Oumi wat fijn dat je echo goed is! Het is nu al teveel om bij te houden wat er allemaal gebeurt! Ik ben nu ook moe! Moe en chagrijnig! En mijn buik is gigantisch! En wat moet ik nu aan!!! Het valt echt op nu al! Hoe dien jullie dat met al zichtbaar dikkere buiken?
Jaaaa hier ook een enorme buik! Ik lijk wel 20 weken zwanger af en toe, vooral einde middag, na avondeten. Pfff ik voel mij enorm. Ook af te vragen wat ik inderdaad nog aan moet. Vandaag een soort blouse aangehad maar zelfs dat zie je op bepaalde manier. Ook moe en vaak ook chago. Vooral geen geduld naar mijn zoontje toe. pffff haha ik moet echt langzaam tot 10 tellen.
Vorige zwangerschap tot aan het eind gespuugd, dus ik ben benieuwd of dat nu weer zo gaat. Ik hoop het niet . Vorige zwangerschap ook al vanaf begin 20 weken platte bedrust moeten houden i.v.m. dreigende vroeggeboorte. Dus ga heel hard duimen dat me ook dat nu bespaard blijft. Daar straks te hard neer geploft op en stoel en sindsdien buikpijn, hopelijk is het niets en zijn het alleen mijn darmen die zeuren.
Pfff hebben jullie dat nou ook, (voor de meiden die al een kindje hebben) Bij mijn eerste zwangerschap wist ik natuurlijk niet wat ik moest voelen of wat dan ook. Nu leef ik heel erg uit na de echo want ben echt onzeker nu. Ik voel wel kleine steekjes in mijn buik en heb een opgezette buik maar kan het gewoon njet verwoorden! Ik vond toen de echo bij 7 weken wel prettig en nu is het pas bij 9 weken! De reden dat ik een nipt test wil is omdat mijn vriend een zwaar gehandicapte neef heeft. ( is overigens wel gezond geboren) Ik zeg heel eerlijk als ik zou weten dat ik een kind zou dragen die zo gehandicapt is als hij dan zou ik dat mijn kind niet aan willen doen. Of is dit nu gek dat ik er zo over denk. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik geen test gedaan maar ben nu wel 6 jaar ouder nog maar 32 hoor maar wil gewoon niet een hele zwangerschap onzekerheid hebben. Dus ik ga deze test wel doen.
Hier wijde kleding aan en hopen dat niemand het ziet. Ook al een echt dikke buik, maar inmiddels ook al 3 kilo afgevallen door de misselijkheid. Dus ik hoop dat ze op mijn smallere gezicht letten en minder op mijn buik
Jeetje vreselijk, hopelijk blijft je dat idd bespaard zeg. Laat het na de wonderlijke 12 weken maar ineens beter gaan worden voor iedereen
Hij is gezond geboren lees ik dus niks geen erfelijkheid. Sorry ik kan me niet indenken dat je een kindje weg zou halen, al helenaal niet als je er al 1 hebt. En onzekerheid, in hoeverre heb je dat? Ga je je hele zwangerschap zorgen maken of het kind iets mankeert? Sorry voor mijn reactie maar nee ik kan me niet indenken dat je dat zou doen.
Ik bedoelde het ook niet zo, mijn reactie was meer dat ik het wel zou willen weten zodat ik mijzelf hierop kan instellen. Ik zou het ook echt niet weg kunnen halen. Kindje kiest er ook niet voor. Ik snap je reactie en ik had het verkeerd gelezen
Ik ga beide testen niet doen.. het komt niet in de familie voor ofzo.. heb nu ook een gezond kindje.. maak mij daar ook niet druk over eigenlijk.. misschien ben ik daar te nuchter in
Ja de dagen kruipen voorbij zeg. Pffff normaal gaan ze veel sneller Vanmiddag zei mijn man, kunnen we niet een echo laten maken bij een bureau? betalen we er wel iets van geld voor. Zei ja dat kan maar wat wil je zien met 5.5 - 6 weken, niet heel veel dan een ring met een rijstekorrel erin haha. Ergens snap ik hem wel, wil ik het ook graag, maar beter om toch even te wachten tot we een mooi knipperlichtje zien knipperen over 3 weken.
Besef je dan wel dat als je een kind heb dat zwaar gehandicapt is je gezonde kindje daar ook onder lijd. Ieder zijn eigen keus maar allereerst neefje kan niet eens bij eigen ouders wonen hij is blind kan niet lopen niet zelf eten zit in een rolstoel en kan ook niet praten is zwaar spastisch sorry hoor maar als je dit van te voren zou weten dan is dat toch geen leven voor zo een kind. Dan heb ik het niet over een kindje met het down syndroom want vaak kunnen deze lieve mensen wel van alles. Dus je hebt een oordeel klaar over snap niet dat je dat weg zou halen maar verdiep je is in een zwaar gehandicapt iemand. Maar iedereen mag zijn eigen mening in hebben. Maar niet oordelen over het gevoel van een ander
Jeuh afspraak gemaakt!! 9 aug!!! Heb de rest gelezen maar t was te veel om overal op te reageren, waren meer dan 90 berichten.
Met de nipt wordt er trouwens maar op 3 syndromen gescreend: Edwards, Patau en Downsyndroom. Op www.onderzoekvanmijnongeborenkind.nl kun je er meer over vinden.
Ik vind het helemaal niet gek dat je er zo over denkt. Ik denk ook dat je een leven met een gehandicapt kind niet moet onderschatten. En zeker niet als je al een kindje hebt, want het heeft ook een enorme impact op zijn/haar leven. Het is jouw goed recht als je van tevoren wilt weten waar je aan toe bent. En het is aan jou om te beslissen wat je daarna doet. Ik ga ook de Nipt doen, omdat ik bijna 40 ben en dus een verhoogd risico heb. En ik heb niet bedacht wat ik zal beslissen als de uitslag fout blijkt te zijn. Ik ben van mening dat ik dat toch pas weet als het zover zou zijn. Tot die tijd ga ik ervan uit dat het goed zit.
Bedankt voor je lieve berichtje. Idd het word onderschat. Ik ga er ook niet vanuit dat het zo is maar het kam altijd.
Ik vind jouw reactie best kort door de bocht. Iedereen mag een mening hebben, maar je komt erg oordelend over.