14 Maart t/m 31 Maart 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Anna009, 5 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikke22812

Ikke22812 Actief lid

22 nov 2017
    336
    471
    63
    Vrouw
    zelfstandige
    Midden-West Brabant
    Nou de eerste buisjes bloed zijn afgenomen en het suikerdrankje zit erin!
    En nu maar wachten...!

Tis wel 1 groot feest in mn buik nu!

Babbelboxje, mamaNath87 en Wanda68 vinden dit leuk.
  2. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Ikke22812 hopelijk was de tweede uitslag ook goed en heb je geen zwangerschapsdiabetes.

Hier ook weer terug van het bloedprikken, uitslag over 2 weken bij de VK. Hb zal vast goed zijn, was bijna 10 vorige keer :p.

Wanda68 vindt dit leuk.
  3. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    De groeiecho was goed, gyn was tevreden.
    Buikje zit nu op p2,8 en beentje op p8,6. Het hoofdje was niet te meten want het kindje is al een beetje ingedaald.
    We blijven dus wel onderin de curve hangen maar zolang we daar niet afhaken gaat het goed. Verder genoeg beweging en mooie doppler. (Die konden ze ook niet meten in het hoofdje, wel navelstreng)

Julias, Lisaaa, nachtdiertje en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @caroline1 fijn dat er wel groei is van het kindje en hij voor nu zijn eigen lijntje lijkt te volgen!

5. Ikke22812

Ikke22812 Actief lid

22 nov 2017
    336
    471
    63
    Vrouw
    zelfstandige
    Midden-West Brabant
    @caroline1 fijn dat de groeiecho goed was voor zover ze konden zien! Elke week extra is er weer een!

@Gruffalo123 ik heb geen uitslag gehad en ook nog niets van mijn vk gehoord dus ga ervan uit zolang ik niets hoor dat het goed is. Heb dinsdag groeiecho bij de vk dus daar zal ik dan wel de uitslag krijgen van de suikertest en meteen van de Rhesus C

6. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Fijn! Onze kindjes lijken wel wat op elkaar zo te lezen nu qua groei en omvang. Ik merk wel dat 'mijn' gynaecologen (ik denk dat ik er nu negen heb gehad die de dopplers en groeiecho's maken) wat voorzichtiger zijn in hoe ze zich uitdrukken. Zo groeit onze baby nu ook op de onderste lijn door, maar ze blijven benadrukken dat het dus vooral niet normaal is, en zeker niet beter wordt, en dat de situatie enkel nog een tijd stabiel kan blijven in het gunstigste geval, maar dat het uiteindelijk dus wel echt minder goed wordt. Bij elke afspraak zeggen ze ook dat ik opgenomen word als er iets niet goed is, bv de doppler. Zeggen ze dat bij jou niet? Bovendien heb ik dus twee keer per week dopplers en dan eens in de 10-14 dagen een groeiecho. Ve

7. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Ikke22812 als de suikertest niet goed is wordt je eigenlijk altijd meteen doorgestuurd voor dieetadvies, dus het lijkt me dat het dan goed was. Weet je de waarden van de vingerprik of hebben ze die niet gezegd?

8. Ikke22812

Ikke22812 Actief lid

22 nov 2017
    336
    471
    63
    Vrouw
    zelfstandige
    Midden-West Brabant
    Nee ik heb geen vingerprik gehad. Er zijn 2x buisjes bloed afgenomen die in het lab worden onderzocht en de uitslag daarvan gaat naar de verloskundige

9. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Hier was de groei echo ook goed :)
    Het hoofdje lag een paar dagen achter en het buikje een paar dagen voor. Ik heb alleen geen waarden kunnen vinden helaas. Net als het gewicht, dat is ook totaal langs mee heen gegaan o_O
    Yay pregnancy brain :$

De echoscopist wilde ook nog een 3d profielfoto voor ons maken, alleen onze aankomende draak is nogal verlegen. Hij wilde zijn handje niet voor het gezicht weghalen en toen hij dat deed draaide hij zijn hoofdje weg :roflmao:

Hij had al haartjes en ligt al head first :thumup:

Owja en er waren geen antistoffen voor rhesus c gevonden in mijn bloed :):)

Bijgevoegde bestanden:

caroline1, Julias, Jabinca en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. mamaNath87

mamaNath87 Fanatiek lid

16 jul 2017
    1.498
    1.109
    113
    Vrouw
    Fijn dat alles controles weer goed waren...

Kreeg je niet meteen de uitslag van de Suikertest? Kreeg ik toen wel namelijk!

Hoop gekletst weer :)

Voor de lijst 11 januari groeiecho + controle

Wanda68 vindt dit leuk.
  11. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Bij mij kwam de uitslag van de suikertest ook niet direct.

@caroline1 fijn dat de echo goed was!

12. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Zoals het er nu uit ziet hebben we 26 januari de volgende groei echo :thumup:

13. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Ik geloof dat onze kindjes wel op elkaar lijken qua groei, maar dat er andere redenen achter zitten. En misschien daarom ook ander beleid. Ik heb geen dreigende pre eclampsie en een groeiachterstand ook eerder meegemaakt. Wij hebben ook goede dopplers en ik meen me te herinneren dat jouw dochtertje al een wat mindere doppler had? Dat bepaalt in grote mate het beleid. De oorzaak bij mij is niet zo duidelijk behalve dat ik kleine placenta's maak schijnbaar.

14. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.973
    1.191
    113
    Wat fijn @caroline1 dat het er nog goed uitziet en dat de curve niet afbuigt. Hele opluchting weer denk ik. Op naar de volgende groeiecho.

En ook voor jou heel fijn @Wanda68. Is er een reden dat jij groeiecho’s krijgt? Want dit was jouw tweede toch? Ik krijg er alleen 1 met 30 weken en daarna nog een liggingsecho met 36 weken.
    Leuk dat ze even met 3D wilde kijken. Dat hebben ze bij ons met de 20 weken echo gedaan. Zo bijzonder. Onze draak had ook telkens haar handjes voor haar hoofd. Elke keer wilde ze het echo apparaat wegduwen.

Fijn dat je suikertest goed was @Ikke22812! Het gaat overal anders volgens mij. Ik heb hem de derde en ik krijg alle uitslagen wel meteen.

15. Lisaaa

Lisaaa Actief lid

3 feb 2017
    185
    207
    43
    Wat fijn al dat goede nieuws! Allemaal volhouden zo.

De 2 psychiaters zijn er samen niet uitgekomen over mijn medicatie en hebben morgen overleg met rivm. Morgen middag kan ik daar een telefoontje over verwachten.

Volgens mij heb ik een aambei :( Bloed, pijn en ik wil nooit meer naar het toilet.... Even langs de huisarts of iets kopen bij de apotheek? Iemand advies?

Net onder de douche de warme straal op mijn buik gezet en de baby ging helemaal dansen in mijn buik. Ik heb nog nooit zo vrolijk onder de douche gestaan! Nu in een fleecepyama lekker onder een dekentje op de bank met mijn hondje erbij. :)

16. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.973
    1.191
    113
    Hopelijk krijgt je morgen wat duidelijkheid over wat te doen met je medicatie. Ik hoop voor je dat je daardoor wat beter in je vel komt te zitten.
    Heerlijk he zo’n feestje in je buik. Dat maakt mijn hele dag altijd goed!
    Ik heb gelukkig geen ervaringen met aambeien, lijkt me echt heel pijnlijk! Ik las laatst wat over sudocreme erop smeren?

Lisaaa vindt dit leuk.
  17. Lisaaa

Lisaaa Actief lid

3 feb 2017
    185
    207
    43
    Julias vindt dit leuk.
  18. Lisaaa

Lisaaa Actief lid

3 feb 2017
    185
    207
    43
    Ik denk echt dat het aan de binnenkant zit en niet aan de buitenkant. Bedenk me ineens dat het ook een scheurtje kan zijn. Sorry voor de smerige praatjes.

19. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Ik kom veel aan tijdens zwangerschap en ik startte met overgewicht. Mogelijk dat het een groter kindje zou zijn. Mijn zoontje was ook groter dan geschat.

20. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Wat fijn al die goede echo's en uitslagen! Zolang het goed zit, zit het goed!

Dank je wel @Lisaaa , lief van je.
    Hopelijk komen de psychiaters met een goede oplossing voor je. Zou het ook kunnen zijn dat je wat harde ontlasting had en wellicht wat weinig gedronken dat je daardoor last krijgt?

Deel Deze Pagina