn man net op dat hij vrij heeft genomen en mee gaat Ik ben al een beetje extra verdrietig vandaag. We wonen bij mijn ouders omdat ons nieuwbouw huis erg vertraagd is. (We hadden er in september dit jaar al in moeten wonen) Net te horen gekregen dat we er pas in juni in kunnen mits alles goed gaat... Alvast succes bij de vk vanavond @Gruffalo123 Welkom @Babbelboxje Ik ben ook sinds gister nieuw. En wat een heftige gebeurtenis de vorige keer!
Ik ben trouwens nog geen gram aangekomen. Heb wel een hele dikke zwangere buik. Ik ben alleen bij de gyn maar daar meten ze altijd alleen mijn bloeddruk en nooit mijn gewicht. Iets om aan te kaarten de volgende keer? Nog meer van jullie die nog niks zijn aangekomen? Ik vind het toch wel vreemd. Met de weegschaal is niks mis overigens.
@Jabinca ik had helemaal gemist dat jij niet goed in je vel zit. Gelukkig is het de laatste keer zwanger zoals je zelf al zegt en kan je inmiddels gaan uitkijken naar het eind. Hopelijk kom je de kerstdagen een beetje redelijk door, uit ervaring weet ik dat deze periode voor mensen met stemmingsklachten heel zwaar is en de hormonen van de zwangerschap helpen daar helemaal niet aan mee. Dikke knuffel. @Lisaaa dan zou je zeggen dat je dus wel aan het afvallen bent. Aankomen is ook erg afhankelijk van je gewicht bij het begin. Meestal kom je minder aan als je overgewicht hebt, niet dat ik nu wil zeggen dat dat bij jou het geval is . Ik zou het volgende keer bij de gynaecoloog even melden. Zelf ben ik overigens in vergelijking met mijn startgewicht ook nog niet aangekomen, zit daar nu nog een kilo of 3 onder, maar ik ben 14 kg afgevallen door HG in het begin . Dus ik kom nu wel behoorlijk aan (zit natuurlijk ook alleen maar de hele dag stil ).
@Gruffalo123 Ik ben met een klein beetje overgewicht de zwangerschap ingegaan. Jeetje meneetje! 14kg!!!!! Wat heftig moet dat geweest zijn. Hoop dat hg helemaal weg is nu.
@Lisaaa balen zeg juni 2018 ipv september 2017! Dat is een flinke vertraging. Ik was 1 week geleden 5kg aangekomen. Vorige zwangerschap rond deze tijd 8kg Maar toen vond ik dat ik er echt van mocht genieten, de 1e zwangerschap. Nu toch iets voorzichtiger. (Zeg ik met chocola in mijn mond)
Mama's uitgerekend in maart/begin april 2018 9 maart Gruffalo123, 30 jaar, 2e kindje: een meisje! 13 maart Oumi86, 31 jaar, 4e kindje: een jongen! 14 maart Belony, 39 jaar, 2e kindje: een jongen! 16 maart Caroline1, 29 jaar, 2e kindje: verrassing! Mama & papa weten het inmiddels wel! 17 maart Vivian22, 27 jaar, 3e kindje: een meisje! 18 maart Wanda68, 34 jaar, 2e kindje: een jongen! Babbelboxje, 31 jaar, 2e kindje: een jongen! 19 maart Leo78, 39 jaar, 2e kindje: een meisje! 21 maart Julias, 30 jaar, 2e kindje: een meisje! MamaNath87, 29 jaar, 2e kindje: een jongen! 22 maart Lisaaa, 28 jaar, 1e kindje: een jongen! 23 maart Liske, 32 jaar, 2e kindje: een meisje! Nachtdiertje, 35 jaar, 2e kindje: een jongen! 26 maart Miepje123, 40 jaar, 2e kindje: een jongen! Marlau, 32 jaar, 2e kindje: een meisje! Ikke22812, 27 jaar, 2e kindje: een meisje! 27 maart Mikun, 30 jaar, 1e kindje: een jongen! Snies, 22 jaar, 1e kindje: een jongen! 28 maart Jabinca, 29 jaar, 3e kindje: verrassing! 29 maart xDelicious, 23 jaar, 2e kindje: een meisje! 2 april Allie7, 38 jaar, 2e kindje: een meisje! Inge1984, 32 jaar, 2e kindje: een meisje! 3 april Lievekind, 25 jaar, 3e kindje: een meisje! Totaal: 22 Jongens: 9 | Meisjes: 11 | Verrassingen: 2 Afsprakenlijst: December 21 dec - Ikke22812 = controle vk 21 dec - Gruffalo123 = groeicontrole vk 21 dec - Lisaaa = pop-poli 21 dec - Snies = controle vk 22 dec - Nachtdiertje = gyn en groeiecho 22 dec - Wanda68 = controle vk 22 dec - Lisaaa = bloed prikken Rhesus 22 dec - Wanda68 = bloed prikken Rhesus 27 dec - MamaNath87 = controle en bloed prikken 28 dec - Wanda68 = groeiecho 28 dec - Ikke22812 = bloed prikken Rhesus 28 dec - Caroline1 = groeiecho 28 dec - Lisaaa = pop-poli 29 dec - Julias = groeiecho Januari 2 jan - Ikke22812 = groeiecho 2 jan - Oumi86 = controle vk 3 jan - Marlau = suikertest 5 jan - Lisaaa = groeiecho gyn 26 jan - Nachtdiertje = controle vk Februari 2 feb - Snies = groeiecho Wil je in je post met dik gedrukte letters de bijzonderheden vermelden zoals datum en afspraak? Dat maakt het zoeken in alle berichtjes een stukje makkelijker!
Ik heb ook Rhesus C inderdaad, dus zal binnenkort wel moeten prikken, maar nog niks van gehoord. Nieuw project hier begonnen: ik ga proberen of het lukt mijn zoontje zindelijk te krijgen. Hij vindt het interessant, kan de woordjes uitspreken, is zich bewust van poep en plas in zijn luier, en ik heb er nu de tijd voor om de structuur te bieden. Ben erg benieuwd! @Babbelboxje welkom ook! @Jabinca wat vervelend dat het zo gaat. Is natuurlijk ook de combinatie van alles. Je zult wel moe zijn, en dan de hormonen er nog bij. Gelukkig heb je er nu hulp voor. Lijkt me verstandig. Ik ben zelf ook wel eens wat onzeker of we er wel helemaal klaar voor zijn, maar dat lijkt me toch anders. Wat is er veel geschreven! Bijna niet bij te houden. Ik ben 4 kg aangekomen nu.
Is zwangerschapspagina de laatste tijd bij jullie ook zo traag? Hij loopt vaak vast als ik bezig ben. Of dan duurt het een halve minuut voor het woord er komt te staan.
Ik heb echt een punt buik iets ronder zou mooier zijn. Ik kan mijn baarmoeder wel goed voelen. Zo'n 2 vingers boven mijn navel.
@caroline1 qua leeftijd zou het moeten lukken voor je zoontje, hier was zoon ook ruim voor zijn tweede verjaardag zindelijk. We hebben hem twee weken in zijn blote kont laten lopen en ieder uur op het potje gezet. Hij was zo zindelijk . Wat een mooie buikfoto's! Nu vind ik mijn buik echt wel huge in vergelijking met die van jullie
Zoo er is echt heel veel geschreven de laatste dagen! Welkom nieuwe dames! Ikzelf ben ook pas net ingestroomd in deze groep. Vind het wel lastig aangezien iedereen al zo lang meekletst en elkaar toch al redelijk goed "kent". Succes vanavond met je controle en de groeiecho @Gruffalo123 En @Jabinca wat zal het een zware tijd zijn inderdaad, best heel herkenbaar aangezien ik ook bekend ben met depressies en nu in combinatie met de hormonen komt het toch allemaal anders en heftiger binnen! @Leo78 ik begrijp dat je weer uit het ziekenhuis bent, wat fijn dat je nu tussen de echo's door in je eigen omgeving bent!