Ik zat te denken he. Stel ik ga eerder kolven en ik heb bij toeval een mooie voorraad dan kan ik dat doneren. Het lijkt me dat zeker colostrum heel waardevol kan zijn voor andere mama's. Nou ja eerst maar spuitjes regelen en voorraad gaan maken
Ja, het wordt echt niet meer dan 36 weken. Ze verwachten dat er een moment gaat komen waarop ze niet meer verder kan groeien en dan is ze buiten beter af. Het is alleen onvoorspelbaar waneer dat moment er dan is. We hopen nog lang niet.
@Gruffalo123, ik lees net dat kolven voor de bevalling de baarmoeder kan laten samentrekken. Daar zit jij natuurlijk niet op te wachten. Maar goed, wie wel? Ik ga eens wat meer info inwinnen. Nou ja, en anders is er wellicht rondom de keizersnede nog tijd. Het is allicht wel handig dat ik dan gelijk al weet hoe het moet, en de nodige spullen ervoor heb. Ik heb met zoon ook gekolfd maar jeetje wat vergeet je het snel.
Rust pakken met kleintjes is best moeilijk! Hier van te voren geprobeerd te kolven in overleg met de vk. Zij is ook lactatiekundige en ze zei dat ik toen der tijd niet voor 37 wkn mocht beginnen. Ik vond het opvangen van colostrum ook heel lastig. Gelukkig komt de bv (ondanks mn verkleining) snel en goed op gang dus wacht t af tot de kleine er is.
Ik heb vorige keer liters gedoneerd! Had 4 vriezerlades vol en is naar 3 verschillende kindjes gegaan. Kwam omdat ik in het begin maar 30 cc aan m'n zoontje gaf en 180 kolfde. Dat was heel lang niet in evenwicht. Er is zeker vraag naar!
Ik weet dat voeden/kolven mag zolang je seks mag hebben. Bij seks komt namelijk meer oxytocine vrij dan bij kolven. Al zou ik bij elk krampje voorzichtig hoor!
Mama's uitgerekend in maart/begin april 2018 9 maart Gruffalo123, 30 jaar, 2e kindje: een meisje! 13 maart Oumi86, 31 jaar, 4e kindje: een jongen! 14 maart Belony, 39 jaar, 2e kindje: een jongen! 16 maart Caroline1, 29 jaar, 2e kindje: verrassing! Mama & papa weten het inmiddels wel! 17 maart Vivian22, 27 jaar, 3e kindje: een meisje! 18 maart Wanda68, 34 jaar, 2e kindje: een jongen! Babbelboxje, 31 jaar, 2e kindje: een jongen! 19 maart Leo78, 39 jaar, 2e kindje: een meisje! 21 maart Julias, 30 jaar, 2e kindje: een meisje! MamaNath87, 29 jaar, 2e kindje: een jongen! 22 maart Lisaaa, 28 jaar, 1e kindje: een jongen! 23 maart Liske, 32 jaar, 2e kindje: een meisje! Nachtdiertje, 35 jaar, 2e kindje: een jongen! 26 maart Miepje123, 40 jaar, 2e kindje: een jongen! Marlau, 32 jaar, 2e kindje: een meisje! Ikke22812, 27 jaar, 2e kindje: een meisje! 27 maart Mikun, 30 jaar, 1e kindje: een jongen! Snies, 22 jaar, 1e kindje: een jongen! 28 maart Jabinca, 29 jaar, 3e kindje: verrassing! 29 maart xDelicious, 23 jaar, 2e kindje: een meisje! 2 april Allie7, 38 jaar, 2e kindje: een meisje! Inge1984, 32 jaar, 2e kindje: een meisje! 3 april Lievekind, 25 jaar, 3e kindje: een meisje! Totaal: 22 Jongens: 9 | Meisjes: 11 | Verrassingen: 2 Afsprakenlijst: December 21 dec - Ikke22812 = controle vk 21 dec - Gruffalo123 = groeicontrole vk 21 dec - Lisaaa = pop-poli 21 dec - Snies = controle vk 22 dec - Nachtdiertje = gyn en groeiecho 22 dec - Wanda68 = controle vk 22 dec - Lisaaa = bloed prikken Rhesus 22 dec - Wanda68 = bloed prikken Rhesus 27 dec - MamaNath87 = controle en bloed prikken 28 dec - Wanda68 = groeiecho 28 dec - Ikke22812 = bloed prikken Rhesus en suikertest 28 dec - Caroline1 = groeiecho 28 dec - Lisaaa = pop-poli 29 dec - Julias = groeiecho Januari 2 jan - Ikke22812 = groeiecho 2 jan - Oumi86 = controle vk 3 jan - Marlau = suikertest 5 jan - Lisaaa = groeiecho gyn 5 jan - Ikke22812 = gyn 26 jan - Nachtdiertje = controle vk Februari 2 feb - Snies = groeiecho Wil je in je post met dik gedrukte letters de bijzonderheden vermelden zoals datum en afspraak? Dat maakt het zoeken in alle berichtjes een stukje makkelijker!
Wat mooi dat je dit hebt gedaan! Ga je dit weer doen? Hoe is het met je zoontje? Ik ga kunstvoeding geven. Ben ik hier de enige? @Wanda68 en @caroline1 Veel succes met de groei echo morgen! @Ikke22812 Veel succes met de suikertest morgen. Ik heb hem pas gedaan en ik vond het drankje opdrinken heel erg makkelijk! Zelf heb ik morgen een afspraak bij de psychiater en zullen mijn medicijnen verhoogd worden omdat het niet goed gaat met mij. Ben er best gespannen door.
Mama's uitgerekend in maart/begin april 2018 9 maart Gruffalo123, 30 jaar, 2e kindje: een meisje! 13 maart Oumi86, 31 jaar, 4e kindje: een jongen! 14 maart Belony, 39 jaar, 2e kindje: een jongen! 16 maart Caroline1, 29 jaar, 2e kindje: verrassing! Mama & papa weten het inmiddels wel! 17 maart Vivian22, 27 jaar, 3e kindje: een meisje! 18 maart Wanda68, 34 jaar, 2e kindje: een jongen! Babbelboxje, 31 jaar, 2e kindje: een jongen! 19 maart Leo78, 39 jaar, 2e kindje: een meisje! 21 maart Julias, 30 jaar, 2e kindje: een meisje! MamaNath87, 29 jaar, 2e kindje: een jongen! 22 maart Lisaaa, 28 jaar, 1e kindje: een jongen! 23 maart Liske, 32 jaar, 2e kindje: een meisje! Nachtdiertje, 35 jaar, 2e kindje: een jongen! 26 maart Miepje123, 40 jaar, 2e kindje: een jongen! Marlau, 32 jaar, 2e kindje: een meisje! Ikke22812, 27 jaar, 2e kindje: een meisje! 27 maart Mikun, 30 jaar, 1e kindje: een jongen! Snies, 22 jaar, 1e kindje: een jongen! 28 maart Jabinca, 29 jaar, 3e kindje: verrassing! 29 maart xDelicious, 23 jaar, 2e kindje: een meisje! 2 april Allie7, 38 jaar, 2e kindje: een meisje! Inge1984, 32 jaar, 2e kindje: een meisje! 3 april Lievekind, 25 jaar, 3e kindje: een meisje! Totaal: 22 Jongens: 9 | Meisjes: 11 | Verrassingen: 2 Afsprakenlijst: December 28 dec - Wanda68 = groeiecho 28 dec - Ikke22812 = bloed prikken Rhesus en suikertest 28 dec - Caroline1 = groeiecho 28 dec - Lisaaa = pop-poli 29 dec - Julias = groeiecho Januari 2 jan - Ikke22812 = groeiecho 2 jan - Oumi86 = controle vk 3 jan - Marlau = suikertest 5 jan - Lisaaa = groeiecho gyn 5 jan - Ikke22812 = gyn 11 jan - Nachtdiertje = controle vk 17 jan - Marlau = groeiecho 26 jan - Nachtdiertje = groeiecho + gyb Februari 2 feb - Snies = groeiecho Wil je in je post met dik gedrukte letters de bijzonderheden vermelden zoals datum en afspraak? Dat maakt het zoeken in alle berichtjes een stukje makkelijker!
In principe niet, want ik hoop dat mijn kindje groot genoeg zal zijn om zelf mijn melk te drinken! Maar het was zeker mooi om te kunnen doen. Er is colostrum naar een jongetje gegaan dat net geboren was waarvan de moeder al op voorhand wist geen borstvoeding te kunnen geven. Vele liters naar een jongetje van 3 met de ziekte van Crohn en hevige infecties in zijn darmen. En ook nog naar een jongetje van 10 maanden wiens moeder één voeding per dag tekort kwam. Het was ook wel in mijn belang hoor, wilde graag weer brood kunnen invriezen! Succes morgen met jouw afspraak! Ben je eigenlijk alleen of heb je een partner die ook actief papa zal worden?
Ontzettend mooi en zo waardevol dat je dat hebt kunnen doen. Ik heb een ontzettend lieve man die heel actief papa zal worden. Succes morgen, hoor graag hoe het gegaan is!
Eerste mutsje af! Deze is uni en heb ook nog gemêleerde bolletjes met wat meer kleurtjes! Kan ik morgen weer verder met de volgende. @Leo78 nog aan jouw handwerk toegekomen?
@caroline1 wat bijzonder om zo andere te kunnen helpen. Mijn ervaring met borstvoeding was niet geweldig bij de eerste maar ik ga weer een poging doen deze keer Succes morgen bij de groeiecho! @Lisaaa jij ook succes morgen! Ik heb er echt nog nooit over nagedacht om te gaan kolven voor de bevalling, wellicht wel een idee voor als het weer een keizersnede word. Ik ga het eens bespreken met de vk.
Wauw knap hoor. Kan nog geen knoop ergens aan naaien.. Ga straks balen hiervan, ivm maagzuur, maar oooo wat is dit lekker
@Babbelboxje geniet van het lekkere ijsje, erna een rennies/gaviscon of iets dergelijks nemen en maagzuur . @caroline1 wat een lief mutsje! Hier ook druk aan het handwerken, maar dan borduren. Heb de geboortelap al bijna af. Daarna ga ik eens mijn tantes lief aankijken of ze me willen leren hoe je mutsjes en kleertjes moet breien. Haken ga ik niet mee beginnen, heb ik een paar keer geprobeerd, maar ik mis daar een essentieel gen voor ofzo . Rechte lappen breien kan ik wel, dus andere vormen moet vast ook gaan lukken . Ik ga zo lekker op tijd slapen. Morgenochtend even bloed prikken in het ziekenhuis en dan meteen even langs mijn werk. Moet mijn kluisje nog leeg ruimen en even netjes afscheid nemen van de collega's die er dan zijn.