14 Maart t/m 31 Maart 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Anna009, 5 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Mijn zoontje mocht in het begin nog helemaal geen kleertjes aan. Dus als het te vroeg komt, dan ga ik er vanuit dat dat hetzelfde is. Misschien wordt het ook wel weer gepland, vorige keer precies met 37 weken. In de richtlijnen staat als het buikje onder de 3 zit dat het beleid is om met 37 weken te beëindigen. Laatste keer zaten we op 2,8 dus dat is een van de vragen voor op het lijstje volgende week.

2. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Vervelend! Heb je ook hulp van een fysio bijvoorbeeld?

3. Wanda68

Wanda68 Fanatiek lid

2 apr 2015
    2.523
    2.404
    113
    Vrouw
    Och die dromen he, ik word er ook gek van :roflmao::roflmao:

Babbelboxje vindt dit leuk.
  4. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @mamaNath87 vervelend dat die rugpijn steeds erger wordt. Al bij de fysio ervoor geweest?

5. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Dit heb ik nooit gehoord! Goed om even na te vragen woensdag dus! Of zou dat ziekenhuis afhankelijk zijn? Zal vast ook afhangen van meerdere factoren. Mijn dochtertje groeide wel mooi op haar lijntje door. Als het lijntje naar onder afbuigt zullen ze wel ingrijpen.

@mamaNath87 wel balen dat je thuis moet zitten. Sterkte!

@Babbelboxje Dromen kunnen je flink van slag maken ja!

Mijn dame gaat nog steeds mijn hele buik rond. Ze ligt nu duidelijk weer over dwars in mijn zij te trappen. Dinsdag lag ze wel koppie onder, maar dat was dus van korte duur.

Voor de vluchttas had ik dubbele toiletspullen aangeschaft, die dus gewoon in de tas bleven. Een set losse kleding, druivensuiker, kleding en alles voor de baby, telefoonoplader. Weet niet meer wanneer ik die klaar had gezet. We hebben ook nog steeds geen leuk eerste setje gevonden voor haar. Dus ik denk daarna.

6. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Vluchttassen ga ik in week 35 klaarzetten. Hoop nog steeds dat ik niet voor die tijd beval, dus vandaar dat ik niet eerder de tas wil inpakken :p.

mamaNath87 vindt dit leuk.
  7. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Wij hebben het 1e pakje ook nog niet helemaal compleet. Verder doe ik van die mini flesjes in mijn toilettas. Heb de foto's even terug gekeken wat zoonlief aanhad toen we het ziekenhuis verlieten. Altijd handig.

Vanochtend met mn wakkere kop een berichtje geplaatst in het topic van dames die in deze maand :rolleyes:

Zoonlief gisteren zijn middagslaapje overgeslagen voor het eerst. Gevolg: van 19.00 tot 6.30 geslapen. Een zeldzaamheid!! Maar vind hem eigenlijk nog te jong om elke dag geen middagdutje te doen

8. nachtdiertje

nachtdiertje Actief lid

21 sep 2017
    180
    183
    43
    Vrouw
    Zo, er is weer flink geschreven zeg!
    @Babbelboxje wat een nare droom inderdaad, nooit leuk.

@mamaNath87 balen dat je zo'n last hebt van je rug en daardoor thuis zit en weinig kan.

Vluchttas ben ik nog helemaal niet mee bezig geweest. Eerst maar eens een naam en geboortekaartje kiezen ;) Vorige keer ben ik bij 42 weken bevallen, dus heb steeds het idee dat ik nog zeeën van tijd heb.. Hoewel ik nu zeker niet zo lang wil doorlopen als de vorige keer.

Hier heb ik eigenlijk niets te klagen over hoe het gaat, in de vakantie veel minder tot nauwelijks last van mijn bekken. Deze week weer 2 dagen gewerkt en dan merk ik wel dat ik weer snel last krijg van het de hele tijd zitten en dat ik snel moe ben. Gelukkig hebben we nu 2 goede nachten gehad achter elkaar. Vannacht heeft dochter de hele nacht doorgeslapen van 19 tot half 7, wat ook bij ons een zeldzaamheid is, en gisternacht was ik zo moe en diep is slaap dat ik door haar totaal niet gehoord heb toen ze huilde en wakker was. Verder is de uitslag van de rhesus D binnen, deze baby is ook rhesus negatief. Dus ik heb dit keer geen extra prikken nodig. Van de andere bloedwaarden lagen een aantal waarden onder het afkappunt van het lab of er net boven. Maar even achteraan gaan of we daar wat mee moeten. Volgende afspraak in het ziekenhuis is pas eind van de maand en heb gemerkt dat de communicatie van het ziekenhuis naar de verloskundige toe wel wat te wensen over laat, dus ik ga er zelf nog even achteraan…

9. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Babbelboxje nog geen 2 is inderdaad wel vroeg voor einde middagslaapje. Hier was zoon net voor zijn tweede verjaardag van het middagslaapje af. Nachten werden wel iets beter daardoor :).

Babbelboxje vindt dit leuk.
  10. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Ja, nu dus ook langer geslapen. Maar we willen hem voorlopig het liefst nog wel op middagslaapje houden, ook zodat ik overdag even kan uitrusten

11. mamaNath87

mamaNath87 Fanatiek lid

16 jul 2017
    1.498
    1.109
    113
    Vrouw
    Ja ga al naar de fysio maar die oefeningen helpen echt niet, nu 10 januari nog afspraak staan maar dat ik ook de laatste ;)

12. mamaNath87

mamaNath87 Fanatiek lid

16 jul 2017
    1.498
    1.109
    113
    Vrouw
    Wel lekker dat hij zolang geslapen heeft, hoe oud is hij? Sommige kinderen zijn er sneller in zonder slaapje

13. mamaNath87

mamaNath87 Fanatiek lid

16 jul 2017
    1.498
    1.109
    113
    Vrouw
    Ooh jij dus ook flink overtijd gelopen, lekker dat je goede nachten achter de rug hebt.. wat zonde dat je weer last hebt!
    Balen dat die communicatie niet zo best is..

14. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    @mamaNath87 hij is van maart 2016

Vandaag overigens weer 2 uur geslapen overdag

15. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    @nachtdiertje Mijn dochtertje wordt eind deze maand 2 en ze kan zonder slaapje, maar vandaag ging ze zonder morren en zelfs zonder boekje en 1000 kusjes vragen slapen. Ze lag bijna op de bank te slapen. Ze wil wakker blijven, maar het lukt nog niet altijd ;) haar nieuwe kamer en nieuwe ledikant is ook geen probleem met slapen gelukkig.

Wel heel vervelend dat de communicatie niet optimaal is. Goed dat je erachteraan gaat!

@mamaNath87 wat rot dat de fysio niet werkt... Hopelijk helpt de rust thuis ipv te werken dan wel!

16. nachtdiertje

nachtdiertje Actief lid

21 sep 2017
    180
    183
    43
    Vrouw
    Ja, bij 41.5 indicatie om ballon te plaatsen ivm weinig vruchtwater. Toen was de ctg ook niet zo goed dus mocht ik ook niet met naar huis. Uiteindelijk braken spontaan de vliezen en zijn de weeën ook vanzelf gekomen. Maar hartslag van dochter daalde los van weeën meerdere malen en ze konden haar zelfs een keer niet vinden. Dus rennende hulpverleners voor echo apparaat en een nog nahijgende arts aan mijn bed gehad en uiteindelijk dus een spoedkeizersnede en dochter met 41.6 geboren. Toen bleek dochter iets meer dan 2600gr te wegen en placenta klein te zijn... uiteindelijk heb ik ook nog een baarmoederontsteking gehad. Hoop voor nu dus op een soepelere bevalling en kraamtijd en durf ook niet meer zo lang door te lopen.

Bekkenklachten laten me vooral merken dat ik echt niet te lang moet zitten op het werk. Als ik dat doe gaat het goed

17. Lisaaa

Lisaaa Actief lid

3 feb 2017
    185
    207
    43
    @Ikke22812 Hoe is het gegaan vandaag?

Ik heb eerst een groei echo gehad, hoofdje en buikje waren prima. Beentjes p5.

Daarna bij de gynaecoloog geweest en besloten tot een keizersnede. Zowel de psychiater als de gynaecoloog denken dat een normale bevalling niet haalbaar is voor mij. Over 3 weken gaan we de ks inplannen en dat zal dan om en nabij 39 weken zijn.

Uitslag van de rhesus binnen en de baby is positief. Kon meteen langs de verpleegkundige lopen voor de injectie. Zo dat viel wel even tegen zeg. Ik mocht kiezen tussen bil, bovenbeen of arm. Toch maar arm gekozen. Injectie kwam net uit de koelkast dus ik heb nog een tijdje met de injectie onder mn oksel gezeten om hem op te warmen haha. Tijdens de injectie ging ik bijna van mn stokje af. Even gaan liggen en toen kwam de verpleegkundige met bon bons aan. Zo lief :D Ook nog bloed moeten prikken voor ijzer en suiker. Pas de suikertest gedaan en die was goed, geen idee waarom ik weer suiker moest prikken? Ijzer snap ik wel want ik ben vegetarisch.

Ik kwam er helaas ook bij de gynaecoloog achter dat de geboortekliniek van ons ziekenhuis is gesloten:( Nu op zoek naar een andere.

Vanavond even bijkomen en alles laten bezinken. Het maakt toch elke keer weer ontzettende indruk op mij en ik ben toch ook wel bang. Ik denk dat ik onder een dekentje op de bank the voice ga kijken.

15 Jan. Pop poli
    17 Jan. Pop poli
    22 Jan. Pop poli
    29 Jan. Groei echo + gyn + datum ks prikken

18. nachtdiertje

nachtdiertje Actief lid

21 sep 2017
    180
    183
    43
    Vrouw
    #4938 nachtdiertje, 5 jan 2018
    Laatst bewerkt: 5 jan 2018
    Ja, communicatie is wel balen. Verloskundige richting ziekenhuis gaat goed, andersom loopt wat stroef helaas.

Fijn dat het goed gaat met het slapen in het nieuwe bed. Wij hebben ook toch maar een nieuw bed gekocht voor onze dochter. Een groter bed waar voorlopig ook nog een hoger hekje op kan. Met 1,5 vinden we haar toch nog net te jong om in een bed zonder hekje te slapen. Dit weekend maar in elkaar zetten, ben benieuwd wat ze er van vindt.

19. nachtdiertje

nachtdiertje Actief lid

21 sep 2017
    180
    183
    43
    Vrouw
    Vervelend dat je last had van de prik, maar fijn dat je zo'n verzorgende verpleegkundige had :)

Spannend dat jullie over 3 weken de datum waarop je gaat bevallen in gaan plannen. Geeft misschien ook wel wat rust dat je weet waar je aan toe bent qua bevalling, of niet? Wel vervelend dat je op zoek moet naar een andere geboortekliniek. Succes met laten bezinken en met een dekentje op de bank de voice kijken klinkt als een goed plan:thumup:

20. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @nachtdiertje leuk een nieuw bed voor je dochter. Hier gaat zoon volgende week of de week erna ook naar een groot bed, met een extra hekje. We hebben dit bed van de IKEA gehaald https://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/60372276/
    Daar doen we dan een extra hekje/plankje aan de zijkant zodat hij er niet gemakkelijk uitvalt.
    Het is ook wel tijd dat hij uit het ledikant gaat, hij wordt met een paar dagen al 3 :p.

nachtdiertje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina