Fijn dat je gerust gesteld bent en ook een verwijzing achter de hand hebt @Gruffalo123! Aaah, oorontstekingen zijn zoooo vervelend. Heb ze zelf als klein ikind ook heel veel gehad en weet dat nu nog. Beterschap voor je zoontje @caroline1. Ik heb vanmorgen de groeiecho gehad en die ziet er nog prima uit. Ietsje onder gemiddeld en lijn is mooi doorgezet tov 20 weken echo. Dat was de vorige keer overigens ook nog bij deze termijn. Toen is de groei pas na de 35 weken heel erg achtergebleven. Maar vooralsnog doet hij het uitstekend Mijn volgende controles: 11 januari vk, 26 januari groeiecho + controle gynaecoloog. Controle bij de verloskundige van 26-1 vervalt dus.
Mijn controle was ook prima Bloed geprikt en natuurlijk vergeten te vragen wanneer ik de uitslag kan verwachten. Dus ik app mn vlk zo even. Volgende week groei echo. Vind ik wel heel fijn, want anders zou ik helemaal geen echo meer krijgen deze zwangerschap.
Ik heb alleen dat het vastloopt met typen, maar dat ligt dus niet aan mijn telefoon? @Gruffalo123 wat fijn dat je gerustsgesteld werd. Ik was hier gisteravond mee begonnen tot het vastliep, dus eigenlijk alles zo'n beetje vergeten... Wil wel de dames die het psychisch zwaar hebben even sterkte wensen met al die vreselijke hormonsters die het er zeker niet makkelijker op maken! Mijn schildklier is ook weer goedgekeurd, andere bloeduitslag komt volgende week bij de groei echo wel. Fijn dat de andere controles bij jullie ook weer goed waren.
@Lisaaa dat lijkt me erg heftig allemaal! Nee ik ga het niet proberen een badbevalling, de ruggenprik beviel me erg goed eigenlijk. Kan minder goed tegen pijn als ik dacht.
@caroline1 hier een ervaringsdeskundige heb een zoon van 10 jaar met zware astma. 2 keer neus amandelen geknipt en 1 keer keel.. keel moet je echt niet te vroeg doen want dat is gevaarlijk! Ik weet niet hoe oud je zoontje is. Mn zoon heeft ook buisjes gehad en zeer goed gewerkt. Bij mn dochter zagik de bui al hangen. En toen ze 4 oorontstekingen had in haar eerste levens jaar heb ik meteen er op aangedrongen om buisjes te plaatsen. Die heeft ze met 15 maanden gekregen. Erg jong en kans op een chronisch loopoor maar vond het t echt waard. Want ik zou de maand erop al weer bevallen van mn volgende dochter. Mooie buiken. Mijne is ook ong zo groot als babbelboxje. Fijn alle goede controles!
Even een midden in de nacht berichtje. Lig al ruim een uur wakker van alle spanning rondom de zwangerschap.. Ben zo benieuwd naar de groeiecho van volgende week donderdag. Kindje is zo lekker actief, dus moet wel goed zijn ga ik dan denken. Hopelijk klopt dat. En als dat zo is dan kan ik ook weer uitgaan van een natuurlijke bevalling. Maar ik merk nu, dat ondanks dat ik dat heel graag wil, ik het ook wel heel spannend vind. Bij mijn zoontje had ik wel een moment in de zwangerschap waarop dat gevoel verdween en ik het vertrouwen kreeg, dit ga ik doen. Ben benieuwd of dat gevoel nu ook weer gaat veranderen. Misschien vind ik het toch fijn om nog een cursus ofzo te volgen. Dat gaf vorige keer misschien ook wel het vertrouwen, ook al kon ik er toen uiteindelijk niets mee doen.
@caroline1 hopelijk heb je wel een beetje kunnen slapen vannacht. Lijkt me heel spannend de echo volgende week, ik ga heel hard duimen dat de kleine goed gegroeid is en nog lekker lang mag blijven zitten. Jij hebt ook best wel wat meegemaakt met je kinderen met astma en kno problemen! Hopelijk blijft dat deze jongste bespaard. Alle anderen veel plezier vandaag met last minute kerst dingen regelen!
Zo ladies wat een hoop geschreven! Ik ben zelf niet echt zo fit. Mijn schoonouders hebben mijn dochter net gehaald dus ik kan heerlijke even op de bank. @Gruffalo123 super fijn dat je wat gerustgesteld bent. Ik zou ook lekker een afspraak maken bij gyneacologie zodat ze je baarmoedermond even helemaal goed kunnen meten. Ik zou zelf dan nog net wat rustiger zitten. Prachtige buikjes zeg! @Lisaaa wat heftig waar je allemaal mee kampt! En dan al die hormonen erbij. @caroline1 hopelijk zet de goede lijn van de echo’s door en kan je zelf wat rust en vertrouwen erin vinden. Heftig ook van je zoontje. Ik wil wel graag in bad bevallen. Ik heb de vorige keer ook een ruggenprik gehad en dat is goed bevallen. De pijn overviel mij ook echt, zo kende ik mezelf helemaal niet. Ik hoop voor de bevalling me wat in te lezen over ademhalingstechnieken en manieren om jezelf weer wat rustiger te krijgen en hopelijk kan ik het dan deze keer zonder ruggenprik. En zo niet, dan niet.
Uiteindelijk nog tot 6 uur geslapen, toen werd mijn zoontje wakker. Hij piept nog wel erg met ademen. Gelukkig heeft hij nu wel al een paar keer de antibiotica genomen en binnen gehouden! Succes iedereen met de laatste boodschappen wij waren gelukkig 8:15 al bij de jumbo
Ja ik heb om 8.30 alvast de ingrediënten gehaald voor het dessert. Is met slagroom, en dat is altijd zo op in de supermarkt vlak voor de feestdagen. Maar was toen al erg druk. Vanmiddag gaat manlief nog even de rest halen. Mijn zoontje zat straks tegen me aan te slapen, de baby reageert al heel erg op hem, zo mooi.. Ging nog even geboorte gedichtjes uitzoeken, mennn wat een tranendal haha. Die hormonen...
Wij hebben gisteren al de laatste dingetjes voor kerst gehaald gelukkig. Eerste kerstdag komen mijn ouders hier. De tweede schuiven we wel lekker aan.
1e kerstdag schuiven wij ook aan, 2e kerstdag krijgen we bezoek. Lekker makkelijk gourmetten maar maak een ijstaart als toetje
Zoontje gilt al 20 minuten van de pijn. Hij lag net een uurtje te slapen wel een zetpil gegeven net en mijn man is nu bij hem.. Maar hij is ontroostbaar, zo sneu en nog zo moe
Ahh wat sneu altijd bij die kleintjes he.. hij is ook nog te klein om echt te snappen wat er aan de hand is
@caroline1 wat naar voor je zoontje. Goed in de paracetamol, xylometazoline neusspray 3 keer daags (aangepaste dosering) en regelmatig zoutspray en meer kan je helaas niet doen anders dan troosten. Zoon heeft het hier een paar maanden terug ook zo erg gehad, was zo zielig.
Wat ontzettend sneu @caroline1. Wat zou je het dan graag van hem overnemen he! Nou, mijn buik is behoorlijk gegroeid. Ik kon net onder de douche mijn bikinilijn niet meer zien. Hallo buik!