wat een klote nieuws... Wat bedoel je precies met onder de curve, bedoel je onderaan of er helemaal af? En wat is de oorzaak denken ze?
Nou zeg wat een achterlijk gedrag zeg, klinkt heel onproffesioneel. Snap zeker dat je hier niet gerustgesteld door bent, morgen idd ff nabellen. Sterkte.
He gatver zeg, begrijpelijk dat je vragen hebt! Beetje rare opmerking ook om je kindje raar te noemen Hopelijk kunnen ze je goed helpen met een nierprobleem!
Ja hoor.. over 3 weekjes weer terug.. mag natuurlijk altijd bellen. Zat nu ook een dikke maand tussen, was beetje veel.
@Leo78 wat een rare controle heb je gehad. Kan je morgen nog bellen voor meer duidelijkheid, of wordt dat pas echt na de jaarwisseling? Hoop voor je dat er snel wat meer duidelijkheid is, dit is niets.
Ik ga gewoon morgen bellen en dan zie ik wel. Wat ik wel een geruststellende gedachte vind is dat ik nu thuis ben. Dat de baby goed beweegt en de ctg goed was en de flowmeting ook, dat zijn zonder enige twijfel gewoon goede tekenen. Ze zouden me nooit naar huis sturen als ze het heel gevaarlijk vonden. Het is meer de onzekerheid en de verschillende verhalen die ik hoor. Pre-eclampsie lijkt van de baan maar wat is er dan wel aan de hand. En dat vruchtwater zit me ook niet lekker, veel vruchtwater is niet echt heel gunstig lees ik overal. Maar ik weet niet eens of het nou té veel vruchtwater was of dat ze bedoelden dat het in elk geval niet te weinig is, wat ze meestal zien bij iugr. Zo verwarrend.
Wat een bijzondere reactie! Dat is echt niet netjes! Gewoon bellen hoor! Desnoods voor extra echo langskomen omdat je je zorgen maakt. Stress nu werkt niet mee, dus leg goed uit hoe je je voelt bij deze manier van communiceren. Slechte zaak hoor! Ik zou eerlijk gezegd mijn twijfels hebben bij deze uitslag zo onprofessioneel als je het beschrijft. Sterk Beide bolletjes echt onder de lijn. Dus er echt van af. Waarschijnlijk gewoon aanleg, omdat mijn dochtertje ook altijd klein was, wij allebei niet de grootste zijn en ik ook een smal hoofd heb. Maar ze moeten alles uitsluiten natuurlijk. Ze kon het niet zo laten gaan omdat zowel hoofd als buik er onder zitten.
@Julias heeft het nieuws inmiddels een beetje kunnen landen? Je eerste kindje was klein, maar toch niet heel extreem als ik het me goed herinner? En ja... Drukke tijden voor de boeg. Steeds naar het ziekenhuis voor ctg en echo en nu heb je al een kleintje thuis, dus dat maakt het er niet makkelijker op. Zwangerschappen gaan helaas niet allemaal van een leien dakje. Ik houd mezelf maar voor dat het uiteindelijk wel goed komt, ook al moeten we nu (misschien) door een drukke/intense periode. Bij mijn zoontje was dat achteraf gezien ook snel weer achter ons en alle narigheid vergeet je ook gauw. Wij hebben nog best wat voor de kiezen gehad na de geboorte. Verdenking epilepsie met allerlei onderzoeken met naaldjes in het hoofd, EEG en MRI scan, nog een aantal uiterlijke kenmerken die ze verdacht vonden en waardoor ze over een genetische afwijking spraken. Uiteindelijk bleek er niks aan de hand en dan denk je er ook eigenlijk niet echt meer aan terug.
Jeetje jullie situatie is ook alles behalve prettig geweest dus! Geluk dat er niks aan de hand bleek, maar ik kan me de angst dat er wel iets is zo goed voorstellen!! Hopelijk blijft dat staartje na de bevalling jullie nu wel bespaart! Het nieuws is wel geland. Mijn dochtertje zat steeds onder de curve net als deze dame, maar dan steeds of buik of hoofd. Niet beide tegelijk. Uiteindelijk is ze met 40+6 geboren met 3115 gram! Terwijl ik zelf met 42 weken ben geboren met 2700 gram. Dus ze had een perfect gewicht en zag er heel mooi in verhouding uit. Gewoon een smal hoofd en slank postuur, niks aan het handje. Ik ga er vanuit dat deze dame er ook zo uit zal zien. Als alle doorbloeding verder goed is en de groei niet afbuigt dan heb ik er alle vertrouwen in.
Ik vind het ook lastig om soms direct te begrijpen wat ze bedoelen. Ben nu een paar keer extra op controle geweest voor een te hoge bloeddruk en wanneer ze extra controles deden het weer vaak normaal was en ik dus naar huis werd gestuurd. Ook gezien mijn lichamelijke beperking (geen idee of ik dat hier weleens gemeld heb hoor) maar daardoor ging ik er vanuit dat ik wel een medische bevalling zou krijgen. Maar tot op heden vinden zij het op dit moment niet nodig om er een medische bevalling van te maken. En wanneer ik dan vraag of dat dus betekent dat ik eventueel gewoon thuis mag bevallen krijg ik te horen dat ze gezien mijn verhaal er om heen liever hebben dat ik in het ziekenhuis beval, omdat de kans aanwezig is dat ik anders alsnog tijdens de bevalling naar het ziekenhuis moet. Dan denk ik echt van huh? Jullie willen het geen medische bevalling maken, maar raden wel een thuis bevalling af. Echt zo tegenstrijdig allemaal.. Vraag met de groei echo nog wel hoe ze er op dat moment over denken, wil namelijk wel weten waar ik aan toe ben en niet op het laatste moment straks voor een verrassing kom te staan. Vaak vragen die te binnen schieten na de controle schrijf ik op. De vragen die dringend zijn vraag ik telefonisch, de rest bij de volgende controle. Dus gewoon bellen hoor!
@Snies, voor jou ook vervelend die onzekerheid, goed dat je zelf alert bent! Ik hoop voor je dat je thuis kunt bevallen. Is anders een bevalcentrum of kraamsuite geen goed alternatief?
@Leo78 heb je nog gebeld naar het ziekenhuis vandaag?? Ik vind het zo vreemd hoe ze je daar gisteren behandeld hebben! Je komt daar al niet voor de gezelligheid en dan ook nog zulke uitspraken erbovenop krijgen! @Snies inderdaad een kraamhotel ofzo zou dan toch echt een uitkomst kunnen zijn lijkt mij als ik je verhaal zo lees. Hier komt er eindelijk wat schot in de babykamer.. vandaag zetten we de meubels erin dus dan kan het echte inrichten gaan beginnen! Wij hebben heel veel werk gehad voorafgaand om überhaupt te kunnen beginnen aan het kamertje Hoe ver zijn jullie allemaal met de kamertjes?
Hier niets aan het kamertje gedaan. Die is nog exact hetzelfde als bij ons zoontje. Ik noem het nu de kinderkamer en er staat een extra kast voor de baby met inhoud en de commode is weer aangevuld. Binnenkort nog de kleertjes en andere textiel wassen en klaar Zoontje slaapt nu nog bij ons op de kamer en dat zal de volgende gup ook gaan doen
Hier staat de cosleeper al klaar op onze slaapkamer en de commode al in de woonkamer. Kleertjes en beddengoed moeten nog gewassen. Dat wil ik volgende week gaan doen, kleine kan er met een paar weken al zijn, dus alles moet nou wel klaar staan.
Hier hadden we de babykamer zo goed als klaar.. Maar ineens komt er schot in de zaak voor een andere woning, Dus kans is heel groot dat we nog voor de bevalling gaan verhuizen en dus de baby kamer opnieuw moeten doen.
Hier nog weinig gedaan. Ondanks dat de kans op een vroeggeboorte er dus is. O p zich staan alle meubels klaar, maar ik wil op een van de muren een andere kleur. Komende week krijg ik een wiegje te leen en m'n maxi cosi terug. Op zich is er ook nog tijd zat als het kindje snel komt want ik neem aan dat zij de eerste periode niet thuis zal zijn. Ik vind het moeilijk om leuk te doen met 't kamertje, ik focus me eigenlijk meer op het doorkomen van de dagen en hopen op een zo goed mogelijke uitkomst. Kleertjes en zo dat komt allemaal wel als we meer weten denk ik nu. Is allemaal zo gekocht.
Ooo ik loop achter zie ik al. 3 drukke vuurwerkverkoop dagen achter de rug. Hoe gaat het met iedereen??
Helemaal mee eens @Leo78 wat een rare gang van zaken zo. Je zit al zo in spanning. Heb je nog wat meer duidelijkheid gekregen? Wij hebben de meubels op de babykamer staan en we moeten nog een kleurtje voor de muur uitzoeken. We hebben laatst allemaal staaltjes meegenomen en nu nog even kiezen. Ik ben de laatste tijd wel wat kleertjes aan het kopen. Nog een keertje alles van mijn dochter uitzoeken. Heb het gevoel dat ik nog een zee van tijd heb. @Snies, toch wel verhuizen misschien! Dat zou wel fijn zijn. Hou je het verder een beetje vol?
Zo ziet de babykamer er nu bij ons uit. Helaas niet op tijd af voor de bevalling en we wonen nu bij mijn ouders. Ik ga daar het babykamertje voor nu even installeren.